Keittiön viemäri haisee mutta ei ole tukossa.
Millä tuon pahan hajun saa pois? Hajulukkoa en osaa alkaa itse availla, niin vanha talo. Olen kokeillut jo yön yli putkenavaajaa ja sitten myös ruoka soodaa ja etikkaa
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko siitä jotain ääntä? Se haju tulee sisälle jos viemärin tuuletus ei toimi oikein. Yleensä myös lorisee silloin.
Ei Kuulu
Kloriitti, hetken odotus ja haalea vesi. Tuuletus, ei haistele sitä. Ellei käsin halua poistaa homeet ja ruuvailla osia irti. Jos se ei auta sitten joku viemäriaine. Maito tekee helposti homeen tai muu.
Vierailija kirjoitti:
Kloriitti, hetken odotus ja haalea vesi. Tuuletus, ei haistele sitä. Ellei käsin halua poistaa homeet ja ruuvailla osia irti. Jos se ei auta sitten joku viemäriaine. Maito tekee helposti homeen tai muu.
No se haju on vaan paha kun tulee työpäivän jälkeen kotio :S Koska asun pienessä kämpässä
Soita suosiolla putkimiehelle. Vanhan talon putket voivat olla varsin hankalia sitten kun alkavat oikuttelemaan.
Viemäriin pätee sama kuin pimppiin.
Jos sinne on työnnetty rojut ränniin, pese se, niin ei haise.
Vierailija kirjoitti:
Kloriittia vois vielä kokeilla
Tilaa putkimies. Hajulukko on rikki.
Se on etupylly pyypyy mikä haisoo hyhhyh. Turha viemäriä syyttää.
Mikä asumismuoto kyseessä (okt, kt, rt), oma vai vuokrattu? Se vaikuttaa siihen kenelle vastuu viemärin ongelmien hoitamisesta kuuluu.
Itselläni ei auttanut mikään muu kuin sen keittiön lavuaarin ylimenoaukon teippaaminen umpeen ilmastointiteipillä. En tajua miksi auttoi mutta niin vaan teki.
Jos siellä on mekaaninen tukos, on ihan turhaa laittaa sinne mitään ihmeaineita.
Lvisakka
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei auttanut mikään muu kuin sen keittiön lavuaarin ylimenoaukon teippaaminen umpeen ilmastointiteipillä. En tajua miksi auttoi mutta niin vaan teki.
Mikset sit pyytänyt huolyomiestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset sit pyytänyt huolyomiestä?
Koska se maksaa (asun omakotitalossa) ja arvasin että keksin kyllä keinon kunhan tarpeeksi pähkäilen. Kuten kävikin ja säästyi monta satasta. Tai no pari ainakin.
Oletko varma että se on viemäri joka haisee, eikä joku teistä tai sinä, jos olet yksin ?
Puoli desilitraa ruokasoodaa - jätä yön yli - kaada kuumaa vettä päälle
Jos haju tuleekin astiskoneen viemäriosasta, voi astiskoneen sihdin ym. puhdistaa.
Minunkin keittiössäni on hajuongelmaa. Se ei tule altaasta, eikä mitään tukosta ole. Haju on tiskipöydän alla olevassa kaapissa. Se on tunkkainen, toisinaan ammoniakkinen haju.
Olen siivonnut kaappia, vien biojätteet usein ja pesen ämpärin jne. En ole havainnut putkivuotoja, joten mistähän voisi olla kyse...
Joskus viemäriputken mansettitiiviste kovettuu, ja päästää hajut läpi. Se tiiviste on viemäriputken ympärillä siinä kohdassa sitä putki menee lattian läpi. Siinä ei silloin auta putken sisäpuolen puhdistaminen, vaan tiiviste on vaihdettava
Mulle putkari sanoi, että ne putket ovat nykyään semmosta haitariputkea, jonka taitoksiin sitten jää kauheesti kaikkea jämää. Sanoi, että hänkin laittaisi vaan viemärinavaajaa reilusti muutamaan otteseen, että hänen ei kannata tulla tekemään sitä minun puolesta.
Laitoin ite ja haju lähti. Täytyy tehdä aika-ajoin, ilmeisesti keittiörempassa vaihdettiin putkia.
Kuuluuko siitä jotain ääntä? Se haju tulee sisälle jos viemärin tuuletus ei toimi oikein. Yleensä myös lorisee silloin.