Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaukaisin paikka, jossa olet matkustanut?

Vierailija
02.05.2024 |

Mulla Vancouver.

Kommentit (102)

Vierailija
81/102 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöskin Vancouver. Oliskohan Victorian kaupunki tai Seattle ollut hivenen kauempana? Kuitenkin samoilla nurkilla kauin. Vuosi 99 ja olin 10-vuotias.

Vierailija
82/102 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

San Diego, California varmaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/102 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madeira. Sinnekin oli mun makuuni liian pitkä matka, jatkossa pysyn lähempänä.

Omilla rahoilla matkustan omia reissuja. Puolison kanssa säästämme yhteisiin matkoihin.

Vierailija
84/102 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taiwan, etelä-korea, singapore, borneo, san diego, dumguete filippiinitnovat kaukaisimmat mutta en osaa sanoa näistä mikä on kaukaisin

Mittaa Google Mapsilla, hiiren oikea nappi vaan pohjaan.

Eikö se matkareitti pitäis myös huomioida, eikä vaan etäisyys? Siis se matka, jonka matkustat päästäksesi sinne määränpäähän suorinta reittiä. Suomi on niin pohjoisessa, että Etelänavan Tyynenmeren puoleinen kolkka on varmaan kaikkein etäisimpänä siitä. Silti linnuntietä pitkin (tai meriteitse) matka voi olla paljon pidempi vaikka Uuteen-Seelantiin. 

Kuinka kauan lento maailman ympäri kestäisi, jos sellainen lentokone olisi olemassa, joka sen matkan voisi tehdä ilman välilaskuja?

Vierailija
85/102 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bali

Vierailija
86/102 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Indonesia, Bali. Kolme ikimuistoista viikkoa ympäri paratiisisaarta vuosituhannen vaihteessa. Pysyteltiin poissa turistirysistä, ja koettiin autenttisempia tunnelmia maaseudulla. Kokemus joka ei unohdu.

Vierailija
87/102 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bariloche

Vierailija
88/102 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mihin matkustit Vancouverissa?? Tuskinpa kovin kauas ennen kuin tuli Vancouverin raja vastaan. 

Vierailija
89/102 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antarktiksen niemimaa.

Vierailija
90/102 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasmania

Vierailija
91/102 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dominikaaninen tasavalta

Vierailija
92/102 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama Karibian maa. Omalla rahalla 

Vierailija
93/102 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhalla mantereella Marokko, uudella mantereella Teksas.

Vierailija
94/102 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmisen kesää sitten kävin Töysässä kääntymässä. Ei ollut nähtävää. Olen Alavudelta.

Vierailija
95/102 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intia kai toistaiseksi. Miehen kanssa on tarkoitus matkustaa Australiaan ja sieltä Cookin saarille jouluna, sen kauemmas ei taida Suomesta edes päästä. 

Miltei toivon, että koko reissu peruuntuu. Satun inhoamaan pitkiä lentoja, kaikki yli 6 tunnin lennot ovat olleet sietokyvylleni liikaa.

Ota business -lento noille pitkille reiteille. Se tietenkin maksaa, mutta tuollaisiin kohteisiin matkustaminen maksaa muutenkin, business -lisä on suhteessa matkan hintaan ihan siedettävä kulu.

Lentomatkustaminen muuttuu merkittävästi miellyttävämmäksi, kun sinun ei tarvitse murehtia edellä istuvan mahdollista tuolin kallistamista, tai hyppiä muiden yli vessareissuja varten / väistellä itse heitä. Saat muutettua istuimesi vuoteeksi, johon saat tyynyn ja peiton. On tilaa joka suuntaan. Bonuksena vaivaton check-in, koneeseen siirtyminen sekä paremmat tarjoilut ja lounge kentällä. Perille pääset levänneenä, eikä ensimmäinen lomapäivä kulu lennosta palautumiseen.

Itse ajattelin ennen, että en viitsi tuhlata rahaa moiseen. Mutta kokeiltuani kerran lentoa business -luokassa olen varannut kaikki pitkät lennot sinne. Loppui pitkistä lentomatkoista etukäteen stressaaminen kertaheitolla.

Vierailija
96/102 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmen valtakunnan rajapyykki Suomen, Ruotsin ja Norjan rajalla lähellä Kilpisjärveä. Asun Etelä-Suomessa.

Vierailija
97/102 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Filippiinit

Vierailija
98/102 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen matkustanut Lofooteille... unissani. 

Vierailija
99/102 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australia

Vierailija
100/102 |
22.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assuan Egyptissä.