Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pidä lapseni ystävistä

Vierailija
02.05.2024 |

En pidä heistä koska heillä ei ole käytöstapoja. Ruoka syljetään pois ja sanotaan yök. Sotketaan pöytä ja ei siivota jälkiä. Pyöritään koulun pihoilla iltaan asti, ei ole kotiintuloaikoja, ei ruoka aikoja eikä pelin rajoitus aikoja. Juostaan sisällä. Olen niin väsynyt näihin. Lapsellani on myös pari kaveria joilla on hyvät käytöstavat ja sen huomaa että vanhemmat ovat opettaneet hyvin. Heidän kanssa on mukava olla. On kyse kolmasluokkalaisista.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaa lapsesi kanssakäymisiin niiden lasten kanssa, joiden kanssa haluat hänen oleva. Kiellä niitä häirikkömukuloita tulemasta kotiinne. Valitse joku harrastus lapsellesi, missä tutustuu samanhenkisiin saman ikäisiin lapsiin.

Vierailija
22/37 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ja tämä alkaa jo päiväkoti-iässä. Meidän pihalla pyörii 6v, joka liikkuu itsekseen, pelaa ja katsoo outoja ja levottomia youtube-videoita. Haluaa näyttää niitä lapselleni ja hänestä eräs kiva leikki oli sylkeä lapseni päälle ja painaa häntä päästä kun hän roikkui kiipeilytelineestä. 

Päiväkotia vaihdettiin muun muassa sen takia, että siellä oli eräs toinen levoton vanhempi lapsi, jota omani apinoi innolla. Hänen vanhemmat eivät tunnu kieltävän mistään. Voi kun saisi valita lapsensa kaverit... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjaa lapsesi kanssakäymisiin niiden lasten kanssa, joiden kanssa haluat hänen oleva. Kiellä niitä häirikkömukuloita tulemasta kotiinne. Valitse joku harrastus lapsellesi, missä tutustuu samanhenkisiin saman ikäisiin lapsiin.

Lapsi valitsee terveessä perheessä ihan itse harrastuksensa. Ei ole vanhempien tehtävä elää lapsen puolesta. 

Vierailija
24/37 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettakaa lapsenne käyttämään veskiharjaa kakkoshädän jälkeen hyvät ihmiset! Ällöttävää siivota toisten sontaa. Eskarilainen pystyy jo hyvin hoitamaan homman itsekin, saati koululaiset.

Mitä hemmetin liisteriä sinä ulostat jos kerta aina joudut pesemään pöntön kakkosen jälkeen?

Vierailija
25/37 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on kaltaisiaan ystäviä.

Vierailija
26/37 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tyttö, 5 luokkalainen, meni uimaan kaverinsa kanssa joka oli vuotta vanhempi. Pukuhuoneessa tuo kaveri oli räpsinyt salaa tytöstäni kuvia. Sattuipa olemaan piakkoin tuon jälkeen lukuvuoden viimeinen "vanhempaintapaaminen". Kerroin siinä mitä oli tapahtunut ja tokihan tuosta otettiin yhteys tyttöön joka niitä kuvia oli räpsinyt. Vanhempien sekä lapsen kanssa välit poikki heidän aloitteestaan. Anteeksi nyt vaan kauheesti jos en halua että teidän vesipää kakara valokuvaa salaa mun tytärtä kun hän on alasti.

Vierailija
27/37 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseni ystävällä on tapana tulla meille lapsen huoneen sängylle ja syödä siellä välipala patukoita joita hänellä on repussa useita että pärjää koulun pihalla monta tuntia. Murustelee sitten ne lapseni sänkyyn. Olen tästä sanonut joka kerta mutta nauraa vain eikä ota tosissaan.

Näyttää myös puhelimestaan YouTube videoita jotka on kielletty tuon ikäisiltä ja kun laitan viestiä vanhemmille sieltä ei joko vastata mitään tai laitetaan viesti huutomerkin kanssa. En päästä enää meille.

Rasittavaa sakkia kun ei ole mitään rajoja eikä käytöstapoja.

"Kuulepas *tähän lapsen nimi*. Nyt tilanne on se, että sinä et voi tulla meille ennen kuin opit noudattamaan meidän kotimme sääntöjä. Meillä ei syödä sängyssä eikä katsota youtubea."

Seuraavaksi sitten valitetasnkin kun lap

Ai että pitää sietää kaikki, että lapsella on "ystäviä" ei kai nyt sentään.

Vaikeaa se on, lapsi leikkii sellaisen lapsen kanssa jonka kanssa viihtyy. Vuosikymmeniä sitten alakerrassa asui äiti jolla kaksi lasta.

Äidillä meni tosi lujaa ja pienempi poika alkoi viihtyä meillä. Enemmän ja enemmän, kun sanoin,  että pitäisikö sinun mennä jo kotiin, poika sanoi ettei mun tarvii. Pojalla oli ulkorappujen alla puukko ja hän nukkui väliin rapussa.

Se oli hirveää, onneksi muuttivat pois. Vieläkin ajattelen mitähän sille pikkumiehelle kuuluu :( En laita nimeä tähän, toivon että kaikki on hyvin nyt.

Vierailija
28/37 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron niin omilleni kuin muillekin, jos käytös ei miellytä. Toisinaan huomaa, että taitaa olla ensimmäisiä kertoja, kun kukaan aikuinen on kehdannut huomauttaa asiattomasta käytöksestä, mutta jostain on aloitettava. Joistakin on kuoriutunut ainakin minun silmieni alla ollessaan lopulta ihan hyväkäytöksisiä, kun tarpeeksi jaksaa kasvatta. 

Vierailija
29/37 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi valitsee terveessä perheessä ihan itse harrastuksensa. Ei ole vanhempien tehtävä elää lapsen puolesta. 

Näinhän se oli meilläkin. Kirjoitin tuon edellisen kommentin. Olisi pitänyt kirjoittaa siihen myös valitse lapsellesi lapselle mieluinen harrastus. Aina näitä äkkivääriä on täällä palstalla.

Vierailija
30/37 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vuoden päästä lapsi juoksee jo ihan muissa ympyröissä kuin kotona ja valvonta on aivan mahdotonta. 10 vuoden päästä saa pelätä kokeileeko alkoa ja huumeita. 15 vuoden päästä sitä miten selviää työelämän paineissa ja löytääkö terveen parisuhteen vai jonkun narsistin.

Eipä käy kateeksi teitä 

Vierailija
31/37 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 vuoden päästä lapsi juoksee jo ihan muissa ympyröissä kuin kotona ja valvonta on aivan mahdotonta. 10 vuoden päästä saa pelätä kokeileeko alkoa ja huumeita. 15 vuoden päästä sitä miten selviää työelämän paineissa ja löytääkö terveen parisuhteen vai jonkun narsistin.

Eipä käy kateeksi teitä 

Ei tarvitse olla kateellinen, meillä menee todella hyvin. Lapseni remontoi juuri kylppärin ja saunan, auttaa kaikessa.

Uskon, että se pohja luodaan jo vauvasta, jos sieltä lähdetään oikealle tielle tie on helpompi. Jos taas eksytään jo heti sivuraiteelle, mikään päiväkoti ja koulu ei vedä lapsiparkaa suosta. Ei mikään rahalla, vaan rakkaudella.

Vierailija
32/37 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini kielsi tuollaisen ystävän kanssa olemisen pikkuveljeltä. Hyvä niin, kaveri joutui huonoiĺle teille. Päihteitä jne.

Onnetonta kyllä oli hänen ystävänsä lapsi. 

Vierailija
33/37 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni paras "ystävä" on pesunkestävä narsku. Voi, kun jäis koulumatkalla bussin alle tai jotain.

Vierailija
34/37 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä käy kateeksi teitä 

Ei tarvitse olla kateellinen, meillä menee todella hyvin. Lapseni remontoi juuri kylppärin ja saunan, auttaa kaikessa.

Uskon, että se pohja luodaan jo vauvasta, jos sieltä lähdetään oikealle tielle tie on helpompi. Jos taas eksytään jo heti sivuraiteelle, mikään päiväkoti ja koulu ei vedä lapsiparkaa suosta. Ei mikään rahalla, vaan rakkaudella.

Yllätyn tosiaan jos et ole koskaan murehtinut lapsen hyvinvoinnista ja viettänyt iltoja miettien missä lapsi on ja onko kaikki hyvin. Ja toivonut että onnea ja terveyttä riittää. Vaikka asiat olisivatkin nykyään hyvin.

Vierailija
35/37 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon todennut, että meillä on säännöt. On lepsua kuitenkin. Mutta syödään siististi, omat sotkut korjataan, pelata saa ilman huutoa ja tietty aika. Toiminut ihan ok. En tykkää kaikista kavereista, mutta jos noihin taipuu eikä kiusaa lastani niin olkoon..  pari kaveria olen kieltänyt meille tulemasta ja ylipäätään lastani olemasta heidän kanssaan. Ikävää, mutta pakko. 

Vierailija
36/37 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun ei tarvitse pitää lapsesi ystävistä. Ne ovat lapsesi ystäviä. Etsi itsellesi ystävät muualta. Ei sinun tulevaisuudessa tarvitse pitää lapsesi puolisostakaan. Lapsesi ei ole sinä.

Vierailija
37/37 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko komentanut suoraan? Minä otin sen linjan aikoja sitten, että meillä komennan minä. Menen ärähtämään tarvittaessa. Pojat ei komentamisesta vahingoitu ja meillä on aina viihdytty. Toisissa kodeissa vanhemmat hyssyttelee ahdistuneena ja läyhäävät selän takana toisista lapsista. Minä vedän suoraa politiikkaa. Sanon suoraan, en epäröi sanoa tiukasti ja olen silti reilu ja mukava. Jos ei siltikään toimi oikein, niin sitten ei tarvi tulla. Vain yksi poika on tavallaan pidetty meiltä pois, muut ovat osanneet käyttäytyä viimeistään muutaman kunnon tiukan keskustelun jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi