Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valmiiksi siivutettu juusto ei ole hyvää. Miksi sitä silti ostetaan?

Vierailija
04.05.2024 |

Valmiiksi siivutettu juusto kuivuu nopeammin ja siihen tarttuu muovin maku helpommin kuin palajuustoon, kun ilmapinta-alaa on enemmän. Miten te, jotka ostatte siivujuustoa, kestätte sitä syödä? Miksi ostatte sitä? Eikö se tule kalliimmaksikin?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlin Butterkäse- ja Maasdamer-siivut ovat ihan hyviä. Välillä ostan. Meillä ei muovin haju ehdi tarttua, koska juusto ei montaa päivää kaapissa ole. En ole kyllä muutenkaan muovin makua maistanut, paitsi tuhottoman kalliissa juustotiskien paloissa, jotka ovat lojuneet päiväkausia tuorekelmussa. Yäk.

Vierailija
2/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheenä me ostetaan siivu juustoa koska se on muksujenkin helpompi käyttää. Saavat itse tehtyä voikkarit koulun jälkeen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ettei tarvitse sormella näpertää palajuuston reunoja ja menevät valkoisen hiivan peittoon, ellei ole säilytys jossa ei kuivu tai kostu koko juusto. Saa nopeasti. Arkijuustoille on vaihtoehtoja maussa. Ja siivujuustosta otetaan vain pala leivälle, repimällä tai leikkelemällä niitä. Ettei tule liikaa suolaa tai liian paksusti.

Vierailija
4/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö kun esim. reumaatikon saattaa olla varsin vaikeaa käyttää juustohöylää.

Vierailija
5/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan vain ohuen ohutta polaria, niin ohutta ei saa leikkaamalla itse, ja pieni pakkaus sopii minulle. Kestää noin viikon, otan juustoa myös ruoan jälkeen viimeiseksi, torjuu happohyökkäystä ja kalsiumlisä on aina tarpeen. 

Vierailija
6/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ainoa juustonsyöjä perheessä. Paljon helpompaa eikä tule hävikkiä.

Vierailija
7/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 'Maatilan parhaat' emmental siivujen ystävä, mutta nyt ovat tehneet sille jotain (palmuölypskaako?) tai se tehdään jossain muualla.

Alunpitäen taisi olla Virossa nyt näytti olevan saksalainen meijeri.

Vierailija
8/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maku riippuu täysin juustosta, kuten missä tahansa muodossa olevasta.

Esim. yksin asuvana ostaa harvemmin mitään tosi isoa palaa.

Ja onhan isompia siivupakkauksiakin.

Käteviä nuo pakkaukset.

Vierailija
9/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 'Maatilan parhaat' emmental siivujen ystävä, mutta nyt ovat tehneet sille jotain (palmuölypskaako?) tai se tehdään jossain muualla.

Ööh et kai tosissasi usko, että juustoon laitetaan palmuöljyä 😂

Vierailija
10/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sentään...

Taas kerran🤦🤦🤦🤦

Vierailija
11/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kai siivutuksesta ja koostumuksesta. Reikäinen koostumus paksuna ei yhtä paha kuin kiinteä juusto paksuna siivuna. Siitä repäsee palan leivälle ja haukkaa. Jos on suolan tarvetta, niin toimii. Palajuustoista on suolat otettu pois.

Vierailija
12/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostatko ap, X- tra- merkin juustoa jos noin pahaa on?

Onko se edes juustoa...

Vierailija
13/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksimiksimiksimiiiksiii??????

Ap

Vierailija
14/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööh vaan itelles, kyllä sitä kuule läträtään mitä uskomattomimpiin tuotteisiin.

Vierailija
15/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Salaneuvosta ei täällä palana saa.

Ja koska ohuen ohut on ohuempaa kuin palasta höylällä vedetty.

Vierailija
16/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostan juustoa palasina minulla tulee syötyä liikaa juustoa (ja kaloreita!). Valmiina viipaleina juustoa tulee syötuä vähemmän. Pidän rasvaisista perinteisistä juustoista enkä kevytjuustoista  mutta minkäs teet jos joudut kamppailemaan painosi kanssa koko ajan. 

Vierailija
17/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööh vaan itelles, kyllä sitä kuule läträtään mitä uskomattomimpiin tuotteisiin.

Kai osaat lukea ainesosat pakkauksesta? Lukeeko siellä palmuöljy? Ei varmasti lue, paitsi sinä foliohattuna uskot silti, että sitä siellä on. Kannattaa ehkä miettiä sitä, että eri meijerien valmistamat juustot maistuvat erilaisilta ihan muista syistä. Tietty sekin sulle liian vaikea yhtälö.

Vierailija
18/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vähäsuolaisia juustoja valmiiksi siivutettuina koska kokemukseni mukaan sama juusto palana tahtoo  höylätessä murentua.  

Vierailija
19/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutista sille juustoammattilaiselle joka on useita kertoja nähty iltapaskalehdissä ohjeistamassa ihmisiä juustojen oikeassa säilyttämisessä. Vinkki ne juustot on tehty syötäviksi eikä niitä ole tarve mitenkään erikseen "palsamoida" jotta ne säilyvät sen aikaa kunnes ne on syöty. Ja kyllä ostan sekä siivujuustoja että siivuttamattomia riippumatta siitä että ensiksi mainittu on usein kalliimpi vaihtoehto. 

Vierailija
20/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yksinkertaisesti niin laiska että en jaksa siivuttaa juustoa, siinä isoin syy miksi ostan siivuja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä