Kaukaisin paikka, jossa olet matkustanut?
Kommentit (102)
Madeira. Sinnekin oli mun makuuni liian pitkä matka, jatkossa pysyn lähempänä.
Omilla rahoilla matkustan omia reissuja. Puolison kanssa säästämme yhteisiin matkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taiwan, etelä-korea, singapore, borneo, san diego, dumguete filippiinitnovat kaukaisimmat mutta en osaa sanoa näistä mikä on kaukaisin
Mittaa Google Mapsilla, hiiren oikea nappi vaan pohjaan.
Eikö se matkareitti pitäis myös huomioida, eikä vaan etäisyys? Siis se matka, jonka matkustat päästäksesi sinne määränpäähän suorinta reittiä. Suomi on niin pohjoisessa, että Etelänavan Tyynenmeren puoleinen kolkka on varmaan kaikkein etäisimpänä siitä. Silti linnuntietä pitkin (tai meriteitse) matka voi olla paljon pidempi vaikka Uuteen-Seelantiin.
Kuinka kauan lento maailman ympäri kestäisi, jos sellainen lentokone olisi olemassa, joka sen matkan voisi tehdä ilman välilaskuja?
Indonesia, Bali. Kolme ikimuistoista viikkoa ympäri paratiisisaarta vuosituhannen vaihteessa. Pysyteltiin poissa turistirysistä, ja koettiin autenttisempia tunnelmia maaseudulla. Kokemus joka ei unohdu.
No mihin matkustit Vancouverissa?? Tuskinpa kovin kauas ennen kuin tuli Vancouverin raja vastaan.
Muutama Karibian maa. Omalla rahalla
Vanhalla mantereella Marokko, uudella mantereella Teksas.
Kolmisen kesää sitten kävin Töysässä kääntymässä. Ei ollut nähtävää. Olen Alavudelta.
Vierailija kirjoitti:
Intia kai toistaiseksi. Miehen kanssa on tarkoitus matkustaa Australiaan ja sieltä Cookin saarille jouluna, sen kauemmas ei taida Suomesta edes päästä.
Miltei toivon, että koko reissu peruuntuu. Satun inhoamaan pitkiä lentoja, kaikki yli 6 tunnin lennot ovat olleet sietokyvylleni liikaa.
Ota business -lento noille pitkille reiteille. Se tietenkin maksaa, mutta tuollaisiin kohteisiin matkustaminen maksaa muutenkin, business -lisä on suhteessa matkan hintaan ihan siedettävä kulu.
Lentomatkustaminen muuttuu merkittävästi miellyttävämmäksi, kun sinun ei tarvitse murehtia edellä istuvan mahdollista tuolin kallistamista, tai hyppiä muiden yli vessareissuja varten / väistellä itse heitä. Saat muutettua istuimesi vuoteeksi, johon saat tyynyn ja peiton. On tilaa joka suuntaan. Bonuksena vaivaton check-in, koneeseen siirtyminen sekä paremmat tarjoilut ja lounge kentällä. Perille pääset levänneenä, eikä ensimmäinen lomapäivä kulu lennosta palautumiseen.
Itse ajattelin ennen, että en viitsi tuhlata rahaa moiseen. Mutta kokeiltuani kerran lentoa business -luokassa olen varannut kaikki pitkät lennot sinne. Loppui pitkistä lentomatkoista etukäteen stressaaminen kertaheitolla.
Kolmen valtakunnan rajapyykki Suomen, Ruotsin ja Norjan rajalla lähellä Kilpisjärveä. Asun Etelä-Suomessa.
Olen matkustanut Lofooteille... unissani.
Myöskin Vancouver. Oliskohan Victorian kaupunki tai Seattle ollut hivenen kauempana? Kuitenkin samoilla nurkilla kauin. Vuosi 99 ja olin 10-vuotias.