Töissä pitää jaksaa 70-vuotiaaksi
Kommentit (6)
Kunnalta saa potkut, kun täyttää 68.
Monissa työpaikoissa tuo on mahdottomuus, työkyvyttömyyseläke tulee aikaisemmin.
No, ainakaan ei tarvitse huolehtiä eläkkeistä tai eläkepäiville säästämisestä, kun 99% varmuudella tulee viimeinen tiltti ennen eläkeikää.
Minä olen sitä mieltä että maksimi eläke ikä kaikille 65v ja jos haluaa voi tehdä lisää. Melläpäin näkee vapaaehtoisina eläkeläisiä niihin voi työllistää nuorempia.
Luultavasti OVE-järjestelmä jatkaa olemassaoloaan siitä huolimatta että eläkeikä mahdollisesti nousee. Sehän tarkoittaa sitä että siinä 60v jälkeen voi vähentää merkittävästi työskentelyä mutta jatkaa sitä kuitenkin itselleen sopivissa määrin senkin jälkeen. Hyvin moni on vielä 80-vuotiaana siinä kunnossa että voisi tehdä jotain pientä työtä "ajan kuluksi".
Minä olin katkera kun jouduin 61,5 -vuotiaana työeläkkeelle. Sain 1,5 v erikseen työnantajan ostamaa yhtiöekäkettå ja sen jälkeen pääsin vanhuuseläkkeelle. Jos olisin saanut tehdä työtä vaikkapa 3,5 v pitempään, eläke olisi ollut aika paljon enemmän. Ei kyllä ole huono nytkään, jos vertaa keskimääräisiä eläkkeitä.