Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kipulääkitys lonkkaleikkauksen jälkeen

Vierailija
03.05.2024 |

Äitini kotiutui sairaalasta tänään lonkan tekonivelleikkauksen jälkeen. Hänellä on aika vahva kipulääkitys koska vaikuttaa puhelimessakin hieman sekavalta. Menen huomenna hänen luonaan käymään ja autan toki muutenkin tarvittaessa.

Mikä lääke kipulääke tekee sekavan oloiseksi? Äitini väitti että kirurgi herätti hänet tänä aamuna puoli kuuden aikaan kuiskaamalla äitini korvaan: Olen kirurgi.

Tällaista ei varmastikaan tapahtunut eli näkeekö ja kuuleeko nyt jo omiaan lääkkeiden takia? Ei hän ollut yhtään noin sekava sairaalaan mennessä. Äitini on 78-vuotias

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekaisin voi mennä vaikka virtsatulehduksesta, varsinkin iäkäs ihminen.

Vierailija
2/5 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimenpiteen jälkeen voi olla sekava ja sitten tulla kuntoon. Toivottavasti ei sentään tulehdusta ole. 

Mun äidille tuli murtuma, mutta se jätettiin paranemaan itsestään. Sai sairaalassa oksicodonia ja väitti, että heidät viedään yöksi kellariin nukkumaan ja muuta omituista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriaa ja mielikuvitusta. Kyllä nuorempikin menee sekaisin lääkkeistä. Lisäksi osa kanavoi kurkkuchakran ja muun kautta lääkkeissä, kuulee kuiskauksen. Näkijöille aika normaalia jos kurkkuchakra on aktiivinen. Sairaala on monille myös pelottava paikka, ellei joku omainen tai hoitsu rauhoittele ja ole positiivinen. -Sairaaloissa kuulemma myös kummittelee tai ihminen itse nappaa jostain aiheen (mitä näkee ja kuulee), ihan helposti joku henki voisi väittää olevansa "kirurgi" heräämössä tai selkounitila vielä päällä. Koska iäkäs ei sellaiseen usko että henkiä voi olla eri taajuudella tai on muuten vaan vielä unenpöpperössä, saattaa ihmetellä miksi henkilökunta niin tekee että korvaan kuiskaa. Jos hahmo oli fyysisen näköinen, oliko se joku muu tai kolmas silmä auki. Iäkkäät näkevät enemmän. Ellei ollut siis oikea kirurgi, joka sattui heräämöön, sekin on mahdollista kaukaisesti - joskin näin ei yleensä ole.

Vierailija
4/5 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teoriaa ja mielikuvitusta. Kyllä nuorempikin menee sekaisin lääkkeistä. Lisäksi osa kanavoi kurkkuchakran ja muun kautta lääkkeissä, kuulee kuiskauksen. Näkijöille aika normaalia jos kurkkuchakra on aktiivinen. Sairaala on monille myös pelottava paikka, ellei joku omainen tai hoitsu rauhoittele ja ole positiivinen. -Sairaaloissa kuulemma myös kummittelee tai ihminen itse nappaa jostain aiheen (mitä näkee ja kuulee), ihan helposti joku henki voisi väittää olevansa "kirurgi" heräämössä tai selkounitila vielä päällä. Koska iäkäs ei sellaiseen usko että henkiä voi olla eri taajuudella tai on muuten vaan vielä unenpöpperössä, saattaa ihmetellä miksi henkilökunta niin tekee että korvaan kuiskaa. Jos hahmo oli fyysisen näköinen, oliko se joku muu tai kolmas silmä auki. Iäkkäät näkevät enemmän. Ellei ollut siis oikea kirurgi, joka sattui heräämöön, sekin on mahdollista kaukaisesti - joskin näin ei yleensä ole.

Sun pitäis nyt kyllä lopettaa ne lääkkeet. On sen verran sekavaa höpinää.

Vierailija
5/5 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekonivelleikkauksen jälkeen saa todella vahvoja kipulääkkeitä. Osastolla peruskipulääkkeuden lisäksi opioideja, itse sain opioideja noin viikoksi vielä kotiinkin. 

Toivottavasti äitisi ei ole yksin kotona! Ei missään nimessä saisi olla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi