Apuja tarvitaan!!! 2v3kk ei ala päiväunille kuin väkisellä!
Tyttöä on pakko pitää väkisin sängyssä! Huutaa pissahätää, janoa, isiä jne. On ihan kuoleman väsynyt, mutta ei vain suostu nukkumaan! Tuo lapsi saa minut aivan raivon partaalle! Kiroilen vessassa itsekseni, heittelen tavaroita, huudan lapselle.
Auttakaa! Mitä teen tälle asialle???
Kommentit (17)
Meillä nukutettaa (tai sitte ei) lapsia väkisellä :) Tarkottaa siis " väkisin" , hyvät kielipolliisit :)
2,5 vuotias on nyt lopetellut päiväunet, ei halua nukkua ja en todellakaan ala pakottamaan vaan olen hyväksynyt sen että se aika on nyt ohi. onneksi vauva sentään nukkuu päivällä :) illalla sitten menee aikaisemmin nukkumaan
en jaksanut enää taistella hänen kanssaan joten päiväunet jäivät.
Meillä tosin mennään jo aikaisin illalla nukkumaan, on siis pärjännyt hyvin ilman päikkäreitäkin.
Kerran annoin vettä, kerran käydä vessassa jne, mutta toista kertaa ei saanut enää mennä samalla nukutuskerralla. Muutaman kerran annettiin olla nukkumatta mutta aina piti olla sängyssä edes tunti että sai itse hengähtää. Nyt vaihe on taas mennyt ohi.
Yöllä nukkuu 13 h putkeen. Käy mulle.
ja sehän ei edes onnistu..Meilläkin tyttö lopetti unet 2 v jälkeen,aikani tappelin ja totesin turhaksi:yöunille mentiinkin sitten jo kuuden seitsämän aikoihin. Hetken päästä sitten jo otti joskus päikkäreitäkin.
Jäin sitten viereen päiväunia nukkumaan ja jos ei muuta niin loikoiltiin vain yhdessä. Välillä piti pitää väkisin sängyssä, ettei lähtisi vaeltelemaan. Lopulta alkoi taas nukkua vieressä ja sitten saatoin nousta tekemään omia juttuja. Kolme vuotiaana lopetti päiväunien nukkumisen ja se oli minusta raskasta aikaa, kun selvästi oli väsynyt, mutta ei muuta kuin kiukkusi.
Toinen lapsi lakkasi kerralla nukkumasta päiväunia 2v 5kk ikäisenä.
Nykyisin menevät molemmat nukkumaan klo 20 ja heräävät klo 8.
Huutaminen ei yhtään rauhoita lasta nukahtamaan, päinvastoin. Nukkuisiko vaunuissa/rattaissa? Jos menisitte kävelemään päiväuni aikaan.
jos jätän unet kokonaan pois, niin olen varmaan ihan loppu itse. Miten jaksan taistella sitten kiukuttelun ja itkun kanssa?
Minulle tulee vielä piakkoin ulkopuolisia lapsia hoitoon, joten omani pitäisi jaksaa esim. ulkoilla aamupäivisin: Nyt ei ulkoilustakaan usein tule mitään, kun lapsi vaan huutaa jaloissa ja haluaa rattaisiin. Saattaa huutaa myös " Nukkumaan!" , mutta ei kuitenkaan siihen sisällä suostu. Olen oikeasti ihan neuvoton! Lapsiakin itsellä kaikkiaan ollut jo neljä pientä tässä elämässä, ja tämä nuorin mekastaa ihan mitä sattuu!!!
lapsi väkisin nuku. Ei siis pakottamalla.
Minäkin kokeilisin sitä, että menisin viereen nukkumaan.
Tuohan on niin sopivasti uhma-aikaakin, tuollainen 2v ja risat.
Minun tyttäreni jätti päiväunet siinä kahden vuoden paikkeilla ja aluksi kyllä harmitti.. Mutta nukkuu sitten illasta aikaisemmin, josta olen iloinen.
parempi sekin kuin joka päiväiset tappelut äidin kanssa. Jos lapsi ei nuku päivällä, niin varmasti illalla alkaa nukkumaan aikaisemmin, ja unentarve tulee kyllä täyteen.
Maalaisjärki kunniaan!
ja ikää lapsella on 1v9kk. Ihan hyvin jaksaa sinne puoli seitsemään asti olla illalla hereillä, ja rupeaa sitten kiltisti nukkumaan.
Ja sitä vaihetta kesti varmaan kuukauden verran, että parkui ihan hulluna, ettei halua nukkumaan. Kyllä minä vaan väkisin kuitenkin nukutin, sillä sitten kun nukahti, niin nukkui niitä päikkäreitä 4 tuntia. Eihän se nyt ilman niitä olisi toimeen tullut!
Väkisin nukuttaminen onnistui minulla, koska poika on aina nukkunut päiväunet rattaissa. Aloin sitten vain kävelemään tosi pitkiä lenkkejä, jotta poika uuvahti. Nyt se vaihe on mennyt ohi, ja tänäänkin nukahti viidessä minuutissa.
Kyllähän sen aikuinen paremmin tietää, että tarviiko lapsi niitä unia vai ei. Ja ap:han sanoi, että lapsi on selvästi väsynyt.
Meillä oli jossain vaiheessa iltaunille meno valtaisaa taistelua. Mutta olisiko lapsi sitten pitänyt jättää laittamatta illalla nukkumaan. Tuskin vain.
Siitä pääsee sitten livahtamaan pois, jos ei itseä väsytä.
Katson vähän, että väsyttääkö lasta, en niinkään tuijota kelloa.
Vähäväkisen ja väkijuoman mä tiedän, mutta mikä on pelkkä väkinen?
ehkä jopa Pohjanmaalta.
Vierailija: