Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Noni, taas poltin itseni

Vierailija
02.05.2024 |

Joudun huolehtimaan muista, en aina muista huolehtia itsestäni. Tönötettiin pitkään samassa paikassa auringossa eilen. Joku ei muistanut ottaa huopaa, olisin päässyt edes eri kulmaan aurinkoon. En koskaan istu pitkään auringossa. Nyt seuran takia istuin. Kasvot, kaula ja käsivarret ravunpunaiset. 

Läheinen kuoli melanoomaan. Itkettää. Taas yksi palaminen lähempänä melanoomaa. 

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sitten ollut älynnyt edes aurinkorasvaa ottaa mukaan? 

Vierailija
2/29 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä, kun en lähes koskaan istu auringossa. Lisäksi kiiltää iholla rumasti. Kaiken aina huolehdin, muun. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnut, että istutaan tuntikausia suoraan auringossa. Ei ollut muuta paikkaa, kun ei ollut sitä vilttiä. 

Vierailija
4/29 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis lähes aina liikkeellä auringossa. Tai istun varjossa. Seurassa en kuule omia ajatuksiani tai tarpeitani. Aina joku jyrää yli. 

Vierailija
5/29 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noni. Ihosyöpää odotellessa. 

Vierailija
6/29 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä, kun en lähes koskaan istu auringossa. Lisäksi kiiltää iholla rumasti. Kaiken aina huolehdin, muun. 

No olet kyllä totaalisen typerä ihminen! Vai kiiltää iholla rumasti??? No tuskin se sinun punainen ihosi nyt mikään kaunistus on myöskään? 

Olen itse hyvin vaaleaihoinen enkä ikinä oleskele auringossa jos voin vapaasti valita. Silti minulla on aurinkoisina päivinä aina mukana putkilo suojakerroin 50 aurinkovoidetta, siltä varalta että joudun aurinkoon. Hyvälaatuiset voiteet eivät edes kiillä.

Vierailija
7/29 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siis lähes aina liikkeellä auringossa. Tai istun varjossa. Seurassa en kuule omia ajatuksiani tai tarpeitani. Aina joku jyrää yli. 

Se että om liikkeella auringossa ei muuten oikeastaan juurikaan vähennä ihon saamaa säteilyä verrattuna siihen, että istuu paikallaan. Jos liikkumisen takia onnistut olemaan palamatta, se johtuu vain siitä, että liikut sit kuitenkin suurimman osan ajasta varjossa.

Vierailija
8/29 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No olet kyllä totaalisen typerä ihminen! Vai kiiltää iholla rumasti??? No tuskin se sinun punainen ihosi nyt mikään kaunistus on myöskään? 

Olen itse hyvin vaaleaihoinen enkä ikinä oleskele auringossa jos voin vapaasti valita. Silti minulla on aurinkoisina päivinä aina mukana putkilo suojakerroin 50 aurinkovoidetta, siltä varalta että joudun aurinkoon. Hyvälaatuiset voiteet eivät edes kiillä.

No niin taidan olla. En vain ajatellut sitä asiaa. Minulla on korostunut riski melanoomaan. Niin monta asiaa pitää huolehtia. Tämä oli nyt ehkä 15 kerta, kun poltan ihon kunnolla. 

Vierailija
9/29 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten kanssa saattaa joutua tilanteisiin, jossa pitää olla auringossa. Nyt sitten muistat koko kesän, että otat rasvaa mukaan tai kunnon hatun, joka suojaa. Ei siitä oikein muita voi syyttää kun omaa ajattelemattomuutta.

Vierailija
10/29 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että om liikkeella auringossa ei muuten oikeastaan juurikaan vähennä ihon saamaa säteilyä verrattuna siihen, että istuu paikallaan. Jos liikkumisen takia onnistut olemaan palamatta, se johtuu vain siitä, että liikut sit kuitenkin suurimman osan ajasta varjossa.

Liikkuessa on eri kulmissa aurinkoon. Ja max. tunnin. Nyt tönötettiin auringossa sen kolme tuntia. Yleensä olen varovasti 15 min kerrallaan auringossa. 

Vierailija
11/29 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

15. kerta etkä ole oppinut??? Ja lähisukulainen on kuollut melanoomaan? 

Et ole täysijärkinen.

Vierailija
12/29 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin taidan olla. En vain ajatellut sitä asiaa. Minulla on korostunut riski melanoomaan. Niin monta asiaa pitää huolehtia. Tämä oli nyt ehkä 15 ke

Korostunut riski melanoomaan, palaminen itkettää mutta rutiinisti ei käytä aurinkovoidetta kun kiiltää? 2/5

Vierailija
13/29 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten kanssa saattaa joutua tilanteisiin, jossa pitää olla auringossa. Nyt sitten muistat koko kesän, että otat rasvaa mukaan tai kunnon hatun, joka suojaa. Ei siitä oikein muita voi syyttää kun omaa ajattelemattomuutta.

Tai sitten olen sisällä koko kesän. Tajusin juuri, että mä varmaan kuolen ihosyöpään. 

Vierailija
14/29 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sulla ole huolehdittavana kuin yksi ainoa asia: se, että et mene aurinkoon. Edes "seuran takia".

Vierailija
15/29 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten olen sisällä koko kesän. Tajusin juuri, että mä varmaan kuolen ihosyöpään. 

No siinä ei oikeasti hyvä häviä.

Vierailija
16/29 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hän on niin nopea liikkeissään, että valonsäteet ei ehdi tavoittaa häntä.

Vierailija
17/29 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole täysijärkinen.

En varmaan sitten, kun mietin muita monia asioita. Melanoomaan on kai kehitteillä rokote, joka auttaa tulevaisuudessa.

Vierailija
18/29 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä saatetaan istua , vaikka pilkillä joen jäällä ! Toista se on siellä Etelä- Suomessa vaan täällä Pohjois- Pohjanmaalla saa pistää pipon päähän jos paistaa aurinko , ei paista niin kuumasti vain sen , verran että pitää laittaa aurinkolasit silmille.🌨🎣 Pitää katsoa Säätiedote

Vierailija
19/29 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kyynel

Vierailija
20/29 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole täysijärkinen.

En varmaan sitten, kun mietin muita monia asioita. Melanoomaan on kai kehitteillä rokote, joka auttaa tulevaisuudessa.

No sitäpä sitten odotellessa. Voitkin mennä taas tänään aurinkoon neljäksi tunniksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi