Miksi hetero-oletettu mies käyttää kynsilakkaa?
Älkääkä heti tulko sanomaan, että "Mitä väliä?", "Anna jokaisen tehdä, mitä haluaa". Kyse ei ole nyt tästä, että tuomitsisin vaan haluan vilpittömästi ymmärtää, miksi heteromies nykypäivänä haluaa käyttää kynsilakkaa. Sen olen huomannut, että aivan äijäheteroporukoissa tätä ilmiötä ei ole, mutta jos kaveriporukassa on esimerkiksi queer-ihmisiä niin samalla miehillekin alkaa tulla väriä kynsiin. Meinaan vaan, että korreloiko teidän mielestä kynsien värjääminen seksuaalisuuden kanssa? Mun mielestä vaan ei voi olla sattumaa, että heteromiehet kokevat nyt kynsien värjäämisen jotenkin omaksi jutukseen vaan musta tuntuu ennemminkin, että tällä halutaan varovasti ilmaista oma ei-heterous.
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaa kenties rikkoa perinteisiä sukupuolirooleja? Eli m*dättää...
No todennäköisesti, mutta miksi? Kaikella toiminnalla on yleensä motiivi. Tuskin naiset siitä vaikuttuvat, että mies käyttää kynsilakkaa.
Ap
Olen ollut treffeillä kynsilakkaa käyttävän miehen kanssa ja suhtauduin neutraalisti. Se oli pientä verrattuna siihen että edellinen mies harrasti naiseksi pukeutumista, mikä tosin sekään ei ollut minulle ongelma. Ihmiset saavat iloa eri asioista ja se on ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heteromies ei käytä kynsilakkaa eikä muitakaan tyttöjen juttuja. Homoa hommaa tuollainen.
Kynsilakalla on siis sukupuoli? Oletpa edyksellinen.
Kyllä tietyillä jutuilla on yleensä sukupuoli jos se ilmenee maskuliinisena tai feminiinisenä. Itse naisena en ymmärrä myöskään tätä miesten kysnilakkavillitystä. Ehkä seuraavaksi miehet alkaa käyttää korkokenkiä. Ei kyllä nappaa...
Miehet käytti joskus muinaisuudessa korkokenkiä ja myös 1970-luvulla. Ja ainakin 1980-luvulla jotkut miehet lakkasivat kynsiään ja meikkasivat - Hui!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heteromies ei käytä kynsilakkaa eikä muitakaan tyttöjen juttuja. Homoa hommaa tuollainen.
Kyllä tietyillä jutuilla on yleensä sukupuoli jos se ilmenee maskuliinisena tai feminiinisenä. Itse naisena en ymmärrä myöskään tätä miesten kysnilakkavillitystä. Ehkä seuraavaksi miehet alkaa käyttää korkokenkiä. Ei kyllä nappaa...
Eli toisin sanoen sukupuoli on paljon monimutkaisempi sosiaalinen konstruktio kuin niinkään pelkkä biologinen asia.
Tiedän pari heteromiestä jotka käyttää. Ovat tosin nepsyihmisiä ja siksi eivät välitä normeista. Toinen muutenkin emotyylinen vaikka jo kohta kolmekymppinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisethän sen on päättäneet ja opettaneet muille. Ei sitä tarvitse kaikesta tyylistä tykätä, mutta ihmetyttää tämä haloo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onks tää sitä samaa sakkia, jotka virtsaavat istualtaan? Melkoisia neitejä.
Voi voi kun sun miehisyytesi on kiinni vessassa käymisessä.
Kyllä tuolla tuppaa olemaan jonkinlainen korrelaatio sen kanssa että mies onkin homo/bi. Heteromies täydessä maskuliinisuudessaan ei halua sotkea sukupuolirooleja. Kerran olin treffeillä miehen kanssa jolla huomasin olevan lakatut kynnet ja toi samalla ilmi olevansa bi. Eräs toinen mies oli taas sitten värjännyt hiuksiaan ja sama homma että bi oli. Kyllä tollaset "poikkeavuudet" yleensä kertoo aika paljon millanen ihminen se toinen on. Ihan kiva että miehet uskaltaa tehdä tollasia juttuja mutta ei ole mun kuppi teetä koska haluan että mies on täysin hetero.
Miksi ei käyttäisi? Missä sanotaan että meikkaaminen on naisten yksinoikeus?
Entä mikä on sukupuoli-identiteetiltään nainen joka EI käytä kynsilakkaa?
Minun työkaverilla kynsilakan ajoittaaseen käyttöön on se että hän on harrastaja teatterilainen. Ei jaksa aina poistaa. Olemme käyneet mieheni kanssa näytöksiä myös katsomassa.
Miksi ei saisi käydä miehenä vessassa istualteen jos tykkää. Pysyy paikat siistinä. Kyllä ihmisillä menee tunteisiin pienistä asioista.
Rokkareille sopii, mutta ei todellakaan millekään peruspertille. Onhan kynsien lakkaus ja meikkaaminen naisellista - ei siitä pääse mihinkään.
Väritöntä kynsilakkaa voi tietysti käyttää jos se esim. torjuu vaikka kynsisientä tms. mutta ei mitään eskoeerikäis-mustia kynsiä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onks tää sitä samaa sakkia, jotka virtsaavat istualtaan? Melkoisia neitejä.
Niin? Mitä pahaa neitimäisyydessä? Mitä haet tällä toteamuksellasi?
Mä en ymmärrä tätä ongelmaa. Se on ihan ok jos tykkää naisellisista miehistä tai ei tykkää naisellisista miehistä. Miksi pitää olla joku riita aiheesta, kun jokainen voi päättää kenen kanssa haluaa olla. Ei tässä kukaan pakota olemaan sen tyyppisen ihmisen kanssa josta ei ole kiinnostunut. Kunhan vaan tulee toimeen välttämöttömissä jutuissa.
MIehet naisistuvat ylipäätään kovaa vauhtia ja kynsien lakkaus on siitä yksi indikaattori.
Entäs naiset jotka ei meikkaa tai käy kauneushoidossa ja haluavat olla luonnollisia? Onko se sitten miehistä puuhaa?
Vierailija kirjoitti:
Rokkareille sopii, mutta ei todellakaan millekään peruspertille. Onhan kynsien lakkaus ja meikkaaminen naisellista - ei siitä pääse mihinkään.
Väritöntä kynsilakkaa voi tietysti käyttää jos se esim. torjuu vaikka kynsisientä tms. mutta ei mitään eskoeerikäis-mustia kynsiä...
Samaa mieltä että just rokkereille sopii koska se vaan kuuluu siihen tyyliin eikä taustalla ole sen suurempaa intentiota. Mutta niin se vaan on jostain syystä että jos tämä peruspertti käyttää kynsilakkaa niin siinä on yleensä jotain epäilyttävää ja muutakin taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä pelkää, kyllä sinulle niitä persumiehiä riittää...
Kovettaa kynsiä. Kitaristit ym kynsiä kuluttavat harrastaa. Miksei voisi käyttää värillistäkin jos se sopii tyyliin.
En tiedä miksi joku Esko Eerikäinen pitää, pureeko kynsiä vai tykkääkö oikeasti itse lakasta. Tyylikäs hänelläkin. Ei ole tullut itsellä ikinä homo mieleen!
Kynsilakkaa käyttävät miehet ovat nyt vähintään 40 vuotta havainneet, että sillä saa parhaat naiset.
Onnksi ketään sivistynyttä ihmistä ei kiinnosta sinun mielipiteesi.