Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vietkö lapsia hoitoon, jos olet itse sairaana kotona?

Vierailija
24.01.2007 |

Mulla on kurkku ihan kauhean kipeä, enkä mene töihin. Lapset ovat kanssa nuhaisia ja eilen oltiin kanssa kaikki kotona, koska vanhemmale tuli yöllä korvatulehdus. Nyt olisi ollut ihana saada levätä ihan itsekseni täällä, mutta lapset tosiaan ovat puolikuntoisia ja halusivat jäädä kotiin. Jos olisin itse ollut terve, olisin heidät vienyt jo hoitoon.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vienyt esim. silloin kun itselläni käsi kipeänä, koska jos lapset kotona, tulee kädelle paljon enemmän rasitusta, joka sitten haittaa parantumista. Jos olemme kaikki puolikuntoisia flunssasta ei tietenkään kukaan mene minnekään.

Vierailija
2/13 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idea on, että sairauslomalla levätään, että parannutaan nopeammin. Varsinkaan pienten lasten kanssa ei onnistu. Eikä se lapsillekaan ole kiva olla kotona, jos vanhempi vaan makaa ja tekee minimijutut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän sitä itse voi levätä jos lapset kotona. Ja pk:ssa ne pääsee ulos ja askartelemaan.

Vierailija
4/13 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vihdoin on hoitopaikka, minne viedä, tottakai vien! Takana on se iki-ihana kotiäitiys, jonka aikana piti hoitaa lapset oli sitten kipeänä tai terveenä... en lämmöllä muistele sitä aikaa, kun tosi kipeänä yritin vahtia 1- ja 3-vuotiaita lapsiani pitkän päivän ja apua ei saanut... Päiväkoti rules!

Vierailija
5/13 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töistähän ei aina voi olla tarpeeksi poissa, mutta jos olet itse kipeä ja lapsetkin juuri olleet, niin en tietenkään veisi heitä päiväkotiin. Et kai todellakin kysynyt heiltä haluaako he päiväkotiin, sillä se ei ole lapsen päätettävissä oleva asia.

Vierailija:

Nyt olisi ollut ihana saada levätä ihan itsekseni täällä, mutta lapset tosiaan ovat puolikuntoisia ja halusivat jäädä kotiin. Jos olisin itse ollut terve, olisin heidät vienyt jo hoitoon.

Vierailija
6/13 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta haluavat sinne yleensä, jos ovat terveitä. Eli kun eivät halunneet, se oli merkki, että ovat vähän kipeitä.

Toisaalta houkuttelisi ajatus olla vielä huominenkin pois ja viedä silloin lapset hoitoon. Mies on vielä työmatkalla, joten en saa apua nyt mistään. Huomisen kohtalo pitäisi vain päättää jo tänään - mistä ihmeestä voin tänään tietää, onko kurkku huomennakin näin kipeä. Olisiko parasta vain ilmoittaa olevansa huomisenkin pois - varmuuden vuoksi?

Vierailija
7/13 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o... :/

Vierailija
8/13 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi komentaa luokkaa hiljaiseksi tai opetaakaan mitään, joten on ihan sama, kuka siellä luokassa on minun tilallani.

Vierailija
9/13 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tilanne se, että minä olen tässä kauheassa flunssassa, mutta jätin lapsen juuri tänään kotiin. Hän nukku yöllä tosi huonosti, joten en raaskinut viedä tarhaan.

Vierailija
10/13 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt kun on oman sairasloman vuoksi mahdollista, pidän heidät kotona.

Vierailija
11/13 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietenkin riippuu tilanteesta, mutta joskus en raski viedä, toisinaan kun itse aivan sairas ja mies vielä työmatkalla, niin vien varmuudella, jos lapsi vain on terveenä.

Olipas se sekava sepustus..

Vierailija
12/13 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanttuvei. En olisi pystynyt turvallisesti edes valvomaan lasta, joka oli ihan terve. Puolikuntoista lasta en varmaan veisi, vaan järjestäisin vaikka sitten mummon tai jonkun muun hoitamaan meitä kumpaakin.

Vierailija
13/13 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää! Myöskään sitä en ymmärrä että vanhemmilla on joku tarttuva tauti,(esim kaverilla ja hänen miehellään oli norovirus) niin lapsi vietiin silti tarhaan. Ei ihme jos taudit leviää! sen ymmärrän jos vanhemmalla on esim. käsi kipeä ja sitten terve laspi viedään hoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme