Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi siellä Helsingissä pitää asua jos melu, hinnat jne vaan harmittaa?

Vierailija
04.05.2024 |

Tuttu postasi juuri miten kaupungin melusaaste aiheuttaa stressioireita. Kyseessä insinööri joka saisi töitä kirjaimellisesti mistä tahansa. En nyt ihan ymmärrä. Ei tarvitse muuttaa kuin 50 km mihin tahansa ilmansuuntaan niin ikkunasta ei kuulu kuin linnunlaulu ja yläkouluikäiset roadmanit ei pyöri jokaisessa kadunkulmassa. Pakkoko elämästään on tehdä noin vaikeaa? 

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin muuttaa pois Helsingistä, mutta 18 v sitten perustin yrityksen/toimiston Helsinkiin. Asiakaskunta täällä ja nimeä tehnyt täällä. Jos muuttaisin, pitäisin aloittaa aivan alusta koko homma enkä siihen enää 52 -vuotiaana ryhdy. Tilannetta pitää tarkastella uudestaan sitten, kun joskus ehkä eläkkeelle jään. 

asianajaja, yrittäjä

Vierailija
22/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa muitakin vaihtoehtoja, kuin poismuutto. Merkittävin meluongelma tulee yksityisautoilusta, jota ainakin itse aktiivisesti vastustan ja esitän rajoitettavaksi kantakaupungin alueella poislukien aidosti tarpeellinen logistiikka ja huoltoasiat. Poismuutto tarkoittaisi luovuttamista. 

Ei minua normaalit elämisen äänet ja kadun varrella musisoivat ihmiset haittaa, mutta nuo helkutin peltilehmät eivät noin suurissa määrin kuulu tiiviiseen kaupunkiin. Vievät tilaakin aivan röyhkeitä määriä. Helsingin pitäisi ottaa mallia Kööpenhaminasta, Oslosta ja Tukholmasta eikä Moskovasta.

Mua ei haittaa tavallisen liikenteen ääni yhtään. Tarkoituksella keskellä yötä pöristelevät mopoilijat ja urheiluautoilijat kyllä häiritsee. Tarviiko sitä rämisevää moottoria revitellä KESKELLÄ YÖTÄ??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se on vaan hienompaa elämää kärsiä melusaasteesta 300 tonnin kerrostalokaksiossa. Köyhä ei ymmärrä. 

Eihän siinä kyllä mitään hienoa valittamisen aihetta olekaan, jos asuu jossain jumalan selän takana susirajalla, metsän keskellä vanhassa omakotitalossa, jonka arvo on max. kakskymppiä.

Vierailija
24/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se on vaan hienompaa elämää kärsiä melusaasteesta 300 tonnin kerrostalokaksiossa. Köyhä ei ymmärrä. 

Eihän siinä kyllä mitään hienoa valittamisen aihetta olekaan, jos asuu jossain jumalan selän takana susirajalla, metsän keskellä vanhassa omakotitalossa, jonka arvo on max. kakskymppiä.

Minä asun jotakuinkin näin, eikä ole hienoja eikä huonoja valittamisen aiheita. Elämäni on ihanaa. Metsä alkaa pihasta, olen niin pitkälti omavarainen kuin nykymaailmassa voi kukaan olla, ei naapureita, vain luonnon rauha ja vapaus olla just niinkuin tykkää. 50 tonnia maksoi eikä haittaa pätkääkään vaikka arvo olisi joskus tulevaisuudessa pyöreä nolla, koska ei ole pienintäkään aietta myydä pois. Mutta surkuttele sinällään sinä siellä hikisessä kaupunkiluukussasi vaan minun elämistäni niin ei liikaa ehdi omat asiat vi tuttaa. 👍

Vierailija
25/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole autoa. Eli en voi muuttaa skutsiin.

Auton voi ostaa niin poistuu sekin este. 

Vierailija
26/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoo on hyvä paikka asua.

Vierailija
27/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se tuttu ei tarkoittanut melusaastepostauksellaan, että inhoaa asua Helsingissä.

Vierailija
28/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua haittaa melu eikä saaste. Tykkään asua Helsingissä, koska täällä on meri, harrastukset lähellä ja saa pukea ja olla mitä haluaa naapureiden puuttumatta.

Vierailija
29/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa siihen eikä ole ajokorttia. Koko ikä on asuttu pk-seudulla.

Vierailija
30/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espoo on hyvä paikka asua.

No ei kyllä ole. 

Vierailija
31/40 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa siihen eikä ole ajokorttia. Koko ikä on asuttu pk-seudulla.

Kai tajuat että ihan kelvollisen auton saa samalla rahalla jotka menee tyypillisen helsinkiläismurjun vuokriin kolmessa kuukaudessa? 

Vierailija
32/40 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä. Mikä tossa antaisi aihetta valittamiseen? Kuulostaa mahtavalta. 

Vierailija
33/40 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin kauniissa Viikissä, jossa luonto on ympärillä ja keskustassa oli kulttuuria tarjolla. Ei valittamista.

Vierailija
34/40 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin kauniissa Viikissä, jossa luonto on ympärillä ja keskustassa oli kulttuuria tarjolla. Ei valittamista.

Olen asunut Viikissä enkä kyllä ihan ymmärrä hehkutusta. Lähiluontoa on juu, mutta liikenneyhteydet sellaiset että yhtä hyvin voisi asua Järvenpäässä ja matka-ajat keskustaan olisi samaa luokkaa, mutta asunto puolet halvempi. Lisäksi oikeaa luonnon rauhaa saa käytännössä vain asumalla alueen ökyhintaisimmalla laidalla, koska suurin osa taloista on rakennettu ihan Lahdenväylän kylkeen ja meteli on sen mukaista. 

Vierailija
35/40 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Viikissä enkä kyllä ihan ymmärrä hehkutusta. Lähiluontoa on juu, mutta liikenneyhteydet sellaiset että yhtä hyvin voisi asua Järvenpäässä ja matka-ajat keskustaan olisi samaa luokkaa, mutta asunto puolet halvempi. Lisäksi oikeaa luonnon rauhaa saa käytännössä vain asumalla alueen ökyhintaisimmalla laidalla, koska suurin osa taloista on rakennettu ihan Lahdenväylän kylkeen ja meteli on sen mukaista. 

Moni ei tätä ole oivaltanut, mutta fiksu ostaa asunnon Myllypurosta, joka on maineensa takia Viikkiä halvempi, mutta sijaitsee ihan sen Viikin "paremman puolen" vieressä. Olen joskus siellä Hallainvuoren toisella puolella lenkkeillyt ja huvitti suuresti kun tajusin että ne luonnon helmassa sijaitsevat ok-talot ovat jo Myllypuroa.

Vierailija
36/40 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi lähteä syntymäkaupungistaan pois? Odotan, että muualta tulleet lähtee ensin hevonh*lvettiin. 

Sama. Mulle on ihan sama, mitä naristaan. Mä haluan nimenomaan asua kaupungissa. Ne jotka kärsii, voi palata landelle haistelemaan sitä navetanhajua. Kiitos ja moi.

Asun itsekin kaupungissa, keskikokoisessa sellaisessa, enkä ole kotoisin maalaistalosta. Kuitenkin tiedän, että aika harva maaseudullakaan enää haistelee navetan hajua (pientiloja on vähän). Ja ne jotka haistelevat, tekevät raskasta työtä.

On muuten ihana nähdä lampaita, hevosia, lehmiä ym. laitumilla kesällä maaseudulla autolla ajellessa tai pyöräillessä. Kiitos maaseudusta ja kiitos myös kaupungeista! Molemmista tykkään, vaikka en kylläkään enää jaksa ja halua asua aiemmissa asuinpaikoissani Helsingissä ja Espoossa. Kaipasin pienempään kaupunkiin ja näin on hyvä. Jokainen eläköön tyylillään. 

Vierailija
37/40 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ylestä.Olen Helsingissä asunut aina.Ihan tytyväisenä.Ei tarvitse omaa autoa,kun on sujuva nopea joukkoliikenne.On kaupoja ja varaa valita ne.Tarjouksia paljon eri kaupoissa liikeissä,koska asiakas kilpailu kova.On merta ,meren rantoja.Ei tarvitse mökkiä,ei edes venettä.Sujuvasti nopeasti Suomenlinaan pääse ( saari lautalla köyhäkin,juten mibä)

Vierailija
38/40 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankit ei myönnä asuntolainoja mihin tahansa maalaistönöön enää. Lisäksi työmatkat voi olla aika tuskallisia kun tuskin mikään insinööritoimisto on metsän reunassa.

Heikko yritys. On olemassa muitakin vaihtoehtoja kuin Helsinki tai käsiin hajoava tönö susirajalla. 50 km työmatkan pendelöi ilmansuunnasta ja kulkuneuvosta riippuen 30-45 minuutissa, ja kuten sanottu, valtaosa insinööreistä voi tehdä vähintään osittaista etätyötä tai vaihtaa työpaikkaa. 

Sanoppas mistä ilmansuunnasta pendelöi 50 km päästä puolessa tunnissa Helsinkiin. Järvenpäästä kestää junalla puoli tuntia mutta etäisyys on alle 50 km. Omalla autolla? 

Vierailija
39/40 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungeissa on muutenkin enemmän saasteita. Ruumiin avauksia tehneenä ne keuhkot on tupakoimattomilla yhtä mustana kun tupakoijilla. 

Vierailija
40/40 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ikkunasta kuuluu nyt vaan linnunlaulua. Asun Helsingin ruutukaava-alueella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän