Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te ajattelette jos joku lapseton sanoo suoraan ettei jaksa kuunnella

Vierailija
02.05.2024 |

Kun te puhutte teidän lapsista?

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä jo siksi että teet oletuksen että minulla on lapsia. Joten älä jaksa enää vääntää asiasta. Olet typerä ihan siksi.

Kysymys koskee niitä joilla on lapsia. Mitä sä tähän ketjuun tulit?

No ei ole kielletty vastaamasta. Jos vastaukset ei miellytä niin ehkä ei kannata tehdä aloitusta tai ei ainakaan kannata jatkaa jankkausta, jos siihen ei ole valmis.

Ohis:

Monia täällä ei kiinnosta koskettaako aihe heitä itseään. He vain näkevät tilaisuuden jankuttaa ja purkaa pahaa oloa. Ei ne välitä tai osaa osallistua itse keskusteluun. Jos laittaisi kiellon ettei saa vastata kuin ne joita aihe koskee, niin sekin riittäisi näille mielensäpahoittajille syyksi ottaa osaa ja jankuttaa.

Vierailija
62/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähinnä jo siksi että teet oletuksen että minulla on lapsia. Joten älä jaksa enää vääntää asiasta. Olet typerä ihan siksi.

Kysymys koskee niitä joilla on lapsia. Mitä sä tähän ketjuun tulit?

No ei ole kielletty vastaamasta. Jos vastaukset ei miellytä niin ehkä ei kannata tehdä aloitusta tai ei ainakaan kannata jatkaa jankkausta, jos siihen ei ole valmis.

Ohis:

Monia täällä ei kiinnosta koskettaako aihe heitä itseään. He vain näkevät tilaisuuden jankuttaa ja purkaa pahaa oloa. Ei ne välitä tai osaa osallistua itse keskusteluun. Jos laittaisi kiellon ettei saa vastata kuin ne joita aihe koskee, niin sekin riittäisi näille mielensäpahoittajille syyksi ottaa osaa ja jankuttaa.

Monet aloitukset kuten nyt tämäkin on sellaisia että aloittaja vain ei hyväksy kuin tietyt mielipiteet. Ei sellaisessa ketjussa edes lähtökohtaisesti voi mistään keskustella. Trollaaminen tuottaa pelkkää trollausta ei keskustelua aiheesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki 63:n viestit aivan täyttä sekoilua 

Vierailija
64/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa, tiedän sitten ettei minunkaan tarvitse hänen elämästään olla kiinnostunut ja mitä siellä tapahtuu. 

Kai sun elämässä tapahtuu muutakin kuin ne lapset? Onhan lapsettomankin elämässä epäkiinnostavia aiheita. Vai kuinka kauan jaksaisit kuunnella kun mä puhun sulle meidän suvun perinnönjakosolmuista ja lakisääteisistä epämukavuuksista? Tai omakotitalon ylläpidosta?

Sanoinko ettei tapahdu. En sanonut. Vastain vain aloitukseen että tiedän sitten ettei minunkaan tarvitse olla kiinnostunut sen toisen asioita kuuntelemaan. Koska sitähän se toinenkin sanoo.

Vierailija
65/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tämä on ihan fine. Silloin pitää myös kuunnella tasapuolisesti kaverin lemmikistä tai jostain hänelle tärkeästä asiasta

Vierailija kirjoitti:

Mä oon lapseton ja jos joku puhuu vaan lapsistaan niin minä puhun sitten vain lemmikeistäni tai joistain muista omista asioistani. 

Vierailija
66/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei haittaa, tiedän sitten ettei minunkaan tarvitse hänen elämästään olla kiinnostunut ja mitä siellä tapahtuu. 

Kai sun elämässä tapahtuu muutakin kuin ne lapset? Onhan lapsettomankin elämässä epäkiinnostavia aiheita. Vai kuinka kauan jaksaisit kuunnella kun mä puhun sulle meidän suvun perinnönjakosolmuista ja lakisääteisistä epämukavuuksista? Tai omakotitalon ylläpidosta?

Sanoinko ettei tapahdu. En sanonut. Vastain vain aloitukseen että tiedän sitten ettei minunkaan tarvitse olla kiinnostunut sen toisen asioita kuuntelemaan. Koska sitähän se toinenkin sanoo.

Voi voi minkä me sille voidaan että olet niin kuolettavan tylsä 

Vierailija
67/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen monelle lapsettomalle sanonut, että hänen jatkuvaa jankkaustaan vapaaehtoisesta lapsettomuudestaan on raskasta kuunnella, neuvonut käsittelemään terapeutin kanssa asiaa jos se on niin vaikea, että on pinnalla koko ajan. Sama vegaaníen kanssa, kukin syö mitä haluaa, kukaan ei kaipaa aiheesta kommentteja. Jos joku sanoo jotain lapsistaan se on ok, jos ei puhunmuusta kuin lapsistaan, ei ole ok, siitä sanon. 

Vierailija
68/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi voi minkä me sille voidaan että olet niin kuolettavan tylsä 

Velalla meni tunteisiin. Yleensä nämä velat ovat typerää sakkia, kuten juuri todistit. 

Vierailija
69/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki 63:n viestit aivan täyttä sekoilua 

Ja sinun kaikista sekaisin. 

Vierailija
70/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lapseton ja mulle ei kyllä tulisi mieleenkään täräyttää kenellekään lapsestaan kertovalle, ettei kiinnosta. Kyllähän tuo nyt olisi tökeröä.

Kuuntelen kiltisti, mutta myönnän, että mielessäni toivon että vaihtaa pian puheenaihetta.

Samoin minulla, muutama vela lähipiirissä ja jankkausta asian tiimoilta on nyt kuunneltu niin, että suku ja ystäväpiiri on täynnä koko asiaa. Meillä on ryhmä joka muutaman kerran vuodessa viettää yhdessä aikaa, veloja ei enää kutsuta kun ei jaksa kuunnella. Kahvillakäynti on pisin aika kun sitä jankkausta jaksaa. Ja kukaan meistä lapsellisesta ei kyllä puhu kokoontumísissamme lapsista muuta kuin jos tarvii sydäntä purkaa ja tukea pyytää. 

Vierailija
71/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen monelle lapsettomalle sanonut, että hänen jatkuvaa jankkaustaan vapaaehtoisesta lapsettomuudestaan on raskasta kuunnella, neuvonut käsittelemään terapeutin kanssa asiaa jos se on niin vaikea, että on pinnalla koko ajan. Sama vegaaníen kanssa, kukin syö mitä haluaa, kukaan ei kaipaa aiheesta kommentteja. Jos joku sanoo jotain lapsistaan se on ok, jos ei puhunmuusta kuin lapsistaan, ei ole ok, siitä sanon. 

Olen esihlö isolle naisjoukolle, olen joutunut palautetta antamaan samasta aiheesta. Miksihän velat usein on tavattoman vihaisia muille? 

Vierailija
72/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin lapsettomana tuntuu, että toiset ihmiset haluavat jatkuvasti puhua minulle paitsi omista lapsistaan ja niiden tekemisistä (mikä on minusta itse asiassa ihan OK ja kiinnostava puheenaihe tiettyyn pisteeseen asti), myös kaikkien muiden lapsista ja raskaaksi tulemisista ja synnytyksistä, vauvan kehityksestä kuten konttaamaan ja kävelemään oppimisesta jne. Siinä sitä saa sitten nyökkäillä ja hymistellä jotain, kun ei ole oikein mitään annettavaa koko keskusteluun. Oikeastaan tuntuu lapsista jauhamista kuunnellessa siltä, että joko käännetään tahallaan tai tahattomasti veistä haavassa tai yritetään urkkia, olisiko minulla pulla vieläkään uunissa tai edes suunnitteilla, tai mistä se lapsettomuus nyt sitten mahtaakaan johtua. Luulisi, että ihmisillä olisi jotain muitakin puheenaiheita kuin lapset. Toivottavasti ainakin olisi? En minäkään jauha täysin eri alalla oleville ihmisille omista työasioistani tai ei-sukulaisille isovanhempieni voinnista ja tekemisistä. Yritän myös olla hienotunteinen ja välttää puhumasta mahdollisesti aroista aiheista.

Vierailija
73/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuttu jolla on kolme puheenaihetta joista yksi on lapset. Kaksi muuta on natinaa omakotirempasta ja toinen on valitusta töistä. Valitsepa siitä.

Vierailija
74/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla vaivaannuttavaa jos vaikkapa tuttu puhuu tai kirjoittaa poikansa harrastuksesta tai pojastaan, kun en ainakaan itse ymmärrä poikien harrastuksista mitään tai ole kiinnostunut pojan elämästä. Kannattaa käyttää tosiaan harkintaa mitä sanoo ettei horise turhaan (vain itseään miellyttäen) ja paljonko on järkevä määrä sitä. Itsekin voin miettiä enemmän mitä sanon.

Jos sanon siitä asiasta, tulee aika ikävä tilanne, ehkä toinen loukkaantuu. Jos toinen ei puhu itsestään mitään tai muusta asiasta, on siis pelkkä lapsi tai kissa, se voi olla hankalaa. Vaikka jotkut pitävät lapsestaan tietenkin. Ehkä kemiat eivät myös aina kohtaa lasten ja vieraiden aikuisten välillä, lapsilla on jo omat sukulaiset, kaverit ja tuskin kaipaa vieraita tätejä elämäänsä liutaa.

Vierailija
75/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No arvostan rehellisyyttä, mutta onhan tuo toki esim ystävältä tökeröä käytöstä, jos ei yhtään kiinnosta. Riippuu tietenkin miten paljon niistä lapsista puhuu.  

Se ettei joku asia yksinkertaisesti kiinnosta, ei valitettavasti ole aina tahdonalaista.

itseäni ei kiinnosta puhua toisista ihmisistä ylipäätään, ei lapsista, ei anopista, ei työkavereista

No kaverilla jos on pieni vauva niin juuri sillä hetkellä ei hirveästi hetkeen ole muuta elämää...

Vierailija
76/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä taas se "mun kaveri lähettelee koko ajan kuvia vauvastaan, mitä teen?" tyyppi? :D Ei ole todellista, miten monta ketjua jaksaa aloittaa samasta hemmetin aiheesta? Ihme jankkausta. 

Vierailija
77/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä puhu kovin paljon lapsistani niin olisihan tuo vähän töykeää.

Vierailija
78/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No arvostan rehellisyyttä, mutta onhan tuo toki esim ystävältä tökeröä käytöstä, jos ei yhtään kiinnosta. Riippuu tietenkin miten paljon niistä lapsista puhuu.  

Se ettei joku asia yksinkertaisesti kiinnosta, ei valitettavasti ole aina tahdonalaista.

itseäni ei kiinnosta puhua toisista ihmisistä ylipäätään, ei lapsista, ei anopista, ei työkavereista

No kaverilla jos on pieni vauva niin juuri sillä hetkellä ei hirveästi hetkeen ole muuta elämää...

No hetkeen elämäsi ei sitten ole kovin kiinnostavaa. Jatketaan sitten kun on jotain yhteistä puhuttavaa tai sitten kaveri vaihtoon. Yleinen ilmiö että kaverit jää kun saa ekan lapsen ja uusi kaveripiiri muodostuu äitikavereista. Entisiin kavereihin yhteys siinä kohtaa kun pääsee bilettämään, mikäli niitä entisiä kavereita on enää jäljellä.

On ihan ok kasvaa erilleen.

Vierailija
79/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käly on jauhanut lapsistaan  kohta 35 vuotta, nyt jo siis aikuisia, kehumista ja ylistystä , todella uuvuttava ihminen, kuuntelen että laiha sopu säilyy

Vierailija
80/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hetkeen elämäsi ei sitten ole kovin kiinnostavaa. Jatketaan sitten kun on jotain yhteistä puhuttavaa tai sitten kaveri vaihtoon. Yleinen ilmiö että kaverit jää kun saa ekan lapsen ja uusi kaveripiiri muodostuu äitikavereista. Entisiin kavereihi

Huvittavaa, että velat kuvittelee tämän olevan jotenkin äitikaverin menetys. Äidillä on perhe ja ihmisiä ympärillä joita rakastaa. Velalla on...? Veikkaan, että äitikaveri tuskin ihan kamalasti jää ikävöimään velaa, joka valittaa lapsesta. Veikkaan, että lapsi ja perhe on tärkeysjärjestyksessä aika monta astetta korkeammalla vela-kaveriin verrattuna.

-eri (lapseton olen)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi