Vanhus 76v haukkuu aikuista lastansa tämän selän takana
Varsinkin toiselle lapselleen. Tätä ei jaksa haukuttu lapsi eikä myöskään se toinen lapsi, joka joutuu kuuntelemaan veljensä haukkumista. Vanhus kuitenkin kertoo asiat aina itselleen edullisessa valossa.
Kommentit (32)
En hyväksy äitinä, että yhtä lasta haukutaan muille perheen lapsille. Itse en ikinä tee niin, on tavattoman epäreilua. N63
Minun äiti arvostelee lastenlapsia, joku on liian laiha tai lyhyt, toinen pulska, kolmas laiska koulussa, neljäs syö huonosti, viidennellä on liian pitkä tukka (tai lyhyt), kuudennella sitä ja tätä. Oikeasti mummo kait ihan pitää näistä lapsista, mutta ei vaan osaa muuten heistä puhua kuin negatiivisen kautta. Ja mikä tärkeintä, hänellä on näitä lastenlapsia. Kaikilla ei ole vaikka haluaisivatkin.
Haukkuu vai kertoo totuuksia? Kumpi? Se ei ole haukkumista jos kertoo asiat niikun ne on, eikä yritä maalata mustaa valkoiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi se vanhus lopulta kuolee!
Sinä myös. Onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Haukkuu vai kertoo totuuksia? Kumpi? Se ei ole haukkumista jos kertoo asiat niikun ne on, eikä yritä maalata mustaa valkoiseksi.
Se on kuitenkin jännä, ettei tällainen totuuden kertoja useinkaan kestä kuulla yhtään totuuksia itsestään
Jokaisella meistä on kuitenkin se oma totuus ja onko sitä mielekästä aina kaikilla julistaa, siinäpä mietittävää.
Kannattaa olla mahdollisimman vähän tekemisissä manipuloivien ja pahaa puhuvien vanhusten kanssa
Vierailija kirjoitti:
Sanon, että en halua kuunnella. Puolustan hakuttua. Äitini yrittää manipuloida asioita oman mielensä mukaan. Narsistinen persoona.
Ona äitini on aina tehnyt tuota. Narsistiksi olen hänet dignosoinut. Sanoo omia kielteisiä mielipiteitään muiden sanomana ja aina se on yleensäkkin joku perheenjäsen. Haukkui myös aikanaan omaa isäänsä sanomalla, että minä olin sanonut niin. Vanhus meni ja uskoi, vaikka olin 15 vuotias.... Ei puhuttu hänen kanssaan enää ikinä mitään. Äitiäni ei kiinnostanut tilanne pask.....
Häijy nuorempana, häijy vanhuksena. Perusluonne ei katoa. Toki moni vanhus pyrkii naamioimaan häijyytensä, koska on siinä vaiheessa elämää, että tarvitsee muita.
Ou nou, vai että "kertoo asiat itselleen edullisessa valossa"?! Entä olisiko AP myös kertonut tästä "vanhuksesta" niin tarkoituksellisesti huonossa valossa? Eihän tällaiseen voi ottaa minkäänlaista kantaa kun koko hommassa on pelkkiä kysymysmerkkejä mm. minkä ihmeen takia tällaista täytyy edes kysyä jos tiedetään että ihmiset ovat taipuvaisia omassa sosiaalisessa kontekstissaan käyttäytymään vaikka millä tavalla? Ei tässä ole mitään ihmeellistä. Mene suoraan selvittämään asiasi asianosallisten kesken äläkä postaa niitä tuntemattomille ympäri nettiä. Vähän sama kun joku olisi jollenkin velkaa niin kyllä asia muistetaan mainita aivan kaikille jotka eivät asiaan liity mutta ei muistuttaa häntä joka velkaa on.
Samassa iässä olevilla on ollut OSALLA ehkä tapana, että joitakin moititaan ja taas jotain ihaillaan. Vai itseä ihaillaan osaksi. Huh. Eikä se taida olla vain se ikäluokka, kai nuoremmissakin on.
Miten nää kaikki alilauta-apinat on näin urpoja... Kuules, me kaikki tiedetään, että sen haukkumisen hoidatte te neitsyet.