Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahneet ja saidat mökinomistajat: eikö teitä hävetä?

Vierailija
04.05.2024 |

Järjettömiä hintoja pyydetään vuokramökeistä. Järvenrantamökistä pyydetään viikolta yli 1500 euroa. Milläs perheemme sellaiset rahat maksaa? Järjetöntä. Ahneus on iskeytynyt mökinomistajiin. Ja mitenkäs ahneelle käy?

Toinen lukunsa ovat sitten nämä saidat  mökinomistajaystävät. Eivät anna mökkiään käyttöömme tai edes kutsu meitä vaikka viikoksi sinne vaikka tietävät perheemme kaipaavan mökkilomaa. Vaan pääseekös saita taivaaseen? Kaikki löytyy edestä. 

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat saivat perinnöksi mökin. Ekoina vuosina tultiin töihin, vanhemmat olivat lasten kanssa, oli kivaa. Kesön aikana työlista kasvoi ja rahaa meni. Rakennusmateriaalien hinnat nousi, päätetiin nyt loppui. Koronakesänä myytiin mökki, saatiin hyvät rahat. Mutta alettiin laskemaan paljonko sinne upposi rahaa. Paljon.

Me lähdetään loman ajaksi ulkomaille. Ei ole näitä ongelmia enää

Miten sinä liityt vanhempiesi mökistä saatuihin rahoihin? Olitko myös omistaja?

Vierailija
22/50 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen naapuri halusi käyttää autoani omiin kulkemiseensa. Pari kertaa lainasin ehdolla, että maksaa kuluttamansa polttoainekulut. Se maksaminen oli ylivoimaisen vaikeaa. Niinpä en lainaillut enää autoa. Tästä kiitollisna tää naapuri puhkoi autoni eturenkaat.

Olinpas minä saita ja ahne kun varsin hyvin tiesin, että naapuri kaipasi ilmaista autonkäyttöä. Pääsenkö taivaaseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ap löysit tuon 1500€/viikko? Kun katsoo esim. huvila.net, niin sieltä löytyy mökkejä ihan 250€/ per viikko ja löytyy paljon myös alle tuhannen euron. 

Vierailija
24/50 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stubbikaan ei juuri koskaan ole presidentinlinnassa. Hitsi, mä tarttisin majoituksen Helsingin lomalle ja siellä se palatsi tönöttää tyhjillään.

Vierailija
25/50 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako Kela vuokramökin, kun vuokra-asunnostakin Kela pakottaa pois.

Tuli paha mieli.

Vierailija
26/50 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole varaa vaikka ei ole lapsia kotona. Lomat voi viettää kotona. 

Vierailija
27/50 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta oma mökki, äläkä valita. Ketään ei ole pakko päästää omalle mökille.

Vierailija
28/50 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle mökki on intiimi turvapaikka, keidas, pakopaikka kaikelta. Se on sama kun teini-iässä oli oma huone, joille muilta oli pääsy kielletty.

Joo, on tosi ikävää, kun olen raatanut pitääkseni mökkini kunnossa. Olen raivannut rytöstä rannan, leikannut nurmikot, hoitanut marjapuskat, kitkenyt kasvimaat, kärsinyt paarmahyökkäykset ja sitten lauma sukulaisia kärkkyy sinne täyshoitoon! Poimiin mun istuttamia ja hoitamia kukkia, syö mun luomuperunat ja kerää marjat itselleen. Elää kuin ellunkanat ja meikäläinen palvelee. 

Eihän kukaan hanki mökkiä jos haluaa viettää kesän ihanien ihmisten kanssa? Mökki hankitaan, koska EI HALUTA hyöriä festareilla ja kesätapahtumissa vaan olla introverttinä omassa rauhassa, kuunnella kuikkaa järvellä saunan jälkeen. Katsella kuuta ja lipittää lasi viiniä. Herätä ihanaan kesäaamuun, kömpiä terassille juomaan aamukahvia ja miettiin päivän töitä kuten tänään mä niitän kaislikon ja istutan perunat ym. Pieni vapaus oravanpyörästä ja muista ihmisistä vaatimuksineen. 

Mökkien hinnat määräytyy kysynnän mukaan. Mökkeily ei ole vain lomaa vaan työleiri. Tosin sellaista terapeuttista työtä ponnistella kauniin luonnon keskellä, auringonpaisteessa, raikkaassa tuulessa, nähdä työnsä tulokset ja iloita niistä. Ehkä jos tarjoutuisit kesärengiksi? Eli otat loman aikaisin kesällä tuttavasi mökille ja teet kaikkea hommaa siellä, niin että kun tuttavasi tulee lomallaan mökille, on ruoho leikattu, perunamaa tehty, ja kesäkukat kukoistaa?

Vierailija
29/50 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on hirveesti asumattomia luonnontilaisia alueita. Maksaisko hirveästi lahjoittaa jokaiselle perheelle joku mökkipaikka ja pieni mökki jostain kituvasta muuttotappiomaalaiskunnasta? Mökkeily ja luonnossa puuhastelu on niin terapeuttista että se korvaisi pian kalliit terapiat ja psyykelääkkeet.

Vierailija
30/50 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli tai ei, niin EI hävetä.

Vierailija
31/50 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähtekää Turkkiin, tulee halvemmaksi, eikä yarvitse sateessa hytistä jossain kämäsessä mökissä jumalan selän takana.

Samalla kerkiää ottaa myös pari pientä kauneusleikkausta niin näkee tututkin, miten loma tekee hyvää.

Vierailija
32/50 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun entinen naapuri halusi käyttää autoani omiin kulkemiseensa. Pari kertaa lainasin ehdolla, että maksaa kuluttamansa polttoainekulut. Se maksaminen oli ylivoimaisen vaikeaa. Niinpä en lainaillut enää autoa. Tästä kiitollisna tää naapuri puhkoi autoni eturenkaat.

Olinpas minä saita ja ahne kun varsin hyvin tiesin, että naapuri kaipasi ilmaista autonkäyttöä. Pääsenkö taivaaseen?

Katotaan nyt paraneeko käytöksesi jatkossa.

T. Pyhä P.

Vierailija
33/50 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Kuinkas käy tämän mökki kateellisen mamman itse,kateus on yksi kuoleman synneistä..helvetissä tavataan 

Vierailija
34/50 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mökin omistaja voi pitää oman mökkinsä ympärillä ja sisällä puuhaamista terapeuttisena? Heh, esmerkiksi: kasvimaan kitkemistäkin, pottupellon hoitoa? Räystäskourujen siivoomista? 

Vierailija
35/50 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkeily ei ole köyhää varten ja kyllä sen köyhänkin pitää ymmärtää että kaikki ei ole köyhiä varten ja mikään ei tässä maailmassa ole ilmaista

Vierailija
36/50 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkitrollikausi näyttää avautuneen. 

Vierailija
37/50 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vuokraisi mökkiä vuokralla-asuvalle wt-ap:lle kolmella tonnillakaan. se jättää kuitenkin laskut maksamatta, sotkee paikat ja varastaa kaiken irtilähtevän.

Vierailija
38/50 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsopa huviksesi, miten eri hintoja vuokramökeistä pyydetään eri vuodenaikoina. Esim. Se mökki, mistä pyydetään heinäkuussa 1500 viikolta, saattaa olla marraskuussa vuokrattavissa 500 eurolla/viikko. Miksi näin: Heinäkuussa sinne mökille saadaan vuokralaisia joka viikolle tuolla 1500 euron hinnalla, mutta marraskuussa ei tule ketään edes 500 eurolla. Eli se koko vuoden kate pitää ottaa niiltä viikoilta, jolloin asiakkaita riittää.

SITÄPAITSI! AP vpoisi SÄÄSTÄÄ vaikka sartasen kk ja muu perhe kanssa...vuosi aikaa säästää!

Me säästetään koko vuosi, ollaan muutama päivä jossain kaupungissa. Tutkitaan paikkoja, vuokraillaan veneitä, ajellaan takseilla, syödään ulkona...ihan just siks!

Menköön rahaa, siks on töissä käyty!

Vierailija
39/50 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stubbikaan ei juuri koskaan ole presidentinlinnassa. Hitsi, mä tarttisin majoituksen Helsingin lomalle ja siellä se palatsi tönöttää tyhjillään.

max 180e/yö suostun maksamaan

Vierailija
40/50 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap on aivan varmasti wt-yh-av-mamma, jonka sossu elättää vuokra-asunnossa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä