Miten rauhoitella itseään jos pelkää sekoavansa? ;(
Kauhean pelottava olla.
Jalat vispaa alituiseen, pelottaa, ahdistaa. Huoli koko ajan mutten ole varma oikein enää että mistä.
Rukoilen kuolemaa mutta en halua läheisilleni pahaa.
Miten vaan rauhoittuisi?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on outo, mikä pelottaa ja ahdistaa? Kerro tilanteestasi enemmän. Pelkotilaa kenties?
En pysty kertomaan. Jo pelkkä kertominen tai asian puheeksi otto saa minut jotenkin pyörryksiin.
Olen ollut jo pitkään stressaantunut mutta nyt sitten tapahtui jotain pientä mutta oleellista että tuntuu etten pysty rauhoittumaan.
En mä tajua. Pitäis nyt vaan hengittää ja jotenkin selvitä vaan tästä.
Olisipa jotain rauhoittavaa. Ap
Mitä jos ottaa eri käsiin vaikka rautapainot sohvalla levätessä ja ajattele sopivaa maadoittumista, hetken. Luontoa, vettä. Ehkä on vain ollut liian kiire, sähköisyyttä ja maadoittamaton. Naurettavalta kuulostaa, mutta joskus se voi jopa toimia. Suihkukin helpottaa. Vaatteet usein sähköistyvät ja kännykkä paahtaa, keinovalo katossa loimottaa vaikka tarvisi pienemmän valon. Loma tarvetta vai kivan tekemisen, olon.
Vierailija kirjoitti:
Älä semmoista rukoile vaan rukoile apua pahaan oloon.
Ei se auta mitään, se saapuu kun olo helpottaa. Pahan olon keskellä tai myrskyn silmässä ei näy valoa. Täysin normaalia. Väkisin ei kannata eikä aina edes voi yrittää muuta kuin selviytyä. Tämä on normaalia pelkotiloissa ainakin. Se on vain kestettävä läpi.
YouTube ja Kuparikettu kanava. Sieltä löytyy manifestointi videoita mitä voi kuunnella ja vähän yrittää rauhoitella itseään. Hänellä on tosi rauhoittava ääni.
Tsemppiä. Tiedän että tuo on vaikeaa, kun tuntuu että sekoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitus on outo, mikä pelottaa ja ahdistaa? Kerro tilanteestasi enemmän. Pelkotilaa kenties?
En pysty kertomaan. Jo pelkkä kertominen tai asian puheeksi otto saa minut jotenkin pyörryksiin.
Olen ollut jo pitkään stressaantunut mutta nyt sitten tapahtui jotain pientä mutta oleellista että tuntuu etten pysty rauhoittumaan.
En mä tajua. Pitäis nyt vaan hengittää ja jotenkin selvitä vaan tästä.
Olisipa jotain rauhoittavaa. Ap
Oletko yksin kotona? Jos ainoa turvasi on lähteä lääkäriin niin mene ihmeessä. Ei tarvitse hävetä pahoja olotiloja. Joskus tulee voimakasta turvattomuudentunnetta. Kaikki menee hyvin eikä olotilasi kestä iänkaiken.
Olen tässä rukoillut ja hengittänyt hitaasti ja syvään sisään ja ulos. Olen yrittänyt rauhoitella itseäni.
Sydän kuitenkin lyö todella kovaa ja kaulaa ahdistaa. Tunnen myös kuvotuksen tunnetta. Kai minä jonkun lievän paniikkikohtauksen tässä nyt olen saanut.
Täytyy YouTubesta joo vielä katsoa jos löytyisi jotain rauhoittavaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuttavallani toimi sellainen, että koskettaa jotakin esinettä ja keskittyy miettimään sitä tunnetta ja kokemusta.
Siis mitä helvettiä tämä on olevinaan?
Onkohan tää osana sitä tietoisen läsnäolon harjoituksia? Mindfulnes..?
Vierailija kirjoitti:
Olen tässä rukoillut ja hengittänyt hitaasti ja syvään sisään ja ulos. Olen yrittänyt rauhoitella itseäni.
Sydän kuitenkin lyö todella kovaa ja kaulaa ahdistaa. Tunnen myös kuvotuksen tunnetta. Kai minä jonkun lievän paniikkikohtauksen tässä nyt olen saanut.
Täytyy YouTubesta joo vielä katsoa jos löytyisi jotain rauhoittavaa. Ap
Jos sinulla on fyysisesti paha olo niin mene sinne lääkäriin tai hätätapauksessa soita 112. Ymmärrän että et halua lähteä helposti, en ole itsekään halunnut mutta jos pyörryttää niin mene makuulle. Oletko siis yksin? Voisiko joku tulla sinua auttamaan tai olla muuten tietoinen ja valmiina vaikka tulemaan luoksesi jos on tarve? Toivottavasti helpottaa pian, tiedän nuo tuntemukset kehossa. Ne voivat tuntua hyvin pelottavilta ja olo saattaa mennä hyvin heikoksi joten soita apua jos yleiskuntosi tuntuu heikkenevän nopeasti.
Kuuntele rauhoittavaa musiikkia ja puhetta.
Aina sanotaan, että kävelylenkki ulkona auttaa, luonto rauhoittaa, ja kyllä se pitää paikkansa.
Pitkään jatkuneen stressin voi päättää paniikkikohtaus tai akuutti stressireaktio, näissä saattaa olla mukana hyvin voimakasta pelkoakin tai mitä tahansa vainoharhoja jotka luonnollisesti kuuluvat olennaisena osana pelkotiloihin. Kaikkia mahdollisia variaatioita on mutta käytännössä kyseessä on stressireaktio, hieman kuten paniikkikohtaus mutta erilainen kuitenkin. Keho saattaa tämän tilanteen jälkeen olla heikko ja huonoa oloa saattaa esiintyä sekä erilaisia tunnetiloja sillä stressireaktio on sekä keholle että mielelle hyvin järkyttäväkin välillä. Muutamassa päivässä pitäisi helpottaa. Suosittelen käymään lääkärissä jos terveydentila huolettaa. Pitäkää lähimmäisistänne huolta.
Huomio pitää keskittää johonkin ulkopuoliseen, pois itsestä. Katso vaikka elokuvaa tai jotain ohjelmaa ja keskity siihen.
Käy makuulle, hengitä rauhallisesti.
Ajattele sitten että siirryt itsesi ulkopuolelle ja katselet itseäsi vähän kauempaa, ikäänkuin katselisit jotain toista ihmistä. Olo saattaa helpottaa jo siitä, että et ole itse kokemassa ahdistavaa tunnetta, vaan näet tilanteen ulkopuolisen silmin.
On toiminut itselläni joskus, kun on tuntunut että kaikki kaatuu päälle.
Hyviä ohjeita jos niihin kykenee mutta kaikissa tilanteissa ei kykene. Joskus on vain käytävä sitä tunnetilaa läpi ja seilattava vaikka pitkin huonetta tai asuntoa sillä joskus pelot pitävät otteessaan ja ainoa mitä miettii saattaa olla mitä nyt tekisin? Siinä ei välttämättä muuta pysty tekemään jos olo on levoton, pelokas ja fyysiset oireet alkavat huolettamaankin välillä. Kehomme reagoi välillä myös sairastumalla tai voimme saada erilaisia fyysisiä oireita. Toimi aina tilanteen mukaisesti.
Suljin TV:n ja tämän kännykän ruudun. Haukoin henkeä ja tuntui sydämessä kuin joku painaisi sitä voimin. Edelleen hengitys on pinnallista mutta ymmärrän tämän olevan nyt äärimmäinen tilanne vain keholle. Tämä on paniikkikohtaus.
Rauhoittelen itseäni. Ehkä se huippu meni ohi, toivottavasti. Äsken ajattelin kun makasin että teenkö kuolemaa mutta sekin on varmaan tätä paniikin aiheuttamaa.
Viimeksi 10 vuotta sitten olen paniikkikohtauksen saanut. Silloin oli kamalaa kun en tiennyt mistä kyse mutta nyt sentään oli tietoa vaikka toki epämiellyttävä kokemus.
Yritän mennä pian nukkumaan. Kiitos kovin tukea antaneet. Ap
Vierailija kirjoitti:
Suljin TV:n ja tämän kännykän ruudun. Haukoin henkeä ja tuntui sydämessä kuin joku painaisi sitä voimin. Edelleen hengitys on pinnallista mutta ymmärrän tämän olevan nyt äärimmäinen tilanne vain keholle. Tämä on paniikkikohtaus.
Rauhoittelen itseäni. Ehkä se huippu meni ohi, toivottavasti. Äsken ajattelin kun makasin että teenkö kuolemaa mutta sekin on varmaan tätä paniikin aiheuttamaa.
Viimeksi 10 vuotta sitten olen paniikkikohtauksen saanut. Silloin oli kamalaa kun en tiennyt mistä kyse mutta nyt sentään oli tietoa vaikka toki epämiellyttävä kokemus.
Yritän mennä pian nukkumaan. Kiitos kovin tukea antaneet. Ap
Kiitos kun kerroit voinnistasi. Toivottavasti olosi rauhoittuu vielä ja saat hyvin nukuttua. Olet rakastettu. Voi hyvin!
Paniikkikohtaus onneksi menee aika nopeasti ohi. Se on kuin tornado jonka näkee eli tässä tapauksessa tuntee tulevan ja kun se on päällä niin tuntuu rajulta mutta onneksi hälvenee myös pian.
Muista, että ajatukset ja tekosi ovat kaksi eri asiaa. Et ole sitä mitä sanot olevasi, vaan mitä teet.
Siis mitä helvettiä tämä on olevinaan?