Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä te ajattelette jos joku lapseton sanoo suoraan ettei jaksa kuunnella

Vierailija
02.05.2024 |

Kun te puhutte teidän lapsista?

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Mulla on lapsi, enkä silti jaksa kuunnella lapsijuttuja.

Minulla maailman rakkain kissa, ja silti minusta lemmikkikeskustelut on tyylikästä pitää lyhyinä.

Vierailija
22/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan puhuisi lapsestaan kahdestaan jollekkin jolla ei sellaisia ole eikä ole niistä mitään kysynyt?

Jos taas porukassa on perheellisiä jotka keskustelee perhejuttuja ja joku ei perheellinen sivusta sanoo ettei halua kuunnella niitä juttuja, niin voi minun puolesta poistua.

Itse olen lapseton ja joskus vaivaannun siitä kun ei omien aikalaisten kanssa ole enää juuri mitään yhteistä heidän perheellistyessä. Kuitenkin ymmärrän että ihmiset haluaa keskustella heille tärkeistä asijoista ja minulla ei ole mitään oikeutta kieltää heitä keskustelemasta sellaisista aiheista, vaikka ne itselle aihauttaa lähinnä surua ja masennusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin puhuisin hänelle enää mitään. (en juurikaan puhu lapsistani, vaikka niitä onkin neljä, lasteni asiat eivät kuulu kellekään) Ja muutenkaan en juurikaan keskustele omista asioistani vaan mielummin kuuntelen muita.

Vierailija
24/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lapseton ja mulle ei kyllä tulisi mieleenkään täräyttää kenellekään lapsestaan kertovalle, ettei kiinnosta. Kyllähän tuo nyt olisi tökeröä.

Kuuntelen kiltisti, mutta myönnän, että mielessäni toivon että vaihtaa pian puheenaihetta.

Itse siirrän puheenaiheen hienovaraisesti yleiselle tasolle. Tartun johonkin yksityiskohtaan jota alan pohtia niin et huomaamattomasti edellinen teema loppuu.

Tämä.

Ja on lapsiteemoja, jotka voi lapsettomallekin olla kiinnostavia lyhyesti, mutta liian monen puhe junnaa paikallaan.

Usein näillä ei ole omaa älyllisiä harrastuksia jne jotka toisi muutakin annettavaa puheisiin.

Minulla on tällainen laaja harrastusverkosto, jossa keskeistä oppiminen, uusi ja ajattelu, eikä aulatiloissakaan puhuta perheestä.

Vierailija
25/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä harvoin puhun mun lapsista. Jos joku kysyy, niin sitten kyllä vastaan.

Vierailija
26/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että vai niin, haluatko puhua jostakin muusta, vai vttuiletko? Minä voin kyllä myös häipyä, mutta seuraavaa tapaamista ei tule. Kiitos ja hei.

Pystyykö sulle mitenkään ilmaisemaan että haluaisi puhua jostain muusta ilman että loukkaannut?

Vierailija
27/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Mulla on lapsi, enkä silti jaksa kuunnella lapsijuttuja.

Minulla maailman rakkain kissa, ja silti minusta lemmikkikeskustelut on tyylikästä pitää lyhyinä.

Sama logiikka. Sinulle maailman rakkain ja luontevaa että esiintyy puheissa, mutta satunnaisesti on riittävästi.

Vierailija
28/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että vai niin, haluatko puhua jostakin muusta, vai vttuiletko? Minä voin kyllä myös häipyä, mutta seuraavaa tapaamista ei tule. Kiitos ja hei.

Pystyykö sulle mitenkään ilmaisemaan että haluaisi puhua jostain muusta ilman että loukkaannut?

Mä endes ymmärrä miksi se pitäisi jotenkin ilmaista? Jos ei ole mitään yhteistä puhuttavaa niin miksi pitäisi vaihtaa aihetta vain siksi että sellainen olisi. Eikö silloin parempi ole olla puhumatta.

Vierailija
29/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lapseton ja jos joku puhuu vaan lapsistaan niin minä puhun sitten vain lemmikeistäni tai joistain muista omista asioistani. 

Vierailija
30/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No arvostan rehellisyyttä, mutta onhan tuo toki esim ystävältä tökeröä käytöstä, jos ei yhtään kiinnosta. Riippuu tietenkin miten paljon niistä lapsista puhuu.  

Vierailija
31/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä endes ymmärrä miksi se pitäisi jotenkin ilmaista? Jos ei ole mitään yhteistä puhuttavaa niin miksi pitäisi vaihtaa aihetta vain siksi että sellainen olisi. Eikö silloin parempi ole olla puhumatta.

Eli sinä siis puhut vain lapsista?

Vierailija
32/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En puhuisi kanssasi mistään.

Vierailija
33/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No arvostan rehellisyyttä, mutta onhan tuo toki esim ystävältä tökeröä käytöstä, jos ei yhtään kiinnosta. Riippuu tietenkin miten paljon niistä lapsista puhuu.  

Se ettei joku asia yksinkertaisesti kiinnosta, ei valitettavasti ole aina tahdonalaista.

itseäni ei kiinnosta puhua toisista ihmisistä ylipäätään, ei lapsista, ei anopista, ei työkavereista

Vierailija
34/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset?

Vierailija
35/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin. Eiväthän ne järin kiinnostavia ole, joskus vaan ei täällä perhekuplassa oikein mitään muuta tapahdu.

Vierailija
36/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa, tiedän sitten ettei minunkaan tarvitse hänen elämästään olla kiinnostunut ja mitä siellä tapahtuu. 

Vierailija
37/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin sanoa aika moneen asiaan, että ei kiinnosta. En kuitenkaan viitsi. Itse en edes puhu lapsista lapsettomille jolleivät ota itse puheeksi.

Vierailija
38/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin. Eiväthän ne järin kiinnostavia ole, joskus vaan ei täällä perhekuplassa oikein mitään muuta tapahdu.

Et siis seuraa mitään elämää perhekuplasi ulkopuolella? Et politiikkaa, et kulttuuria, et urheilua, et maailman tapahtumia? No silloin toden totta onkin parempi ettet edes yritä jutella ihmisten kanssa.

Vierailija
39/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset?

En usko että mulla olisi siihen puhumiseen kanssasi mitään tarvetta.

Vierailija
40/99 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän tosi epäkohteliaana, jos joku sanoo minulle, ettei jaksa kuunnella juttujani. Oli se juttuni ihan mistä aiheesta vain. Joskus voin jopa pahoittaa mieleni, yleensä vain alan välttää tuollaista töksäyttelijää. Jos nyt joku epäkiinnostava keskustelunaihe jää junnaamaan päälle, niin sosiaalisesti taitava ja ystävällinen ihminen osa vaihtaa aihetta ihan ilman, että tarvitsee alkaa töksäyttelemään, ettei keskustelukumppanin jutut kiinnosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän