Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetellaan ja kerrotaan asioita jotka yhdistää kakkia vuosina 1981-1996 syntyneitä

Vierailija
04.05.2024 |

Esimerkiksi kaikille millenniaaleille on yhteistä netistä, somesta ja kännyköistä vapaa lapsuus. Lapsena me leikimme pihalla ja jos kaverille oli asiaa niin pyydettiin että voiko vanhemmat soittaa lanka puhelimella kavereiden vanhemmille tai sitten mentiin suoraan kaverin luo kysymään ovelta että pääseekö ulos leikkimään tai pelaamaan Tamagochilla. Harvalla jos kenellekään oli omaa kännykkää ennen kuin täyttyivät 18 eikä meidän olleessa teini-ikäisiä ollut vielä mitään someja kuten MySpace, IRC galleria, Facebook ja MSN Messenger. Lisäksi lapsena ei kenelläkään tullut mieleen että olisi pitänyt jäädä sisälle pelaamaan jollain pelikonsolilla kuten Nintendolla tai Pleikkarilla koska sellaisia ei vielä ollut kuin vasta 1990-luvun lopussa / 2000-luvun alussa ja niillekin vanhemmat asettivat ikärajaksi 13 vuotta. Lisäksi meilla kaikilla oli olemassa niin sanottu ruutuaika eli esimerkiksi televisiota sai maksimissaan katsoa kaksi tuntia minkä jälkeen ei saanut katsoa televisiota ennen kuin seuraavaa päivää.

Kommentit (176)

Vierailija
1/176 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt 89 ja en kyllä allekirjoita nuita ruutuaikoja tai ettei puhelinta saanut alle 18v. 

Mutta tyypillistä lapsuudessani oli että tosiaan ulkona leikittiin TOSI paljon ja vanhemmat eivät tienneet missä me mentiin. Typeryyksiä tehtiin paljon, kuten laskettiin virtaa, käveltiin junaradoilla yms.  Teini-iässä kotibileet oli tosi iso juttu ja juopottelu ylipäänsä. Itse en juonut ja olinkin tosi outo varmasti muiden mielestä. Myös irg galleria, ii2 ja Hotel kultakala oli suosittuja. 

Vierailija
2/176 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat suurinta ikäluokkaa nykysin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/176 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan keski-ikäisiä. 

Vierailija
4/176 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homottelu on paha asia

Vierailija
5/176 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan ihmisiä, joudutaan käymään paskalla ja maksamaan verot.

Vierailija
6/176 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännyköistä vapaa lapsuus ei pidä paikkaansa. Jo minun lapsuudessani lapsilla oli kännyköitä. Puhumattakaan 90-luvun puolella syntyneistä. 

vm-84

Vierailija
7/176 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt -78, kännykkä minulla oli 15-vuotiaana ja tietokone pelaamista varten viisivuotiaasta asti. 

Vierailija
8/176 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan keski-ikäisiä. 

Öööh en kyl koe itteeni keski-ikäiseks :D

T. 1996

Vierailija
9/176 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan keski-ikäisiä. 

Onko 28-vuotias sun mielestä keski-ikäinen?

Vierailija
10/176 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Penis

Vierailija
11/176 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hourailee. Olen syntynyt vuonna 1995 ja lähes kaikilla kavereillani oli kännykät viimeistään 7.luokalle mennessä. Suurella osalla jo 10-vuotiaana. 

Vierailija
12/176 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan keski-ikäisiä. 

Öööh en kyl koe itteeni keski-ikäiseks :D

T. 1996

Ei se olekaan kokemuksesta kiinni. Iän perusteella se lasketaan. 

Vierailija
13/176 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntynyt -81 ja meillä oli tietokone kun oltiin lapsia ja jos jollain oli nintendo tai sega niin kyllä siellä istuttiin tuntikausia sisällä pelaamassa.

Ruutuaikaa ei silloin 80/90-lukujen vaihteessa ollut, lapset pääsi koulusta ja hyvin saatettiin istua tuntitolkulla katsomassa telkkaria ennenkuin vanhemmat edes tuli töistä kotiin. Ei välttämättä joka päivä, mutta ei elektroniikan käyttöä silloin pahemmin rajoitettu tai pidetty pahana.

Vierailija
14/176 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut irc-galleriaa? Jaa, kyllä minä siellä muistan roikkuneeni harvase päivä kirjaston koneella :D

N35

Vierailija
15/176 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan keski-ikäisiä. 

Keski-ikä alkaa 53-vuotiaana. Miten 26-41 v on sitä!?? Kun 60-vuotiaatkin sanoo olevansa.,

Vierailija
16/176 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole KOSKAAN joutunut pyytämään vanhempiani soittamaan omien kavereitteni vanhemmille. Kuulostaa tosi oudolta. Ja yllä mulla oli oma kännykkä jo ylä-asteella, kuten oikeastaan kaikilla muillakin ikäisilläni. 90-luvulla syntyneillä on ollut jo nuorempanakin.

Nintendoa ym pelattiin kuin viimeistä päivää. Katsottiin tv:tä ilman mitään rajoituksia. 

T. Syntynyt 1985

P.s. Miten sä voit kuvitella, että ihmisillä joilla on 15 vuotta ikäeroa olisi ollut samanlaista lapsuudessa ja nuoruudessa?! Ootko vähän tyhmä...

Vierailija
17/176 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

IRC-Galleria on Herdifier Oy:n suomalainen WWW-yhteisöpalvelu, johon suomalaiset Internetin käyttäjät voivat lisätä valokuvia ja tietoja itsestään. Rekisteröityneet käyttäjät voivat kommentoida valokuvien alle. Palvelun perusti Tomi Lintelä joulukuussa 2000

Joulukuussa 2000 vuosina 81-96 syntyneet olivat 4-19-vuotiaita. Eli kyllä, oli irc-galleria. Oli myös Facebook, joka perustetiin 4 vuotta myöhemmin. 

Vierailija
18/176 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syntynyt -81 ja meillä oli tietokone kun oltiin lapsia ja jos jollain oli nintendo tai sega niin kyllä siellä istuttiin tuntikausia sisällä pelaamassa.

Ruutuaikaa ei silloin 80/90-lukujen vaihteessa ollut, lapset pääsi koulusta ja hyvin saatettiin istua tuntitolkulla katsomassa telkkaria ennenkuin vanhemmat edes tuli töistä kotiin. Ei välttämättä joka päivä, mutta ei elektroniikan käyttöä silloin pahemmin rajoitettu tai pidetty pahana.

Tää. Muistan, että yritin itse rajoittaa saippuasarjojen katselua, mutta vanhempien taholta ei tullut siihen mitään sääntöjä. 

Vierailija
19/176 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan keski-ikäisiä. 

Keski-ikä alkaa 53-vuotiaana. Miten 26-41 v on sitä!?? Kun 60-vuotiaatkin sanoo olevansa.,

53? Mistä sä nyt tuon repäisit?!

Vierailija
20/176 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollaan keski-ikäisiä. 

Psykologiassa keski-ikä ajoitetaan usein jonnekin 3560 ikävuoden välille. 

Siten. Vuosina 81-96 syntyneet ovat 28-43-vuotiaita. Opettele matematiikkaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä