Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä maassa on ollut tylyimmät kohtaamasi ihmiset?

Vierailija
03.05.2024 |

Vieraanvaraisuus ja ystävällisyys ei mielestäni ole mikään kulttuurin mittari, aika monessa kamalassa maassa on tosi ystävällistä kun vaikka vierailee jonkun luona. Tämä selvennykseksi, ettei tarvitse alkaa napista että mutta kun siellä maassa on tehty sitä ja tätä, vieläkö tykkäät hä.

Kommentit (246)

Vierailija
41/246 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berliinissä oli todella v-mäinen asiakaspalvelu kun siellä ysärillä kävin. Varsinkin naiset siellä, hyi v.

Meksikossa yrittivät kokoajan kusettaa. Ovat myös rasisteja (eivät tienneet että osaan espanjaa).  Muissa lattarimaissa ei pahemmin ole ollut tuollaisia ongelmia.

Pariisissa ihmiset olivat töikeitä, mutta asiakaspalvelu ok.

En ole käynyt aasiassa tai afrikassa. Monissa eurooppa- ja lattarimaissa taas olen.

Vierailija
42/246 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/246 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes käynyt, mutta veikkaan Venäjää. 

Vierailija
44/246 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kohdallani tämän kilpailun voittivat Venäjä ja Serbia

Vierailija
45/246 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa. Hämeessä tarkalleen ottaen.

Vierailija
46/246 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prahassa hotellin henkilökunta oli koko loman ajan niin naama nurinpäin, että meni melkein jo huumorin puolelle. Moskovassa passintarkastaja teki selväksi, että piti minua idioottina, kun en ymmärtänyt hänen kysymyksiään (puhui englantia todella vahvalla aksentilla).

Vierailija
47/246 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Israel voittaa tämän kisan ihan ylivoimaisesti. Jerusalemissa ihan rehellisesti valtaosa (siis yli puolet) kaikista kohtaamistani ihmisistä oli silmiinpistävän töykeitä ja ylimielisiä. Ihmettelen sitä hiukan, koska itse olin kaikille ystävällinen ja vilpittömän kiinnostunut heidän kulttuuristaan. 

Kauhein kokemus oli kun jouduin ryöstön uhriksi, niin poliisit syyllistivät siitä minua!

Vierailija
48/246 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pariisi

Vierailija
49/246 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puola. Vaativat että pitäisi puhua paikallista kieltä, mutta kumma juttu kun itse eivät kuitenkaan lomaillessaan puhu sitä silloista paikallista kieltä. 

Vierailija
50/246 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranska.

Vierailija
51/246 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

New Yorkin lentokentän (en muista mikä niistä) passiviranomaiset olivat ihan tosissaan tylyjä, muuta sellaista ei ole tullut vastaan niin että muistaisin.

Vierailija
52/246 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvitse kauemmaksi matkustaa. Kyllä Suomesta löytyy. 

Vierailija
53/246 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustellut jonkin verran ja omasta kokemuksestani voin sanoa, että ei ihmisten yleisessä ytävällisyydessä tai tylyydessä ole hirveästi eroa, olitpa missä tahansa. Jokaisessa maassa, isossa kaupungissa tai pienessä kylässä, on ollut niin kivoja kuin tylyjäkin ihmisiä. Koskien myös Suomea.

Esimerkiksi suomalaisten asiakaspalvelijoiden töykeys on jo ihan vanhentunut käsitys, jos sellaista on koskaan ollutkaan. Olen Suomessa saanut pääosin aina hyvin ystävällistä palvelua. Poikkeuksia toki on, kuten missä tahansa muuallakin.

Yhden selkeän eron kuitenkin huomaan - sen, miten suomalaiset ja jopa jo ruotsalaiset suhtautuvat lapsiin. Eteläisemmässä Euroopassa ero on vielä suurempi. Lapset ovat siellä ihana ja mahtava asia, heille hymyillään ja heitä jututetaan ja ihastellaan. Suomessa tuntuu olevan monilla ihmisillä jotenkin kumman kylmä suhtautuminen lapsiin. Taas on toki poikkeuksia. Olen miettinyt paljon, mistä asia johtuu. 

Vierailija
54/246 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa.

Komppaan. Harvassa paikassa täysin tuntematonta ihmistä (tai vaikka ihan naapuria) pystytään vihaamaan niin paljoa, kuin täällä.

Vierailija
55/246 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Belgiassa oli todella tylyjä ihmisiä.

Vierailija
56/246 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käymistäni maista Bulgaria.

Vierailija
57/246 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjanmaassa ja Pohjois-Karjalandiassa

Vierailija
58/246 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tšekissä oli tyly meininki. Saksalaiset eivät aina ole järin ystävällisiä myöskään.

Vierailija
59/246 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viro, Latvia, venäläiset turistit missä vaan

Vierailija
60/246 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska itse olen erittäin tyly ja vihamielinen muita kohtaan, en tunnista moista asiaa. ei kosketa millään tavalla.