Luetellaan ja kerrotaan asioita jotka yhdistää kakkia vuosina 1981-1996 syntyneitä
Esimerkiksi kaikille millenniaaleille on yhteistä netistä, somesta ja kännyköistä vapaa lapsuus. Lapsena me leikimme pihalla ja jos kaverille oli asiaa niin pyydettiin että voiko vanhemmat soittaa lanka puhelimella kavereiden vanhemmille tai sitten mentiin suoraan kaverin luo kysymään ovelta että pääseekö ulos leikkimään tai pelaamaan Tamagochilla. Harvalla jos kenellekään oli omaa kännykkää ennen kuin täyttyivät 18 eikä meidän olleessa teini-ikäisiä ollut vielä mitään someja kuten MySpace, IRC galleria, Facebook ja MSN Messenger. Lisäksi lapsena ei kenelläkään tullut mieleen että olisi pitänyt jäädä sisälle pelaamaan jollain pelikonsolilla kuten Nintendolla tai Pleikkarilla koska sellaisia ei vielä ollut kuin vasta 1990-luvun lopussa / 2000-luvun alussa ja niillekin vanhemmat asettivat ikärajaksi 13 vuotta. Lisäksi meilla kaikilla oli olemassa niin sanottu ruutuaika eli esimerkiksi televisiota sai maksimissaan katsoa kaksi tuntia minkä jälkeen ei saanut katsoa televisiota ennen kuin seuraavaa päivää.
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä 13-15 vuotiaana ei ollut kiire olla mikään pikkuaikuinen vaan koulun pihassa leikittiin kirkonrottaa, kymmentätikkua ja nurkkajussia.
Juuei leikitty :D Nyt puhutaan kuitenkin 2000-luvun puolella teini-iässä olleista.
Vielä 90-luvun lopussa leikittiin.
Missä tämä tapahtui? Ei todellakaan leikitty vaan välitunnilla käytiin kaupassa ja poltettiin tupakkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä 13-15 vuotiaana ei ollut kiire olla mikään pikkuaikuinen vaan koulun pihassa leikittiin kirkonrottaa, kymmentätikkua ja nurkkajussia.
Juuei leikitty :D Nyt puhutaan kuitenkin 2000-luvun puolella teini-iässä olleista.
Vielä 90-luvun lopussa leikittiin.
Joo, jos oltiin alle 10-vuotiaita. Ei teinit enää leikkineet mitään lasten leikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielessäni 89 syntynyt on edelleen joku teini. Sitä nuoremmat on lapsia.
vm 1980.
Sun mielipiteellä ei ole väliä. Yli 30-vuotias ei missään todellisuudessa ole teini.
Facebookin (2004) käyttö aloitettiin yli 18-vuotiaana (etenkin jos syntynyt vuosina 1981-1989). Suomeen Naamakirja tuli enemmistölle nimittäin tutuksi vasta vuosien 2006-2010 välillä.
Kakkia yhdistää kuidut joita saat esim ruisleivästä.
Vierailija kirjoitti:
vm 1980.
Mulla on siis teininä teini-ikäinen lapsi. Mielenkiintoista. Jotenkin luulen, että tuo mun teini ei ole tästä ihan samaa mieltä.
N35
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vm 1980.
Sun mielipiteellä ei ole väliä. Yli 30-vuotias ei missään todellisuudessa ole teini.
Eiköhän kyse ollut vain mielikuvista eikä mielipiteestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vm 1980.
"Minun mielestäni" ilmaisee mielipidettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan keski-ikäisiä.
Keski-ikä alkaa 53-vuotiaana. Miten 26-41 v on sitä!?? Kun 60-vuotiaatkin sanoo olevansa.,
53? Mistä sä nyt tuon repäisit?!
Googlaa keski-ikä alkaa 53-vuotiaana.
Jos tuo pitäisi paikkansa, ihmisen keskimääräinen elinikä olisi 106-vuotta, nykyisen noin 80 sijaan. Termi keski-ikähän tulee nimensä mukaisesti siitä, että ihminen on keskivaiheilla matkallaan kohti kuolemaa. Siksi keski-ikä on suurin piirtein puolet keskimääräisestä eliniän odotteesta eli alkaa noin 40-vuotiaana.
Väsyneet ja ikääntyneen näköiset 39-vuotiaat saa ihan rauhassa keski-ikäisIä. Itse en ole. T. Ikinuori 47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vm 1980.
Minun mieleSSäni siinä lukee.
Vuoden 2008 finanssikriisi oli millenniaalien kohdalle paha sillä siinä vaiheessa oltiin jo aloittamassa uraa ja työelämää, mutta kriisistä seurannut lama veti maton alta ja pirstaloitti työelämän silpputyöksi. Paluuta entiseen, jossa samaa työtä tehdään koko ikä ja ylennytäön sekä saadaan palkankorotuksia ei enää Millenniaalien eli näiten "ituhippi ja kermalatte hipstereiden" tultua työpaikoille ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaan keski-ikäisiä.
Keski-ikä alkaa 53-vuotiaana. Miten 26-41 v on sitä!?? Kun 60-vuotiaatkin sanoo olevansa.,
53? Mistä sä nyt tuon repäisit?!
Googlaa keski-ikä alkaa 53-vuotiaana.
Jos tuo pitäisi paikkansa, ihmisen keskimääräinen elinikä olisi 106-vuotta, nykyisen noin 80 sijaan. Termi keski-ikähän tulee nimensä mukaisesti siitä, että ihminen on keskivaiheilla matkallaan kohti kuolemaa. Siksi keski-ikä on suurin piirtein puolet keskimääräisestä eliniän odotteesta eli alkaa noin 40-vuotiaana.
Väsyneet ja ikääntyneen näköiset 39-vuotiaat saa ihan
Silti sä olet jo vuosia ollut keski-ikäinen etkä voi sitä estää. Ikähän ei liity mitenkään ulkonäköön. Sori siitä, mummeli,
Koulujen maitopropaganda, tilliliha, jauhelihakastike ja kalapuikot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vm 1980.
Minun mieleSSäni siinä lukee.
Sinun mieleSSäni on moni muukin asia pahasti vinksallaan. Olen pahoillani, ettet saanut kuin lusikalla, kun älyä jaettiin.
Vierailija kirjoitti:
Koulujen maitopropaganda, tilliliha, jauhelihakastike ja kalapuikot.
Mitä on tilliliha?
N28
Tulivat aikuisiksi (18v) joskus 1999-2009.
Kotibileitä oli lähes joka viikonloppu, alkoholin käyttöä ja diskoissa notkumista. Music televisionilta tuli oikeasti musiikkivideoita, grunge toi muotiin flanellipaidat ja revityt farkut. Ai että nostalgista. Kauas ei ole menty, lonkeroa nyt juon ja katson Nirvanan videoita youtubesta 😂
Vierailija kirjoitti:
vm 1980.
Minun mielessäni 1980 syntyneillä on jo toinen jalka haudassa.
N28
vm 1980.