Tulisiko alle 40 vuotiaille työnhakijoille taata vähintään valtion takaama työpaikka
Jottta ei jäisi tyhjän päälle ja työkokemusta karttuisi.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Valtio ei ole kenellekään mitään velkaa.
Mutta kansalaiset ovat velkaa valtiolle?
Markkinataloudessa rikastuu toisten tarpeiden täyttämisestä. Ei sillä, että odottaa muiden täyttävän juuri minun narsistiset ja nirsot tarpeeni.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat muutekin jo laitostuneet. Ongelma meidän tilanteessa on se, että liian moni ihminen on jo riippuvainen hyvinvointivaltiosta, joko työntekijänä julkisella sektorilla, ja/tai tukien saajana. Valtio kapaloi, kouluttaa, tarjoaa työpaikan ja hautaa. Mistä ihminen sitten hakee apua kun valto ei enää pysty auttaa?
Opettele suomen kieli. Ei "pysty auttaa", vaan pysty auttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. Valtio ei ole kenellekään mitään velkaa.
Hyvä, että sinusta tuntuu siltä. Minusta on alkanut tuntumaan, että se on aika monelle veronmaksajalle velkaa ihan käsittämättömistä rahareijistään, kuten sotesotkut, Marinin hallituksen valtionyhtiö, turhat virkamiehet, jatkuva velanotto ja verorahoilla kustannetaan mitä ihmeellisimpiä asioita ennemmin kuin edes pidetään perusasiat (terveydenhuolto, infra) kunnossa ja vastuuta ei ole minkäänlaista. Tilililulei ja rahaa palaa.
Olen hyväksynyt sen, että tulen todennäköisesti kuolemaan yksin siivouskomeron lattialle ja joudun elämään omien epävarmuuksieni kanssa lopun elämäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat muutekin jo laitostuneet. Ongelma meidän tilanteessa on se, että liian moni ihminen on jo riippuvainen hyvinvointivaltiosta, joko työntekijänä julkisella sektorilla, ja/tai tukien saajana. Valtio kapaloi, kouluttaa, tarjoaa työpaikan ja hautaa. Mistä ihminen sitten hakee apua kun valto ei enää pysty auttaa?
Opettele suomen kieli. Ei "pysty auttaa", vaan pysty auttamaan.
Et löytänyt kuin yhden virheen? Olen ylpeä, että suoriuduin näinkin hyvin.
Enemmänkin yli 40 v koska ikärasismi jyllää.