Missä maassa on ollut tylyimmät kohtaamasi ihmiset?
Vieraanvaraisuus ja ystävällisyys ei mielestäni ole mikään kulttuurin mittari, aika monessa kamalassa maassa on tosi ystävällistä kun vaikka vierailee jonkun luona. Tämä selvennykseksi, ettei tarvitse alkaa napista että mutta kun siellä maassa on tehty sitä ja tätä, vieläkö tykkäät hä.
Kommentit (246)
Vierailija kirjoitti:
Ranska on kyllä hieno maa, mutta Pariisi ja sen ihmiset ovat tylyssä käytöksessä todella maailmanmestareita.
Tiesitkö että kys kaupunki on koko MAAILMAN suosituin matkakohde.
Juutalaiset Israelissa. Palestiinan puolella ollaan todella mukavia.
Suomalaiset ovat kaikkein pahimmat, ei todellakaan maailman onnellisin maa vaan todella onneton.
Vierailija kirjoitti:
Juutalaiset Israelissa. Palestiinan puolella ollaan todella mukavia.
Joo Israelista samat kokemukset.
Tylyimpiä kokemuksia on Virossa ja Israelissa, mutta haluan korostaa että molemmissa maissa on ollut myös todella mukavia kohtaamisia.
Kreikassa ja Espanjassa on molemmista jotain negamuistoja esim. huijaavista takseista. Intiassa myös yritettiin koko ajan vedättää, oli tosi rasittavaa.
Olen tehnyt projekteja ympäri maailmaa, väh 4 viikkoa kohteessa.
Satunnaisessa järjestyksessä, mutta Top 6 on aivan selvä
1. Viro
2. Belgia
3. Tsekki
4. Ranska
5. Israel
6. Kiina
Kaikissa asuin pääkaupungissa, Belgiassa tylyys tuli koko ajan päin naamaa. Muissa tylyys keskittyi vain pääkaupunkiin. Esim Pärnussa jäin bussista ja aloin miettimään miten pääsen Tallinnaan. Majatalon pitäjä soitteli ja pääsin hänen poikansa ystävän kyydissä, meni itse Tallinnaan. Ihania kohtaamisia Pärnussa oli paljon.
Israelissa ja Ranskassa tylyimmät olivat töissä olevat, mm kahvilassa, ravintolassa, museoissa. Yksityisihmiset jopa iloisia, mutta työminä ja vapaa-ajan minä 2 eri henkilöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italiassa
Olen käynyt Roomassa ja Venetsiassa, joissa oli mukavia ihmisiä. Missä kaupungissa sinä kävit?
Itse sanon, että Ranskassa Pariisissa (olen käynyt sekä lomailemassa että harrastusten puitteissa). En ole käynyt muissa Ranskan kaupungeissa, ja olen ymmärtänyt jopa muut ranskalaiset pitävät pariisilaisia tylyinä, joten pidän mieleni auki.
Mulla kanssa oikein mukavia kokemuksia Roomasta ja Milanosta. Tylyä kohtelua sain Pariisisssa v 1990, mutta nyt kävin muutama vuosi sitten uudelleen (ennen koronaa kuitenkin), niin on sielläkin jouduttu ottamaan lusikka kauniiseen käteen asiakaspalvelun osalta. Etelä-Ranskassa ja Bretagnessa oli oikein ystävällistä väkeä.
Tallinnassa sanon minäkin. Muista virolaisista sitten en tiedä.
Tšekissä olivat kyllä todella tylyjä peppunaamoja ihan ns fine dining paikoissakin. Yleisesti kaikissa vanhoissa ryssämaissa palvelu on kuin neuvostoliitossa, mutta se on kai maan tapa. Ei se sinällään itseäni haittaa.
Ahvenanmaalaiset ovat umpirasisteja ja vihaavat meitä. Se ei jää siellä epäselväksi.
Suomessa. Ei edes mitään kilpailua tässä sarjassa. Toisaalta täällä on myös ollut lempeimmät ja ihanimmat ihmiset, koska täällä minulla on ollut eniten läheisiä, mutta kyllä täällä osaa jotkut olla ihan kamalia mänttejä.
Ranskassa. Ainakin pääkaupunkiseudun ihmiset ovat kyllä varakkaille turisteille mielinkielin, mutta yritäpä asua siellä ja kokeile, millaista kohtelua saat kun et osaa ranskaa täydellisesti.
Englanti. Piilovittuilun luvattu maa.
Eestissä ja etenkin Tallinnassa on varmaan kyllästytty kännisten suomalaisten perseilyyn, kuseskeluun ja yleiseen ylimielisyyteen. Molotetaan kännissä omaa kieltämme kaljasalkku kainalossa ja puhumme sitä myös paikallisille.
Ihmekkös ettei meistä tykätä siellä
Suomessa. Ja olen reissanut kymmenissä maissa.
Monessa maassa asuneena ja paljon matkustaneena, oman kokemukseni mukaan Israelissa, Ranskassa ja Saksassa voi ainakin saada tylyä kohtelua ja aivan suotta. Tosin inhoan yleistystä, joka maasta löytyy tylyjä ihmisiä.
Itävalta! Kun tuli mentyä ko. maan kautta junalla Slovakiaan, niin tuossa maassa kun yritit kysyä joltakulta jotain, niin kaikki olivat olivat hirveitä k...päitä! Ja siellä kun yritti etsiä asemalla infopisteen, niin sekin oli tehty hemmetin vaikeaksi! Siellä infopisteellä sitten olikin yksi erittäin avulias vanha ukko, joka kertoi tarkasti ja kohteliaasti mihin piti mennä päästäkseen Slovakiaan johtavaan junaan. Mutta kaikki muut ihmiset olivat ihan kauheita!
Virossa, se alkaa jo laivamatkalla. On varmaan kyllästyneitä suomalaisiin, mutta aika paljon fyrkkaa sinne kannetaan ja osataan nykyään jopa käyttäytyä.