Paljon teille jää käteen
Kuukaudessa asumiskulujen ja pakollisten maksujen jälkeen? Itsellä 400 euroa ja olen eläkkeellä.
Kommentit (89)
5000€, sama summa menee veroihin. Työnteolla ei Suomessa rikastu. Ero tuli, ei lapsia, kesän jälkeen muutto ulkomaille.
Täällä ei ole montaa palstailijaa, joiden bruttotulot jäisivät alle kymppitonniin kuussa. 😅 Sama koomisuus jokaisessa tulo- ja meno-aiheisessa ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Auttaisi, jos ap määrittelisi pakolliset kulut. Esim. lasketaanko asumiseen mukaan sähkö ja vesi, entä mitkä vakuutukset ovat pakollisia?
Vesi kuuluu vuokraan ja sähkö erikseen. Vakuutuksista asunnon vakuutus plus tapaturma vakuutus ja oikeusturva. Viihteenä Netflix ja Spotifyi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on PAKOLLINEN meno?
Se on mekollinen pano.
Oho onpa palstalla hyväosaista porukkaa. Mulla ei ole ikinä elämässä jäänyt pakollisten jälkeen yli tonnia. Pakollisiin lasken asuntolainan, sähkön, veden, kiinteistöveron, jätemaksut, wifin, opintolainan maksuerän ja auton pakolliset maksut.
Mahdoton sanoa, kun tuloja on vaikea määritellä, saati pakollisia menoja. Ja lasketaanko mökin ylläpitokulut pakollisiin menoihin?
Laskuja on joka kuussa noin 5000-6000€ edestä ja lisäksi lainanlyhennys (5000€).
Palkka riittää menoihin ja laina maksetaan bonuksilla.
1000€, josta 590€ tulee työmarkkinatukea ja loput pääomatuloa. Olen työkyvytön, mutta en pääse eläkkeelle. Työmarkkinatuki riittää juuri matkoihin, asumiseen ja lääkkeisiin. Ruuat ja vaatteet katan pääomatuloilla, eli säästöillä.
Vierailija kirjoitti:
Oho onpa palstalla hyväosaista porukkaa. Mulla ei ole ikinä elämässä jäänyt pakollisten jälkeen yli tonnia. Pakollisiin lasken asuntolainan, sähkön, veden, kiinteistöveron, jätemaksut, wifin, opintolainan maksuerän ja auton pakolliset maksut.
Mikä pakollinen meno WIFI muka on? ei sitä tarvitse mihinkään ja jos sen haluaa niin ei siitä KUUKAUSITTAIN tarvitse mitään maksaa, kun vain hankkii wifi-laitteen, ja niitäkin saa jopa ilmaiseksi.
Olen opiskeleva kahden lapsen yh. Syys-huhtikuussa pakollisten menojen jälkeen jää 400e, touko-elokuussa, kun olen töissä, jää 1200e. Viimeinen vuosi starttaa syksyllä, valmistumisen jälkeen palkka nousee ja pärjätään jo loistavasti.
Noin 200 € jää. Joinakin kuukausina jää pakollisten laskujen jälkeen 0 €. Silloin pitää vain toivoa, että kaapissa on edes jotain muuta kuin valo tai muuten menee kuukausi vesipaastolla.
Pakollinen meno on vähän häilyvä käsite. Asumismenojen jälkeen jää 2200 euroa. Lainoja ei ole, ne on maksettu vuosia sitten pois.
Tuo raha riittää oikein hyvin.
n. 400e josta 200e/kk menee ruokaan.
Noin 620 e. Kyllä on mukava tehdä täyttä päivää rankkaa työtä ja maksaa velkoja sekä alati nousevaa vuokraa. Vihaan elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni käy täällä palstalla jauhamassa sontaa ketjuissa, se on yksi tapa purkaa omaa huonoa oloaan. Esittää olevansa kaikin tavoin parempi kuin muut. Harvoin pystyy muuten suhtautumaan kuin säälien näihin haaveisiin ja provoiluihin mitä täällä näkee.
En tiedä, en ole kiinnittänyt huomiota asiaan. Eli tarpeeksi.
En tiedä muista mutta minun palkkakuitissani viime kuun palkka näyttää seuraavaa.
Taxable income 14069,46, taxes withheld 3939,45, deductions total 5059,57, payable 8989,89