Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vainajan lääkkeet. Oletteko ottaneet voimassa olevat särkylääkkeet itsellenne?

Vierailija
02.05.2024 |

Vai vieneet kaiken apteekkiin?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki meni apteekkiin.

Vierailija
2/38 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisi samoja mitä itsellä on käytössä niin toki pitäisin.... enkä tarkoita mitään huumaavia vaan ihan normilääkkeitä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti otan ei-reseptilääkkeet jos tiedän niitä tarvitsevani. Miksi ne pitäisi apteekkiin viedä?

Vierailija
4/38 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet joita voi käyttää olen pitänyt.

Vierailija
5/38 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksipä ei? Ihmettelen kysymystä.

Vierailija
6/38 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan buranat ja panacodit voi itse käyttää. Samoin ripuliläälkeet ja kipuvoiteet.

Reseptililisiä lääkkeitä ei voi ottaa, niistähän ei tiedä, vaikka olis allerginen niille, tai jollekin lääkkeen aineosalle, yms.

Vierailija
7/38 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken vein apteekkiin, koska ei ollut minun käyttämääni lääkettä. Desinfiointiaineet, haavanhoitotarvikkeet ja muut vastaavat pidin. Joku tietysti vitsaili että olisit myynyt opioidit.. No en todella. Vähän pelkäsin että joku murtautuu kotiini ja saa käsiinsä koko arsenaalin, vaikka ei se ehkä niin iso määrä ollut. Ei kannata vahvoja kipulääkkeitä yms. turhaan säilytellä kotona.

Vierailija
8/38 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin tavalliset buranat, mutta vahvemmat vein apteekkiin. Kovia oli lääkkeet, kun googlasin.

Vierailija
9/38 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei toistaiseksi ole vainajia, itse säästän nekin särkylääkkeet, jotka on vaihdettu toisiin. 

Koen, että kannattaa varautua aikoihin, jolloin ei lääkkeiden saaminen ole mahdollista. (Sota ym ongelmat, kun ollaan riippuvaisia lääkkeiden kanssa monesta muusta maasta, kuten Intia. Eiks osa raaka-aineista tuu Kiinasta ja eilisen lehtijutun mukaan se suunnittelee iskua Taiwaniin, mikä suututtaa lä sitaatti ja voi tulla kauppakriisejä)

Vierailija
10/38 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalit lääkkeet otin käyttöön (panadol, hydrocortison voide) muut lääkkeet vein apteekkiin.

Vierailija
11/38 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei niitä ruumiin vierestä löytyneitä tullut mieleenkään käydä läpi.

Vierailija
12/38 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptilääkkeet apteekkiin. Jos on käsikauppatavaraa, niin voihan ne ittellensä ottaa, jos itselle sopivat. Parasetamolit ja aspiriinit. 

Reseptilääkkeet kuitenkin palautetaan apteekkiin hävitettäviksi.

Vierailija
13/38 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tavalliset buranat tai vastaavat pitäisin, loput apteekkiin.

Vierailija
14/38 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottahan buranat ja panacodit voi itse käyttää. Samoin ripuliläälkeet ja kipuvoiteet.

Reseptililisiä lääkkeitä ei voi ottaa, niistähän ei tiedä, vaikka olis allerginen niille, tai jollekin lääkkeen aineosalle, yms.

Panacodit?

Vierailija
15/38 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottanut ja käyttänyt. Samoin edesmenneen koiran jäljelle jääneet Tramalit toki käytin, se on hyvä olla oikeasti tehokasta särkylääkettä lääkekaapissa tilanteisiin, joissa ei buranat ja panadolit riitä.

Vierailija
16/38 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apelta jäi Temgesiciä(syöpäkipuihin), vein apteekkiin.

Anoppi kuoli myöhemmin, käyttökelpoiset Buranat ja Panadolit otettiin, muu tietysti apteekkiin.

Vierailija
17/38 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä olla allerginen ei-reseptilääkkeillekin, itse olen allerginen yhdelle käsikauppalääkkeelle.

Vierailija
18/38 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien edesmenneiden vanhempieni aivan kaikki lääkkeet vein apteekkiin. Täysi pussi niitä oli kummallakin. Sen mitä vilkaisin, aika moni oli vanhentunut jo vuosia sitten. Te, jotka niitä pidätte, saatatte saada jonkun allergisen tms reaktion, jos vahingossa käytätte vanhentuneita lääkkeitä. Tulee kallis lääkärireissu aivan turhaan.

Vierailija
19/38 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptilääkkeissäkin voi olla käyttökelpoisia kipulääkkeitä. Käyttöohjeet löytyy netistä. Miksi heittää pois hyödyllistä?

Vierailija
20/38 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksetut lääkkeet, eihän niitä kannata ilmaiseksi pois antaa, jos ovat vielä voimassa. Ei sitä tiedä, koska niitä voi tarvia. Voi hoitaa kätevämmin kolotuksia ja vaivoja, kun lääkäriin aikaa on hankala saada eikä se diagnoosien tasokaan aina ole ihan huippua.

Voi myös kokeilla vähän vapaammin, auttaisiko jokin lääke vaivoihin vaikka sellaista ei virallisessa hoit-ohjeessa olisikaan. Joillain kuolleiden lääkkeillä on myös jännittäviä sivuvaikutuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi