Huomenna on hyvä päivä. Kela tuet tulee tilille.
Saan 835 euroa, työmarkkinatuki ja toimeentulotukien lasku rahaa tulee tilille. maksan sitten vuokran ja netin niin rahaa jää jotain 660 euroa. Sitten ostan bensaa ja jotain juttuja niin jää 600 euroa. Säästöön menee 200 euroa , minulla on säästölipas kotona ja laitan siihen aina rahaa. Siellä on varmaan noin 3000 euroa.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä asutte te joilla vuokra on jotain 140-150e? Jossain Lapin erämaassa?
Pk seudulla ei saa pientä yksiökään alle 700-800e vuokralla.
Tuo vajaa 200 euroa on se summa, jonka nuo Kelan tukien avulla elävät maksavat vuokrasta itse. Loput katetaan asumistuella, jonka Kela maksaa suoraan vuokranantajalle.
Mitäköhän helverin höpönpöppöä nyt taas.
Minä ostan perus juttuja, ruokaa pakastimeen 3 viikoksi. wc paperia ja pesuaineitakin. Joidenkin onkin vaikea tajuta ettei kaikki asu hesassa jossa vuokra on 800 euroa 20 neliön asunto. Asun itse länsi suomessa ja vuokra on 387 euroa. Saan asumistukea 294 euroa.
Mun asumistuki on 99€ ja vuokra 719€ ja vesi päälle 25€. Siksi tuo työmarkkina tuki on niin iso kun se on ajalta 13.2.2024-22.4.2025 että ihan turhaan kateellisina ala peukutatte sitä
t: vierailija 6
Hän puhuu omavastuuosuudesta asumistukien jälkeen. Jos vuokra on 500€ ja saa 300€ asumistukea,omavastuuosuus vuokrasta on 200€. Jos hlö saa 550€/kk kelalta toimeentulotukea/työmarkkinatukea/muuna tukena ja hän maksaa siitä 200€ vuokran omavastuuosuuden,hänelle jää muuhun elämiseen 350€/kk. Tämä siis vain kuvitteellinen esimerkki hyvin yksinkertaistettuna,jotta tietämätönkin tajuaa.