Miksi jotkut syö pitsaa haarukalla ja veitsellä
Pitsan syöminen veitsellä ja haarukalla ei ole oikea tapa vaan merkki junttiudesta. Pitsa kuuluu syödä käsin.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee kädet likaiseksi kun syö käsin.
Syöt likaista ruokaa?
Ruoka on likaa väärässä paikassa. Esimerkiksi matossa tai vaatteissa, samoin myös sormissa. Tyhmyri.
Itse olet ja oikein iso sellainen.
Terveisiä päiväkodin porukoille, siellä sun argumentointi varmaan pätee.
Seuraavaksi varmaan kysyt miksi jotkut syövät hernesoppaa lusikalla kun haarukallahan sitä pitää syödä.
Vierailija kirjoitti:
Milläs sitten, lusikalla vai?
Jos joku lääppii pitsaa paskaisilla käsillä niin siitä vaan mutta minä en.
Teillä päin ei ole tapana pestä käsiä ennen ruokailua?
Vierailija kirjoitti:
Seuraavaksi varmaan kysyt miksi jotkut syövät hernesoppaa lusikalla kun haarukallahan sitä pitää syödä.
Hernari syödään lusikalla ja pitsa käsin!
Vierailija kirjoitti:
Junttihullu onkin tänään ollut ahkera. Tai sitten on jäänyt lääkkeet ottamatta useampana päivänä.
Pyydä hoitajaa tarkistamaan dosettisi!
Syötkö pilleritkin veitsellä ja haarukalla?
Pizzan kirjottaminen pitsaksi se vasta junttiuden merkki onkin. 😄
Sivistyneesti aterimilla syöminen on yksinkertaisesti sekä helpompaa että siistimpää, myös muille miellyttävämpää seurattavaa kuin villi-ihmismäinen raatelusyöminen.
Vierailija kirjoitti:
Käyty on parissakymmenessä maassa ja pizzaa syöty lähes jokaisessa. Ravintolassa/ pizzeriassa tulee haarukat ja veitset pöytään muuallakin eli varsinaisia juntteja ovat. Jos kadulta ostaa viipaleen, voi olla ettei tule aterimia. Varokaa, suomalainen junttius leviää ympäri maailmaa.
Toivottavasti ymmärrät että niissä turistirysissä tulee aterimet kaltaistesi junttien takia. Ei henkilökunnalla riitä aika alkaa opastamaan kaikkia perusasioissa, kun ravinteliin pölähtää bussilastillinen kielitaidottomia härmäläisjuntteja. T
Minä syön pizzaa LUSIKALLA JA HAARUKALLA !
Minä syön aina veittellä ja haarukalla.
Jonkun saarioisten eines"pizzan" voi käsin syödä, vaikka ulkona tai kahvin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Pizzan kirjottaminen pitsaksi se vasta junttiuden merkki onkin. 😄
Suomessa käytetään kumpaakin tapaa. Pitsa tosin kuulostaa suomalaisemmalta, kun taas "pizza" on sellaista turhan tärkeää hienostelua, ihan kuin kyseisen ruuan syöminen haarukalla ja veitsellä.
Vierailija kirjoitti:
Minä syön aina veittellä ja haarukalla.
Jonkun saarioisten eines"pizzan" voi käsin syödä, vaikka ulkona tai kahvin kanssa.
Niin fiiniä, niin fiiniä että...
Jos ei ole käsienpesu mahdollisuutta, en koske käsin ruokaani.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa maksaa laskut ajallaan.
Mulla on puukauha jolla syön kaikki ruuat, Yleensä suoraan padasta. Olen oppinut sen lännenelokuvista.
Kotona syön pizzani käsin, jos on muita, käytän haarukkaa ja veistä. Aloittajalla on liian pienet piirit, jotta voisi ymmärtää mitä tarkoittaa tilannetaju !
Keskiajalla syötiin paljon sormin. 1600-lukuun mennessä lusikka oli yleistynyt arkiseksi joka kodin aterimeksi, pitkään syötiin kaikki ruoka puukon ja/tai lusikan avulla; keitot, puurot ja vellit lusikoiden ja muu ruoka käsin puukolla avustaen. Haarukka oli kyllä yläluokille tuttu jo pitkään mutta vasta metallien halpeneminen ja teollisuuden kehittyminen toivat haarukan myös kansan köyhän valtaosan ulottuville, jopa niinkin myöhään kuin 1800-luvun lopulta aina itsenäistymisen aikoihin. Samaan aikaan hygieniaymmärryksen kehittyminen johti haarukan suosimiseen käsin syömisen sijaan.
Minä imuroin pitkillä huulilla pizzan suoraan pöydältä. Ei juntti-aterimia eikä kädetkään sotkeudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa maksaa laskut ajallaan.
Kannattaa ravintoloitsijankin vähän avata lompakkoaan. Moneen en nimittäin enää astu siivottomassa kunnossa olevien vessojen takia.
Joillekin ei vaan ole opetettu käytöstatapoja. Samat henkilöt syövät päähine päässä.