Missä asioissa koet olevasi etuoikeutettu?
Kommentit (35)
Olen oman kohtaloni herra, minulla ei ole sosiaalista velvollisuutta itkeä huoliani, vaan otan itseltäni nirrin, jos ne käyvät ylitsepääsemättömiksi.
Sain syntyä Suomeen ja rakastavaan perheeseen. Minusta on huolehdittu, rohkaistu ja tuettu. Siskot
Olen terve, pääsen omin jaloin liikkumaan luontoon mitä ihanimpiin paikkoihin.
Sain ilmaisen korkeakoulutuksen, ja saanut tehdä mielenkiintoisia, innostavia töitä mielestäni hyvällä palkalla.
Löysin miehen, joka rakastaa minua niinäkin hetkinä kun kaikkein vähiten ansaitsisin rakkautta.
Emme saaneet koskaan omia lapsia, mutta sen sijaan kymmeniä kummilapsia ja muita läheisiä, rakkaiksi tulleita lapsia elämääni . Elämässäni on aina ollut hyviä ihmisiä - ystäviä, tuttavia ja työkavereita.
Siinä kaikista tärkeimmät, mutta lista olisi aivan loputon
Voin syödä mitä haluan ja pysyn hoikkana.
Siinä että asun Suomessa jossa viranomaiset ei tee rikoksia ja oikeudenjako toimii vain oikeuslaitoksen kautta. Ei tarvitse myöskään olla rikosten uhrina ilman oikeuksia.
Varmaan siinä että synnyin Suomeen. Muuten taustojeni vuoksi olisi ollut tosi vaikeaa.
Minulla on resilienssiä ja olen luova.
rakastelussa, 63 vuotias nainen ottaa suihin aamulla ja illalla+ ratsaastaa paljon ja vaatii lisää.
Vierailija kirjoitti:
Sain syntyä Suomeen ja rakastavaan perheeseen. Minusta on huolehdittu, rohkaistu ja tuettu. Siskot
Olen terve, pääsen omin jaloin liikkumaan luontoon mitä ihanimpiin paikkoihin.
Sain ilmaisen korkeakoulutuksen, ja saanut tehdä mielenkiintoisia, innostavia töitä mielestäni hyvällä palkalla.
Löysin miehen, joka rakastaa minua niinäkin hetkinä kun kaikkein vähiten ansaitsisin rakkautta.
Emme saaneet koskaan omia lapsia, mutta sen sijaan kymmeniä kummilapsia ja muita läheisiä, rakkaiksi tulleita lapsia elämääni . Elämässäni on aina ollut hyviä ihmisiä - ystäviä, tuttavia ja työkavereita.
Siinä kaikista tärkeimmät, mutta lista olisi aivan loputon
Syvä huokaus. Toteutuisipa edes osa noista omalla kohdalla
Vierailija kirjoitti:
Voin syödä mitä haluan ja pysyn hoikkana.
Olet alle 40?
Suomessa on moneen muuhun maahan verrattuna aika paljon etuja, mutta ei täälläkään loppupeleissä pärjää jos ei itse mitään tee asian eteen.
Lapsivapaa, valkoinen suomalainen.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on moneen muuhun maahan verrattuna aika paljon etuja, mutta ei täälläkään loppupeleissä pärjää jos ei itse mitään tee asian eteen.
Harvassapa ovat "sivistysmaat", joissa aktiivisesti potkitaan ihmistä vain siksi, että se on mahdollista. Toisaalta, tuosta voi tehdä sen johtopäätöksen, että ehkä Suomi ei olekaan sivistysmaa
Voin tehdä töitä tai olla tekemättä. Rahaa on tilillä ja omalla alalla on pulaa tekijöistä.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti näin. Enkä ajattele itsekään, että etuoikeus olisi mitään kultatarjottimella nenän eteentuomista vaan nimensä mukaisesti vähän etumatkaa ja onnistumisen edellytyksiä elämään.
Tajusin käydä koulut kunnolla, hankkia kunnon ammatin, mukavan miehen ja lapsia vain sen verran, mitä pystytään elättämään itse. Monen mielestä uskomattoman tylsä elämä, mutta itse en näe mitään valittamisen aihetta siinä, että elämä ei pyöri punalappuisten tuotteiden ympärillä.
Synnyin aikana, jolloin köyhemmän perheenkin kasvatti pystyi hankkimaan kunnollisen yliopistotutkinnon.
Mulla oli todella onnellinen ja turvallinen lapsuus joten olen tunne-elämältäni vakaa ja tasapainoinen, ja mun ihmissuhteet on kunnossa.
Olen vasta aikuisiällä tajunnut kuinka harvinaista tämä on.
Elämässä on lähes kaikki hyvin, ja kuolemakaan ei pelota kun Jeesus on luvannut minunkin paran pelastaa <3
Rahaa nyt aina voisi olla lisää (köyhillekin nykyistä enemmän annettavaksi), mutta ahnettahan se on, jos puolison ja minun yhteenlasketut tulot n. 6500 netto/kk ei riitä.
Peniksen koossa.