Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten rauhoitella itseään jos pelkää sekoavansa? ;(

Vierailija
02.05.2024 |

Kauhean pelottava olla.

Jalat vispaa alituiseen, pelottaa, ahdistaa. Huoli koko ajan mutten ole varma oikein enää että mistä.

Rukoilen kuolemaa mutta en halua läheisilleni pahaa. 

Miten vaan rauhoittuisi?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tässä rukoillut ja hengittänyt hitaasti ja syvään sisään ja ulos. Olen yrittänyt rauhoitella itseäni. 

Sydän kuitenkin lyö todella kovaa ja kaulaa ahdistaa. Tunnen myös kuvotuksen tunnetta. Kai minä jonkun lievän paniikkikohtauksen tässä nyt olen saanut. 

Täytyy YouTubesta joo vielä katsoa jos löytyisi jotain rauhoittavaa. Ap 

Sinulla on paniikkikohtaus. Eli oikeilla jäljillä olet. 

Lämmintä juotavaa nassuun ja kannattaa hankkia painopeitto tulevaisuuden varalle. 

Tuosta pääsee eroon, kunhan saa kroppansa synkkaan reaalimaailman kanssa. Käy hakemassa 'shokkihoitoa' kylmä-kuuma-kylmä-kuuma suihkusta tai rauhoita kehoa neliöhengityksellä. Nyt on mahdollisuus kokeilla vaikka mitä jippoja:/

Ei kannata paeta nettiin tuota oloa. Se altistaa sinua addiktiiviselle käytökselle jatkossa.

Vierailija
42/47 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kokeilla laittaa kaikki sähkövehkeet pois päältä ainakin tunniksi ja puhelin lentotilaan tai kiinni.

Sit makuulle, silmät kiinni ja keskity liikuttamaan niitä luomien alla omaan tahtiin joka voi olla nopea tai hidas, se mikä tuntuu oikealta.

Tulee ehkä outo olo aluksi mut se on askel normaaliin olotilaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nyt menee? 

Vierailija
44/47 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain joskus apua pelkoon/voimakkaaseen ahdistukseen Älä pelkää-nimisestä hengellisestä laulusta. Löytyy youtubesta ainakin seuraavan esittämänä

Kaarneet: Älä pelkää

Vierailija
45/47 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pääasiassa ne jotka pelkäävät sekoavansa eivät sekoa, kokevat kyllä tosin kovaa paniikkia ja ahdistusta. Ne, jotka sekoavat, eivät sitä yleensä itse tajua ollenkaan miettiä, koska todellisuuden taju on vinksallaan.

Mutta ammattiapua kannattaa hakea noin voimakkaaseen pelkoon ja ahdistukseen. Harvoin tuo ihan itsekseen pois menee.

Kyllä, juurikin näin. Psyk.sh.

Vierailija
46/47 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavallani toimi sellainen, että koskettaa jotakin esinettä ja keskittyy miettimään sitä tunnetta ja kokemusta.

Tuollaiset kikkakolmoset (esim. hengitysharjoitus, käsien valelu kylmällä/lämpimällä vedellä, jonkinlainen liikkuminen musiikkiin yhdistettynä, jnejne) auttavat usein hetkellisesti, ja sekin on tietysti ihan hyvä jos saa pienen tauon ahdistukseen. Väitän kuitenkin että näiden  superahdistuneiden ihmisten suurin ongelma on se että elämästä puuttuvat läheiset ihmissuhteet. Asutaan yksin eikä ole ketään kenelle soitella/viestitellä, ollaan ongelmien kanssa ja muutenkin ihan yksin

Vierailija
47/47 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No pääasiassa ne jotka pelkäävät sekoavansa eivät sekoa, kokevat kyllä tosin kovaa paniikkia ja ahdistusta. Ne, jotka sekoavat, eivät sitä yleensä itse tajua ollenkaan miettiä, koska todellisuuden taju on vinksallaan.

Mutta ammattiapua kannattaa hakea noin voimakkaaseen pelkoon ja ahdistukseen. Harvoin tuo ihan itsekseen pois menee.

Kyllä, juurikin näin. Psyk.sh.

Tuo tutkinto ei kyllä uskottavuuttasi tai arvovaltaasi lisää tipan vertaa, tietysti saatat olla välikätenä siinä että ihminen saa oikeasti apua eli psykoterapiaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi