Oletko lakannut syömästä leipää suolan takia?
Fazerin real yhdessä leipäviipaleessa on 2,2g suolaa. Leipä on hyvää, mutta suolasta.
Kommentit (38)
En, olen vasta alkanut syömään leipää. Vaan eipä haittaa jos saa suolaa kun jatkuvasti alhaalla natriumit
Eilen söin ruisleipää, mutta muuten olen tänä vuonna syönyt varmaan neljä siivua yhteensä. Muuten vain jätin pois.
Samsara luomuleivissä 0.5-0.7 % suolaa itse suosin niitä pienen suolapitoisuuden takia.
Miksi valehtelet? Viipaleessa on suolaa 0,3 g.
Paksua paskaa. Real on yksi vähäsuolaisimmista. 0,7 g/100g.
Idiootin möläys vai kilpailijan disinformaatiota.
No otappa se pussi uudestaan käteen ja katso suolan määrä. Ei noin suolaista palaa pystyisi varmaan edes syömään. Sokeria ja proteiinia yhdessä palassa on kyllä 2,2 g.
Kannattaa välttää kaikkea sellaista, missä on suolaa, ja syödä mieluummin sokeripitoista ruokaa.
En lopeta mitään sen takia, että se olisi epäterveellistä.
Elämästä on hyvä nauttia, kun se voi päättyä milloin tahansa.
Mulla on periaatteena, että aina ateriasta puolet on tuoreita kasviksia tai hedelmiä. Siten suolapitoisuuskin pysyy sopivalla tasolla. En siis välttele leipää.
En todellakaan, en mitenkään pyri välttelemään suolaa, kun verenpainekin tuppaa lähinnä olemaan liian matala usein niin että huimaa.
En syö paljonkaan leipää, koska tekee mahalle tosi huonoa. Pierettää ja väsyttää aivan rutosti.
Eihän sitä suositella syötävän kuin max 2 viipaletta/ päivässä, just liisn suolan takia.
Kansa sitten vaan itse vääntänyt asian niin, että se olisi muka terveellistä.
En ole lakannut suolan takia vaan viljan takia. Maha pysyy paljon paremmassa kunnossa.
Suolaton leipä on mautonta. Syön yhteensä suolaa sen verran vähän, ettei tarvitse leivän suolaa kytätä. Verenpainekinnon ihan hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on periaatteena, että aina ateriasta puolet on tuoreita kasviksia tai hedelmiä. Siten suolapitoisuuskin pysyy sopivalla tasolla. En siis välttele leipää.
Hedelmissä on fruktoosia, joka rasvoittaa maksaa. Aika harva tiedostaa tämän.
Vierailija kirjoitti:
En syö paljonkaan leipää, koska tekee mahalle tosi huonoa. Pierettää ja väsyttää aivan rutosti.
Eihän sitä suositella syötävän kuin max 2 viipaletta/ päivässä, just liisn suolan takia.
Täysjyväleipä on paras kuidun lähde. Ovatko kuidut sinusta epäterveellistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että mikä vaan on terveellistä, kunhan siihen lappaa kuitua sekaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri asia hedelmissä tuoreessa muodossaan kuin prosessoituna makeutusaineena, joka on epärterveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että mikä vaan on terveellistä, kunhan siihen lappaa kuitua sekaan?
Kyllä ravitsemussuositusten mukaan pitäisi saada n. 30 grammaa kuituja per päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hedelmien fruktoosi ei rasvoita maksaa, koska hedelmissä on kuituja. Esim mehussa ja smoothiessa ei ole, ja ne rasvoittavat maksaa. Hedelmät hedelminä ovat terveellisiä.
Täytyykin tarkistaa suolapitoisuudet .Olen koittanut vähentää suolan määrää.