Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljon teille jää käteen

Vierailija
04.05.2024 |

Kuukaudessa asumiskulujen ja pakollisten maksujen jälkeen? Itsellä 400 euroa ja olen eläkkeellä.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 100 euroa.

Vierailija
82/89 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen, että pakolliset menot on ne kuukausittaiset säännölliset laskut, joita juuri sillä henkilöllä/perheellä on. Jos on tilattu Netflix niin sitten sen lasku pitää maksaa eli se on pakollinen menoerä siinä taloudessa, samoin lainan lyhennykset, puhelinlaskut, bussikortit, auton menot jne. vaikka autoa ei kaikilla ole eikä kaikki tarvitse bussia.

Itsellä on pakolliset menot asuntolaina ja yhtiövastike, mökin vastike, sähkölaskut, puhelinlasku, auton kulut ja bensat, vakuutukset n. 2000 euroa/kk kaikkineen. Käteen jää ruokaan, vaatteisiin, harrastuksiin ja huvituksiin käytettäväksi n. 1400. No tässä kuussa olen vähän huusholliin satsannut, ostanut seinämaalia, pari uutta mattoa, taulun jne jotain tilpehööriä, joten siinä se menee. Ruokakulut.

Pakollinen ei ole sama kuin säännöllinen. Minulla esimerkiksi menee joka kuukausi 75 e kuntosalin asiakasmaksua, mutt

Näinpä, mullakin lähtee säännölisesti palkkapäivänä 100€ säästötilille, toinen satanen sijoituksiin ja 250 vuokraluukun lainaan. Mikään niistä ei ole pakollinen, tilanteen vaatiessa niistä joustetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin tiliotteella näkyvät palkat ja ne oli välillä 550-10000€. Vaikka on säännöllinen kuukausipalkka, niin bonukset heittelee ja vaikuttaa siihen, paljonko tulee tilille. Ja tavallisesta palkasta menee aina 15% osakesäästöpalkkio-ohjelmaan, niin pitäisikö tuo 1700€ lisätä nettopalkkaan, kun eihän se pakollinen meno ole.

Ja lasketaanko osingot tuloiksi? Niitäkin tulee joka kuukausi.

Tulot ja menot vaihtelee, mutta tilanne on hallinnassa ja säästöjäkin voidaan käyttää, ei tarvii ihan kaikkea jättää perinnöksi. Oon aatellu että jos jää talo ja mökki ja 1M€ edestä osakkeita, niin se saa luvan riittää.

Vierailija
84/89 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksullisten naisten jälkeen 0

Vierailija
85/89 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jotain 3000-3500€.

DI

Vierailija
86/89 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakollisten asumiskulujen ja laskujen, ruoan yms jälkeen jää hupirahaa noin tonni kuussa. Siitä kun laskee pois alkoholin ja tupakan minun kulutuksellani, ei jää juuri mitään tai muutama kymppi. 

Vierailija
87/89 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 1000

Vierailija
88/89 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

VitustaKO sinä luulet sen tietäväsi.

Vierailija
89/89 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ei ole montaa palstailijaa, joiden bruttotulot jäisivät alle kymppitonniin kuussa. 😅 Sama koomisuus jokaisessa tulo- ja meno-aiheisessa ketjussa.

Entistä koomisemmaksi käy, kun miettii, että suosituimpiin keskustelunaiheisiin palstalla tuntuvat kuuluvan sossun, Kelan ja työkkärin toimista itkeminen. Tosi harva ketju tai asian käsittelytapa siinä on sellainen, että voisi kuvitella tietyn älykkyystason ylittävien ihmisten saavan aikaan sellaista. Toki sitä voi myös tienata kuin kroisos ja olla tyhmä ja kouluttamaton kuin saapas, muttei se kai näin yleistä voi olla.

Palstailijat ovat keskimäärin melko wt siihen nähden, että noin kaksi kolmannesta kuuluu näköjään ylimpään tulodesiiliin. Vai ovatko nämä tämän ketjun osallistujat ihan muita, kuin ne jotka täällä yleensä kirjoittavat. Mene ja tiedä.