Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko häihinne meni rahaa?

Vierailija
24.01.2007 |

Suunnittelemme naimisiin menoa, ihan ruokahäät kyseessä. Kertoisitko paljonko teillä meni rahaa ja mihin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha meni häiden järjestämiseen: ruoka, juoma, paikka, vaatteet, sormukset, kuljetus, kuva, koristelu, kukat..

Vierailija
2/10 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulut jakautu suurin piirtein näin:

- pitopalvelu n. 4 000

- juhlapaikka n. 900

- bändi n. 750

- juomat n. 400

- vaatteet n. 1 500

- kukat n. 200

- häämatka n. 1 500

- valokuvaaja n. 300

- loput sitten koristeluun ym. pieneen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli ruokahäät...monta ruokalajia ja vielä yöpala, ni paikan vuokra + ruoat per. hlö oli 25e...

Vieraita oli 45 :)

Vierailija
4/10 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä hävettäis kertoa lapsenlapsille joskus, että mies käytti minua vain maistraatissa, koska häpesi minua niin paljon ettei kehdannut pitää kunnon häitä minun kanssa.

Taisit olla paksuna ja oli pakkoavioliitto.

Vierailija
5/10 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-pitopalvelu, ruoka ja kahvi, 25 e hlö

-juhlapaikka, vaatimaton, 100

-bändi, 600

-morsian puku, kampaus, meikki jne 300

-sulhasen puku 400

-kukat 120 e

yhteensä kaikki kulut 7000 e, vieraita 120 kpl

Vierailija
6/10 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni hyvin tarkkaan kaikkiin kuluihin 3000 euroa. Sisältäen seuraavan menun eli ei ollut ruoka ruokaa, mutta kylläkin ruokaa täyttävyydeltään vastaava salaattipöytä 50 henkilölle:

Vihannes-pastasalaattia

Fetasalaattia

Peruna-kaprissalaatia

Savukalaterriiniä

Savusiikaa

Savuporo-tuorejuustorullia

Marinoituja oliiveja

Marinoituja herkkusieniä

Viininlehtikääryleitä, tzatzikikastiketta

Broilerifileet ja majoneesi (valkosipuli ja chili)

Rouhepatonkia, ruisleipää, yrttilevitettä

Kotikaljaa, maitoa, mehua, vettä

Valkosuklaakakku

Mokkakakku

Hedelmämoussekakku

Sacherkakku

Mansikkakakku

Pullakranssi

Pikkuleipiä

Suklaakonvehteja ja toffeeta (suklaa alku ja wienernougat)

Kahvia ja teetä

Lisäksi tuolla rahalla tuli vielä:

Vaatteet morsian + sulhanen, kukat (vähän erikoisemmat, mutta keskivertoa huomattavasti halvemmat), koristeet, mieskvartetti + kitaristi + sello duo, sormukset (vähän erikoisemmat, mutta keskivertoa halvemmat), kutsut, kiitoskortit, valokuvat läheisille ja itselle ja olikohan jotain muuta. No jokatapauksessa kaikki mitä meidän häissä oli.

Vierailija
7/10 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä hävettäis kertoa lapsenlapsille joskus, että mies käytti minua vain maistraatissa, koska häpesi minua niin paljon ettei kehdannut pitää kunnon häitä minun kanssa.

Taisit olla paksuna ja oli pakkoavioliitto.

En ole tuo joka aikaisemmin kirjoitti maistraatissa käynnistä, mutta kaikille eivät nuo perinteiset kermakakkuhäät ole se elämän tärkein asia. Itse en ikinä haluaisi mitään typeriä perinnehäitä morsiamenryöstöineen, mutta ymmärrän kyllä ihmisiä jotka niitäkin järjestävät. Itse aion avioitua maistraatissa, muuta vaihtoehtoa en halua edes ajatella.

Vierailija
8/10 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen kuului sormukset, pitopalvelu ruokineen (porsaan fileetä, salaatteja, useita erilaisia perunoita, kakkuja yms. Eli normaali pitopöytä), kukat, hääpuku (miehen puku oli vajaa vuoden vanha), iltajuhlien viinat, kutsut yms. Vieraita oli häissä 60 ja tämä vuonna 1998.

Ei ollut paljoa varaa sutjutella, kun olimme molemmat tuolloin opiskelijoita. Voisi verrata sitä, että viime kesänä järjestimme ristiäiset ja oli täysi pitopöytä pitopalvelusta (vrt. hääruuan tyylinen). 50hlöä, hinta 750 euroa.

Vierailija
9/10 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta edellisestä viestistä tuli mieleen, että kun edelliset häät oli 90-luvulla eli kymmenisen vuotta sitten, niin niihin meillä meni 1000 euroa, joten on kyllä kallistunut aika paljon nuo hinnat. Ihan edullisesti olette kyllä saaneet nuo ristiäisten tarjoilut. Saako kysyä, että järjestittekö ne pääkaupunkiseudulla?

Vierailija
10/10 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosiaan ihan yhteinen päätös sillä kumpikin kammoaa isoja juhlia. Meillä ei ole edes sormuksia ja todistajatkit olivat talon puolesta =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi