pekoni 3.5€ paketti??
Ajattelin tänään ostaa pekonipaketin mutta hinta olikin paikallisessa prismassa hurjat 3.5€ paketti. Viimeksi kun ostin, varmaan viime vuonna, oli paketti alle 2€. Kiva
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan monta markkaa maksoi pekonipaketti v. 1976? Kas siinä pulma.
Sillon paistettiin reilusti siankylkeä
Joo. Missähän vaiheessa nykyisen kaltainen pekoni tuli kauppaan. Entisaikaan samasta paikasta leikattuja paksuja kylkisiivuja oli. Ne oli siis sellaisia puolen sentin paksuisia ilman mitään valmista kypsennystä. Niistä tehtiin mm. legendaarinen läskisoosi.
Käy joskus kaupassa silmät auki. Samoja kylkisiivuja saa sieltä vieläkin.
Olen etsinyt nimenomaan läskisoosia varten. Hankala on löytää. -eri
Varmaan tyhmä kysymys mutta kuka tekee läskisoosia vuonna 2024? Eikös se ole
Aivan loistava ruoka, kun on oikein tehty. Et ole ilmeisesti koskaan syönyt. Sehän ei ole varsinaisesti läskiä, vaan niitä kylkisiivuja, josta se läski on suurimmaksi osaksi jo pannulla sulanut pois. Siinä kunnon ruskea kastike ja pitkä haudatus. Perunamuusia tai keitettyjä perunoita kylkeen ja siihen vaikka suolakurkkuja tai pieni salaatti tai keitettyjä porkkanoita.
Katsokaa mitä niissä paketeissa lukee. Snellmanin, Atrian ja HK:n pekoneissa ei ole vettä.
Kaikissa muissa, eli Xtran (löytyi vielä helsinkiläisen Prisman sivuilta), Coopin, Pirkan ja K-Menun sisällysluettelossa on heti sianlihan jälkeen mainittu vesi.
Helsingin seudun kaupoista halvin on Xtra pekoni 9,04 euroa kg (280 g 2,53)
Toiseksi halvin on K-Menu 9,61 kg (280 g 2,69)
Kolmanneksi halvin on Coop 9,64 euroa kg (140g 1,35)
Kilohinnaltaan kallein on Snellman 21 euroa. Atria 20,90 euroa ja HK 15,60 euroa sekä Pirkka 15 euroa.
En ymmärrä, miksi joku ruoka jää hyllyyn hinnan takia. Itse ostan mitä mieli tekee enkä edes katso aina hintoja. Olen muuten työtön ja ansiosidonnaisella eläkeputkessa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi joku ruoka jää hyllyyn hinnan takia. Itse ostan mitä mieli tekee enkä edes katso aina hintoja. Olen muuten työtön ja ansiosidonnaisella eläkeputkessa.
Ovat niin nuukia ruuan kanssa,että ostavat halvimman mahdollisen mukaan ja valittavat miten huonoa ruoka on. Tyhmyyttä on vaikea aina ymmärtää..
Se on huonoa.