Onko moottoripyörän pito yhtä kallista kuin auton pito?
Tekisi mieli ajaa moottoripyöräkortti mutta mietityttää kuinka kallista on pyörän pito. N41
Kommentit (40)
Vakuutukset siinä kai eniten maksaa. Ja toki hyvä vaatteet ja turvavarusteet maksaa myöskin paljon.
Maksaa se jotain, mutta mitä sitten? Onko sinulla tärkeämpää käyttöä sille rahalle?
Jos 500-kuutioinen pyörä riittää, niin vakuutusmaksut on halvemmat. Mulla on viissatanen Honda, eikä sillä jalkoihin jää, enkä edes tykkää ajaa lujaa, mutkateitä pitkin on mukavampi matkustaa kuin motarilla. Vakuutusmaksu on 80 € vuodessa. Varusteita saa siistinä käytettynäkin, kypärä on ainoa, joka kannattaa ostaa uutena. Polttoainekulut sitten ajojen mukaan.
Menet johonkin kerhoon kokeilemaan radalle, parin kaatumisen jälkeen mietit uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos 500-kuutioinen pyörä riittää, niin vakuutusmaksut on halvemmat. Mulla on viissatanen Honda, eikä sillä jalkoihin jää, enkä edes tykkää ajaa lujaa, mutkateitä pitkin on mukavampi matkustaa kuin motarilla. Vakuutusmaksu on 80 € vuodessa. Varusteita saa siistinä käytettynäkin, kypärä on ainoa, joka kannattaa ostaa uutena. Polttoainekulut sitten ajojen mukaan.
80 eurolla ei saa edes mopoon vakuutusta vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos 500-kuutioinen pyörä riittää, niin vakuutusmaksut on halvemmat. Mulla on viissatanen Honda, eikä sillä jalkoihin jää, enkä edes tykkää ajaa lujaa, mutkateitä pitkin on mukavampi matkustaa kuin motarilla. Vakuutusmaksu on 80 € vuodessa. Varusteita saa siistinä käytettynäkin, kypärä on ainoa, joka kannattaa ostaa uutena. Polttoainekulut sitten ajojen mukaan.
80 eurolla ei saa edes mopoon vakuutusta vuodeksi.
Mopolla tehdään enemmän törttöilyä liikenteessä, siksi vakuutukset on kalliimpia. Mulla on moitteeton liikennekäyttäytyminen kymmeneltä vuodelta ja moottoripyörän vakuutus 80€ vuodessa.
Harrastukset maksaa. Miehellä taitaa olla useampikin moottoripyörä. Mitä tehokkaampi sen kalliimmat vakuutukset. Toisaalta onhan ne seisontavakuutuksessa suurimman osan vuotta. En minä pahaksi pistä että miehellä on mieluinen harrastus. Itsekkin olen kyydissä ollut tuhansia kilometrejä. Itse kyllä satsaan hyvään autoon. Saksalaiseen tietty:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos 500-kuutioinen pyörä riittää, niin vakuutusmaksut on halvemmat. Mulla on viissatanen Honda, eikä sillä jalkoihin jää, enkä edes tykkää ajaa lujaa, mutkateitä pitkin on mukavampi matkustaa kuin motarilla. Vakuutusmaksu on 80 € vuodessa. Varusteita saa siistinä käytettynäkin, kypärä on ainoa, joka kannattaa ostaa uutena. Polttoainekulut sitten ajojen mukaan.
80 eurolla ei saa edes mopoon vakuutusta vuodeksi.
Skootterin vakuutus on mulla 280e / vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos 500-kuutioinen pyörä riittää, niin vakuutusmaksut on halvemmat. Mulla on viissatanen Honda, eikä sillä jalkoihin jää, enkä edes tykkää ajaa lujaa, mutkateitä pitkin on mukavampi matkustaa kuin motarilla. Vakuutusmaksu on 80 € vuodessa. Varusteita saa siistinä käytettynäkin, kypärä on ainoa, joka kannattaa ostaa uutena. Polttoainekulut sitten ajojen mukaan.
80 eurolla ei saa edes mopoon vakuutusta vuodeksi.
Mopolla tehdään enemmän törttöilyä liikenteessä, siksi vakuutukset on kalliimpia. Mulla on moitteeton liikennekäyttäytyminen kymmeneltä vuodelta ja moottoripyörän vakuutus 80€ vuodessa.
Samoin mun veljellä kaikki ok + täydet bonukset, halvin moottoripyörävakuutus 270e / vuosi (tarjoukset saatu viime viikolla).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos 500-kuutioinen pyörä riittää, niin vakuutusmaksut on halvemmat. Mulla on viissatanen Honda, eikä sillä jalkoihin jää, enkä edes tykkää ajaa lujaa, mutkateitä pitkin on mukavampi matkustaa kuin motarilla. Vakuutusmaksu on 80 € vuodessa. Varusteita saa siistinä käytettynäkin, kypärä on ainoa, joka kannattaa ostaa uutena. Polttoainekulut sitten ajojen mukaan.
80 eurolla ei saa edes mopoon vakuutusta vuodeksi.
Mopolla tehdään enemmän törttöilyä liikenteessä, siksi vakuutukset on kalliimpia. Mulla on moitteeton liikennekäyttäytyminen kymmeneltä vuodelta ja moottoripyörän vakuutus 80€ vuodessa.
Samoin mun veljellä kaikki ok + täydet bonukset, halvin moottoripyörävakuutus 270e / vuosi (tarjoukset saatu vii
Ja kuutiot oli 500?
En tiedä enkä niin hirveästi edes välitä, mutta sen tiedän että suomalaisen naisen, sellaisen elättiharakan pito on tie vapaaehtoiseen konkurssiin ja ikuiseen köyhyyteen.
Jos ei kaahaa ratissa tai ota, auto voi olla oikeissa käsissä "turvallisempi" kuin moottoripyörä, joka on suojaton. Autoissa on erilaisia ominaisuuksia turvallisuuden suhteen myös.
Vierailija kirjoitti:
Jos 500-kuutioinen pyörä riittää, niin vakuutusmaksut on halvemmat. Mulla on viissatanen Honda, eikä sillä jalkoihin jää, enkä edes tykkää ajaa lujaa, mutkateitä pitkin on mukavampi matkustaa kuin motarilla. Vakuutusmaksu on 80 € vuodessa. Varusteita saa siistinä käytettynäkin, kypärä on ainoa, joka kannattaa ostaa uutena. Polttoainekulut sitten ajojen mukaan.
Taisi unohtua nolla tuosta vakuutuksen hinnasta.
600 kuutioisessa on ~300 euroa vuodessa vakuutusmaksu. Moottoripyörää ei tarvitse katsastaa, eikä siitä mene käyttömaksua.
Toki varustus maksaa ja prätkän rengaskulu on isompi kuin autolla.
Moottoripyöräilyä ja autolla ajoa ei voi verrata, ne on eri asioita. Motska on suojattomampi tietysti, mutta tätä harrastusta en vaihtaisi, ajan autolla ne matkat, joita ei voi moottoripyörällä ajaa.
Alussa tulee tietysti kustannuksia enemmän, mutta pyörän hankkimisen jälkeen polttoainekulut, vakuutus ja huollot on suurin menoerä. Nekin riippuu siitä minkälaisen pyörän haluaa. Tonnillakin saa ihan hyviä vähän vanhempia pyöriä, jos ei tarvitse uutta tuhannen kuution tykkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos 500-kuutioinen pyörä riittää, niin vakuutusmaksut on halvemmat. Mulla on viissatanen Honda, eikä sillä jalkoihin jää, enkä edes tykkää ajaa lujaa, mutkateitä pitkin on mukavampi matkustaa kuin motarilla. Vakuutusmaksu on 80 € vuodessa. Varusteita saa siistinä käytettynäkin, kypärä on ainoa, joka kannattaa ostaa uutena. Polttoainekulut sitten ajojen mukaan.
Taisi unohtua nolla tuosta vakuutuksen hinnasta.
Kai minä itse tiedän parhaiten paljonko mun pyörän vakuutus on.😂 itse asiassa mulla on toinenkin pyörä, sen vakuutus on vielä halvempi. Pyörät ei ole niitä, joilla nuoret miehet kaahailee päättömästi, joten merkilläkin on väliä, kun vakuutusyhtiö laskee riskiä. Vakuutusyhtiö laskee riskin sen mukaan, montako kyseistä pyörää on rekisterissä, ja kuinka paljon niitä on joutunut onnettomuuksiin eli kuinka paljon vakuutuksesta on tullut yhtiölle valuutuskuluja.
Teho-painosuhde on se, joka vaikuttaa vakuutukseen. Meillä on vanhoja pyöriä ja vakuutuksen kannalta edullinen teho-painosuhde.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä enkä niin hirveästi edes välitä, mutta sen tiedän että suomalaisen naisen, sellaisen elättiharakan pito on tie vapaaehtoiseen konkurssiin ja ikuiseen köyhyyteen.
Et sitten osannut valita. Oma moka.
Voisin pistää joku 10 000e pyörään. Saako sillä ihan siedettävän menopelin? ap
On se varmaan kalliimpaa kuin pienen bensa-auton pito. Vakuutus, huollot, säilytys talvella ym. Osaatko itse huoltaa ollenkaan?