Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työpaikalla on "ne paremmat" ja "me muut"

Vierailija
03.05.2024 |

Meidän työpaikalle on selkeästi tullut ns "parempi sisäpiirin porukka", joka on vaikuttanut ilmapiirin huononemiseen. Sisäpiirissä on muutama tyyppi jotka kehuvat toisiaan kilpaa toisilleen, muille ja esimiehelle, se on mennyt aivan överiksi. Heillä on omat jutut ja meitä muita ei tarvitse huomioida. Minut on ignoorattu monia kertoja esim ruokatunnilla jolloin sisäpiirin jäsenet juttelevat vainvheitä kiinnostavista asioista ja pyörittävät showtaan. Lisäksi olen ollut todistamassa miten jostakin sisäpiirin ulkopuolella olevasta puhutaan ikävään sävyyn. Myös uusista työntekijöistä tiedustellaan että millainen hän on. Keskusteluissa monesti minuun päin ei edes katsota vaikka istuisimme saman pöydän ääressä. Itselle on tullut todella ulkopuolinen olo töissä. Olen muutenkin melko hiljainen ja vetäytyvä ja nyt vielä enemmän, en todellakaan ala "nuoleskelemaan" päästäkseni sisäpiiriin, enkä siihen edes halua. Toivoisin vain että kaikki oltaisiin samanarvoisia ja olisi kunnioitusta sekä käytöstapoja. Mutta töihin ei ole kiva mennä tämän takia, joskus ei mulle edes vastata kun toivotan huomenta. Miten jaksaisin töissä, tämä vie kovasti voimia...? 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko epäakateeminen työpaikka?

Vierailija
2/8 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuullostaa Stockan meniningiltä.

Vierailija
4/8 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että olet 50+ ja sisäpiiri nuorempaa. Sinusta alkaa tuntua, ettet kelpaa. Siitä ei ole kysymys, vaan siitä, että heillä on eri jutut, energia ja näkemykset.

Vierailija
5/8 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On

Vaihda akateemiseen työpaikkaan.

Vierailija
6/8 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt tällainen muodostus käynnissä kun tuli uusi tyyppi ja se tuntee entuudestaan sieltä pari muuta. Aiemmin ei ollut tätä ongelmaa, mutta nyt sitä ollaan tekemässä. Todella harmi.

Vierailija
7/8 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelliseen lisäys, että ei se ole ilmapiirin heikennystä jos joka juttuun ei enää taivu mukaan

Vierailija
8/8 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä työpaikassani oli kuppikuntia. Yleensä ne joukkoonsopimattomat olivat kovin erilaisia ja kovaäänisiä muihin verrattuna. Joillain oli todellisia ongelmia sosiaalisen käyttäytymisensä kanssa. 

Minä opin jo kokoomusnuorena raksalla, ettei vanhojen kommarien kanssa politiikkaa puhua. Eikä uskovaisten kanssa viinasta, vihreiden kanssa ydinvoimasta, tahattomasti lapsettomien kanssa lapsiperhearjesta jne.

Näin olen pärjännyt aika hyvin työelämässä jo 30 vuotta ja pärjään neljännenkin vuosikymmenen.