Tunnin juna hanke?
Paljonko Turun tunnin juna maksaa?
Turun tunnin juna -nimellä tunnettua hanketta varten perustetun yhtiön alkuperäisen arvion mukaan uusi raideyhteys maksaisi arviolta 3,44 miljardia euroa. Miksi haaskataan tähän hankkeeseen rahaa, kun leikkauksia tehdään samaan aikaan? Miten ihmeessä tähän jostain syystä rahaa löytyy? Toki, kun leikkauksia tehdään, niin Urpo Petterillä on tähän rahaa toki? Eikö hävetä lainkaan tämän rahan tuhlaus yhteiskunnalta?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Petteri järjestää urakat kavereilleen ja saa välistä oman siivunsa, se on koko homman ainoa tarkoitus.
Olen yllättynyt.
t: Petteri Orpo
Samaa ihmettelen. Miksi tunnin juna hanke toteutetaan ja samaan aikaan elintärkeitä palveluja lopetetaan.
Se on sijoitus joka maksaa itsensä takaisin. Vähän kuin laittaisi rahaa pankkiin.
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen. Miksi tunnin juna hanke toteutetaan ja samaan aikaan elintärkeitä palveluja lopetetaan.
Ei kaikkia Sanna Marinin hölmöyksiä ole vielä ehditty perua.
Vierailija kirjoitti:
Se on sijoitus joka maksaa itsensä takaisin. Vähän kuin laittaisi rahaa pankkiin.
Tästä on tehty tutkimus, jossa nimenomaan on tultu siihen tulokseen, että ei maksa. Verovarojen tuhlausta.
Orpon hölmöyksiä tässä arvostellaan. Orpolla kun on rahaa tunnin junaan mutta ei soteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sijoitus joka maksaa itsensä takaisin. Vähän kuin laittaisi rahaa pankkiin.
Tästä on tehty tutkimus, jossa nimenomaan on tultu siihen tulokseen, että ei maksa. Verovarojen tuhlausta.
Hei, me tienataan tällä, sanoi Jyrki Katainenkin. (myös kokkari)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sijoitus joka maksaa itsensä takaisin. Vähän kuin laittaisi rahaa pankkiin.
Tästä on tehty tutkimus, jossa nimenomaan on tultu siihen tulokseen, että ei maksa. Verovarojen tuhlausta.
Hei, me tienataan tällä, sanoi Jyrki Katainenkin. (myös kokkari)
Kokoomustakaan ei kiinnosta valtion talous. Onneksi meillä on persut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sijoitus joka maksaa itsensä takaisin. Vähän kuin laittaisi rahaa pankkiin.
Tästä on tehty tutkimus, jossa nimenomaan on tultu siihen tulokseen, että ei maksa. Verovarojen tuhlausta.
laskelmat on julkisia
Vierailija kirjoitti:
Se on sijoitus joka maksaa itsensä takaisin. Vähän kuin laittaisi rahaa pankkiin.
Haista sinä p**ka! Olet varmaan samaa kokkari p**kaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sijoitus joka maksaa itsensä takaisin. Vähän kuin laittaisi rahaa pankkiin.
Tästä on tehty tutkimus, jossa nimenomaan on tultu siihen tulokseen, että ei maksa. Verovarojen tuhlausta.
Hei, me tienataan tällä, sanoi Jyrki Katainenkin. (myös kokkari)
Kokoomustakaan ei kiinnosta valtion talous. Onneksi meillä on persut.
No, mitä persut tälle asialle tekee?
Valtiovarainministeri purra sanoi ettei rahaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sijoitus joka maksaa itsensä takaisin. Vähän kuin laittaisi rahaa pankkiin.
Tästä on tehty tutkimus, jossa nimenomaan on tultu siihen tulokseen, että ei maksa. Verovarojen tuhlausta.
laskelmat on julkisia
Tuohan ei ole todellinen laskelma, tuo on rataa haluavan yhtiön laskelma. Väylävirasto on arvioinut, että todellinen hinta olisi reilusti yli 7 mrd euroa ja silloinkin siinä olisi 1-raiteinen rata, jossa ei todellakaan ajella Turusta Helsinkiin noin 1h 27 minuutissa, vaan aikaa menisi yli 2 tuntia. Sitä rataa ei saada paalutettua vanhaan merenpohjaan niin, että keskinopeus olisi yli 80 km/h.
Vieläkö Urpo haluaa sen radan? Ja miksi se on niin tärkeä, vaikka rahaa ei ole.
-velkalaiva-
Petteri järjestää urakat kavereilleen ja saa välistä oman siivunsa, se on koko homman ainoa tarkoitus.