Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö muita imettäjiä se, että imetystä ei arvosteta?

Vierailija
24.01.2007 |

Imetän täyspainoisesti 3kk vauvaani. Jatkuvasti tuttavapiirissäni ihmetellään, miksei vauva ole jo saanut korviketta. Toinen ihmettelyn asia on se, miksen lypsä maitoa jotta pääsisin joskus vapaalle. Olen toivonut tätä lasta kauan ja hartaasti, eikä minulla ole pienintäkään innostusta lähteä minnekään pienen vauvani luota, joka on täysin kiinni rinnassani kaiket illat ja yöt. Vauva on meidän viimeinen vauva, joten senkin takia haluan nauttia jokaisesta hetkestä hänen luonaan. Vauva ei ole koskaan juonut pullosta, eikä ole tarvetta siihen opettaakaan. En pysty lypsämään, koska en heru pumpulle. Miksi muut ei tunnu tätä tajuavan? Olenko todella ainoa, joka ajattelee näin vai meneekö muiden vauvojen äidit tukka putkella baanalla heti laitokselta päästyään? Ikävintä on se, kun koko ajan saa selitellä miksi en lähde jonnekin, miksi en pääse lähtemään...ja ikävistä ikävintä on se, että tätä ei ymmärretä. Miksei voida odottaa muutamaa hassua kuukautta, kun vauva on isompi?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomannut että imetystä ei arvostettaisi. Itse asiassa luulin ystäväpiirin perusteella että lähes kaikki imettää.

Vierailija
2/35 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetystä, vakken itse sitä pystynyt täysin itse toteuttamaan.. syy taas sitten eriasia. Mutta eikö tästä nyt vauhkota joka päivä, joten annahan olla! Kiitos!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vauvani ovat imeneet parin tunnin välein, ja hyvinhän siinä jo ehtii lenkille tai kauppaan.

Vierailija
4/35 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joskus kysellään että etkö tosiaan korviketta anna ollenkaan mutta en minä ole siitä sen kummemmin ärsyyntynyt. Esikoisen kanssa sitä oli ehkä vähän herkempi ja silloin saatoin vähän ihmetellä.

Vierailija
5/35 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen onnistuneeni vasta tämän kolmannen lapsen kanssa. Vanhemmat lapseni saivat vauvana imetyksen lisäksi korviketta. Tämä kolmas on saanut vain äidin maitoa nyt 4kk, ja esim. anoppini ja äitini osaavat kyllä hössöttää ja " kiitellä" onnistumistani. Samoin neuvolassa terkkari on sanonut suoraan että " No, kahden kanssa kun hajoittelee, niin kolmannella se jo onnistuu."

Vierailija
6/35 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taanomaisten sijaan? Kysehän on vauvan ruokkimisesta. Sun vauvasi on vielä pieni ja luonnollisesti ajatuksesi pyörivät paljon vauvan ympärillä. Anteeksi, ei millään pahalla, mutta kuullostat huolestuttavan paljon imetysfanaatikolta. 10 vuoden päästä tuskin muistat asiaa enää niin tarkasti tai kaipaat arvostusta imetyksestä. Imetys on kuitenkin vaan imetystä, sitä on tehty iät ja ajat.

Vierailija
7/35 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle on ihan sama mitä muut imetyksestä ajattelee. varmasti imetän lastani , mutta aion kyllä tehdä sen että silloin tällöin esim. kerran viikossa vauva saa myös korviketta jos minulla on jotain menoa harrastusta tms... en tarkoita mitään bailaamista.

ihan kokemuksen syvällä rintaäänellä sanon että kannattaa välttää ääripäitä, eli ei kannata liikaa juuttua vauvaan mutta ei myöskään jättää " heitteille." semmoinen kohtuus on hyvä. eli sopivasti myös omaa elämää ja omia menoja vauvasta huolimatta. kyllä se isäkin on tärkeä vauvalle ja isä ja vauva tarvitsevat myös kahdenkeskistä aikaa.

Vierailija
8/35 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ystäväsi ap nuoria?

Vierailija
9/35 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vauvat ei voi juoda korviketta (esim. allergian takia) tai huoli pulloa. Niitä vain on, ja silloin äiti on kiinni vauvassa. Onko se niin kamalaa? Kyse on tosiaan muutamasta kuukaudesta, joten tuskin oma elämä kauheasti siitä kärsii. Pientä itsekuria mammat!

Vierailija
10/35 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaikka imetys on tavallista, yleistä, suositeltavaa ja kaikin puolin normaalia, silti sain tuijotuksia osakseni kun imetin julkisesti. Vetäydyin aina rauhalliseen paikkaan ja tein sen mahdollisimman huomaamattomasti. Silti löytyi aina jotain ihme kyylääjiä....

Vierailija
11/35 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää jauhan tätä: Tee sinä ja perheesi niinkuin SINUSTA JA PERHEESTÄSI TUNTUU OIKEALTA. Niinkauan kuin kukaan perheessä ei koe valintojanne vääriksi ettekä riko lakia niin mitä väliä???

Itse teen toisin. Monessa suhteessa. Ei se tee musta yhtään pahempaa? Jos perheessä ketään ei satu ja lakia ei rikota?

Itse olen menny viihteellä parin kuukauden ikäsen lapsen ollessa kotona. Olen luovuttanut maitoja ja imettänyt. Olen antanut korviketta. Kestovaippoja en ole kokeillut vaikka kamalasti piti testata.. :)

Olen mennyt töihin kun äitiysloma loppui.

Kuntosaliyrittäjä tykkää musta kun syynään sinne rahaa!

Mutta äitiyttä elän täysillä! Lapset on rakkainta heti miehen kanssa. Valinnat on tehty harkintojen jälkeen. Moni tuomitsee, itse keskitytään että perheellä asiat kunnossa ja JOKANEN perheessä voi hyvin.

Jos et halua mennä, älä mene. Ei sitä tartte todistella mitenkään. Ystävä ymmärtää kyllä; ja saa riittää kahvitteluseura. Kunhan muistat niitä ystäviäsikin etkä liikaa elä vauvasi kautta. Musta on tärkeetä että pidät silti mielessä ettet ole VAAN äiti.

Vierailija
12/35 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni 6 kk:n ikäinen vauva, joka vasta aloittanut kiinteiden maistelun. Ystävät ja tutut ovat päivitelleet asiaa jo 2 kk, nimenomaan sen takia, että MINÄ pääsisin helpommalla, jos vauva söisi muutakin kuin äidinmaitoa. Mutta kun ei ole tarvetta päästä helpommalla, soseiden kanssa pelaaminen se vasta työlästä on ;-).

Vierailija
13/35 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset toki katsovat toisiaan mutta epäilen ettäkö joku kyylää imetystä. Itse en mene piiloon imettämään vaan imetän missä sattuu penkki olemaan. Imetyspaita suojaa.

Vierailija
14/35 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä, että kaikkien äitien pitäis olla heti kiinnostuneita lähteä rientoihin kun vauva on saatu mahasta pois. Entä jos äiti ei itse halua, miksi se pitää tuomita? Ja miksi minun pitäisi väen väkisin opettaa pullolle vain siksi, että joutuisin joskus olemaan pois kotoa vaikka en oikeastaan edes haluaisi? Imetys sujuu loistavasti joten pulloilu tuntuisi tässä vaiheessa hieman hassulta. Ei olla nuoria, kolmekymppisiä jo, tosin osa kavereistai (lapsettomia) on hieman alle 30. Enkä ole imetysfanaatikko, kaikkia lapsiani en ole edes imettänyt :) ap

Vierailija
15/35 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut arvostusta, mutten arvosteluakaan. Kukin taaplaa tyylillään.

Vierailija
16/35 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että äitien tulee tehdä kaikkensa että vauvasta olisi mahdollisimman vähän " harmia" , siis antaa korviketta, velliä, kiinteitä, mummolle hoitoon ettei vaan itse väsy tai tarvi valvoa tai syöttää liian usein. Ja sitten jos äiti toimii tätä ajattelua vastaan saa osakseen sääliä tai varoittelua että ethän sitten vaan ole liian väsynyt, kyllä itseäkin kannattaa ajatella tms. Joidenkin on vaikea ymmärtää toisenlaista ajatusmaailmaa, sitä missä mennään vauvan ehdoilla.

Vierailija
17/35 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ongelma, ei se, miten me elämme. Olen onnellinen tämänhetkisessä tilanteessani eikä minunkaan mielestäni kenellekään kuulu miksi teen tai ajattelen näin. Mutta kaikki ei siltikään ymmärrä! Ehkä ne ei sitten ole oikeita ystäviä?

Vierailija
18/35 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon kuvan saa apn kirjoituksesta. Minulla kaksi pullovauvaa, nyt jo 3v ja 1,5v enkä ole heidän syntymän jälkeen käynyt baareissa eli n.reilu 4vuotta oltu lasten ehdoilla eikä se minua rasita, sehän on itsestäänselvyys kun lapsia tulee että lasten ehdoilla.

Minä arvostan ihan jokaista hyvää äitiä, imettävää tai pullosta maitoa antavaa.

Vierailija
19/35 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kun imetätte vain, mitä se muille kuuluu.

Vierailija
20/35 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on tullut liikaa trendiksi tämä ajattele itseäsi-juttu. On hyvä, jos jotkut pitää huolta itsestäänkin käymällä viihteellä tai reissuilla kaksin miehen kanssa, mutta joillekin itsestä huolehtiminen voi olla pelkkä lenkille lähtö kerran viikossa jolloin ei tarvitse olla lasten luota juurikaan pois. Miksi joku ankara bailaus vaan rinnastetaan siihen itsestä huolehtimiseen? Minä ainakin voin paremmin, kun saan käydä rauhassa lenkillä kuin että lähtisin illanviettoon ja olisin entistäkin univelkaisempi.

Tuo kiinteiden maistelukin oli aika hauska juttu. Joku sanoo, että aloittaa aikaisin kun ei enää jaksa imettää. Mielestäni on taas helpompi imettää kuin alkaa vääntää soseita. :) Tosiaan, tapansa kullakin. On ikävää, jos toisten tapoja ei ymmärretä/kunnioiteta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi