Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut syö pitsaa haarukalla ja veitsellä

Vierailija
04.05.2024 |

Pitsan syöminen veitsellä ja haarukalla ei ole oikea tapa vaan merkki junttiudesta. Pitsa kuuluu syödä käsin. 

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Kyllä se ihan syödään suulla.

Vierailija
82/110 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona syön pizzani käsin, jos on muita, käytän haarukkaa ja veistä. Aloittajalla on liian pienet piirit, jotta voisi ymmärtää mitä tarkoittaa tilannetaju !

Liikutko jossain yli opisto piireissä kun jopa pitsalla käydessä pitää esittää olevansa joku britti lordi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italiassa pizzan pystyy syömään käsin. Suomessa pohja on usein pehmeää, täytteet luisuvat päältä pois, mutta syön silti usein käsin taittelemalla sitä vähän kaksinkerroin.

Italiassa myös pizzaa ei osteta jaettavaksi, vaan jokaisella oma, vähän kuin voikkari, ei siitäkään revitä paloja toisille yleensä.

Syön puhtailla käsillä ja juon vasta ruuan päätteeksi, käsiä voi pyyhkiä lautasliinaan.

Leikkaan kyllä pizzan osioiksi ennen syömistä, näin tein myös Italiassa, en saanut pizzaani koskaan etukäteen leikattuna. Haarukka ja veitsi tuli sielläkin mukana, mutta koska muutkin söivät käsin, söin minäkin. (Suomessa opittu tapa minulle, jo 80-luvulla :D).

Vierailija
84/110 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut pelkää että kädet likaantuu. SE on just parasta AHMIA niin että leuka on revetä ja lopulta otsassakin on rasvaa ja sitten naureskellen naama ja käsi pesulle. Yleensä vielä löytyy joku  paprika paidan sisältä :D

Vierailija
85/110 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pizzan kirjottaminen pitsaksi se vasta junttiuden merkki onkin. 😄

Suomessa käytetään kumpaakin tapaa. Pitsa tosin kuulostaa suomalaisemmalta, kun taas "pizza" on sellaista turhan tärkeää hienostelua, ihan kuin kyseisen ruuan syöminen haarukalla ja veitsellä. 

Joo mutta junttia se on kun kirjotetaan pitsaksi, menee ruokahalut saman tien. Pizza pizzaksi kirjotettuna ei ole mitään hienostelua, kyllä kaikki jo pizzan tuntee. Ihan perusherkku pohjolassakin, ei hienostelijat sitä edes syö.

Pitsasta tulee vaan pissa mieleen tms, ei ainakaan herkullinen ruoka. 

Vierailija
86/110 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syön aina veittellä ja haarukalla. 

Jonkun saarioisten eines"pizzan" voi käsin syödä, vaikka ulkona tai kahvin kanssa. 

Niin fiiniä, niin fiiniä että... 

Häh? 😂 Oon kyllä kaukana fiinistä ihmisestä. Mutta aterimia käytän ison ja löysän tai kuuman pizzan kanssa, mulla on rinnus muutenki aina täynnä ruokaa, niin yritän minimoida vahingot, kun ei oo omaa pesukonettakaan, äitin luona joudun käymään pyykit pesemässä. 

Vierailija
87/110 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona syön pizzani käsin, jos on muita, käytän haarukkaa ja veistä. Aloittajalla on liian pienet piirit, jotta voisi ymmärtää mitä tarkoittaa tilannetaju !

Liikutko jossain yli opisto piireissä kun jopa pitsalla käydessä pitää esittää olevansa joku britti lordi?

yli opisto piirit

yliopisto piirit

yli opistopiirit

yliopistopiirit

Vierailija
88/110 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä heitän pizzan blenderiin ja syön sen avokadon ja mustaherukoiden kanssa.

Vierailija
89/110 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lusikallako se pitäs kauhoa

Vierailija
90/110 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pizza pitää kääriä rullalle, helppo syödä ja ei sotkeennu sormet.

Vierailija
91/110 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä heitän pizzan blenderiin ja syön sen avokadon ja mustaherukoiden kanssa.

LOL. Kiva pirtelö. 

Vierailija
92/110 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää sotkea käsiä. Italiassa toivat myös aina automaattisesti aterimet

Vierailija
93/110 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on maan tapa. Täällähän imuroidaan burgerit ja tacotkin veitsellä ja haarukalla. 

Kuten amerikassakin.

Asuin 5 vuotta amerikassa ja katsoivat ihmeissään kun " hienostelin" käyttämällä veistä ja haarukkaa ruokaillessani, he kun söivät pelkällä haarukalla lähes kaiken ja loput käsin.

Vierailija
94/110 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En teistä tiedä, mutta itse pyöritän pitsan rullaksi ja syön ihan käsin. Kätevää eikö totta?

Vierailija
95/110 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkun saarioisten eines"pizzan" voi käsin syödä, vaikka ulkona tai kahvin kanssa. 

Häh? 😂 Oon kyllä kaukana fiinistä ihmisestä. Mutta aterimia käytän ison ja löysän tai kuuman pizzan kanssa, mulla on rinnus muutenki aina täynnä ruokaa, niin yritän minimoida vahingot, kun ei oo omaa pesukonettakaan, äitin luona joudun käymään pyykit pesemässä. 

Koska ajattelit kasvaa aikuiseksi ja irtaantua äidistäsi?

Vierailija
96/110 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska ajattelit kasvaa aikuiseksi ja irtaantua äidistäsi?

Kaupunkilaisilla aikuistuminen kestää yleensä kauemmin. Yleensä asustelevat vanhempiensa nurkissa jopa lähes 30 vuotiaiksi asti. Oma ensiasunto vuokrataan yleensä samalta kaupungin vuokra-asunto alueelta niin päivittäiset ruokailut vanhempien luona sujuvat kätevimmin.

Vierailija
97/110 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se pitsa tuodaan pöytään leikkaamatta? Italiassa se tulee aina leikattuna ja käsin syödään. Turisteille annetaan haarukat ja veitset kun he eivät muuten osaa.

En ole saanut Italiassa valmiiksi leikattua pitsaa. Ja paikalliset ovat käyttäneet veistä ja haarukkaa. Olisiko Italiassa eri paikkakunnilla eri tapoja? 

Vierailija
98/110 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko se on uskoa että ollaan maailman onnellisin sakki kun ei tämän suurempia ongelmia ole,hyvä me!

Vierailija
99/110 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön kotona leivänkin haarukalla ja veitsellä. Aivan sama mitä muut siitä ajattelevat. 

Vierailija
100/110 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitsa on helppo syödä käsin kun tilaa kaksi pitsaa ja läpsayttää toisen siihen päälle ylösalaisin, niin että tulee pitsasämpylä.

Yhdistelemällä erillaisia pitsoja tulee jänniä makuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi