Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin tutun luon kylässä ja hän säilyttää kahvia, kananmunia, kurkkua, tomaattia huoneenlämmössä!

Vierailija
01.05.2024 |

Nehän kuuluu jääkaappiin....

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän kurkut ja kananmunat jääkaapissa, mutta varmaan kurkkukin voisi ihan hyvin olla huoneenlämmössä. Ja kananmunat säilyy hyvin jonkin aikaa, mutta minulla pienikin paketti kestää yleensä niin kauan että viileä tuntuu paremmalta idealta.

Munat säilyvät hyvin huonelämmössäkin, mutta ei haittaa, jos ne pitää jääkaapissa. Lämpötilojen muutoksesta eivät tykkää, eli kannattaa valita joko tai.

Vierailija
22/29 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu. Tomaatit on parhaita huoneenlämmössä. Ne säilytetään kaupassakin siellä.

Noh. Voisin sanoa, vaikka mitä. Mutta jos elintavat ja elämän hallinta on hukassa niin onhan sitä varmasti tottunut syömään kaikkea pilaantunutta eikä saa edes ruokamyrkytystä. Mikähän on siiteyden laita näin muuten kotonasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sata vuotta olen juonut kahvia ja ikinä en ole kahvipakettia jääkaapissa säilyttänyt.

Jos juot kahvia vain harvoin, voit säilyttää tiiviisti suljettua kahvipakettia jääkaapissa. Näin se säilyy pidempään tuoreena. Hyvä peukalosääntö on, että jos säilytät avattua kahvipakettia yli viikon, silloin se kannattaa säilyttää jääkaapissa.

Ap

Makuasia. Omasta mielestäni valmiiksi jauhettuna ostetun kahvin maku paranee, kun sitä säilyttää 1-2 viikkoa huoneenlämmössä. Heti paketin avaamisen jälkeen se ei ole hyvää. Itse jauhettu on parasta heti jauhamisen jälkeen.

Vierailija
24/29 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu jääkaappiin. Ihan oikein säilyttää

Vierailija
25/29 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu. Tomaatit on parhaita huoneenlämmössä. Ne säilytetään kaupassakin siellä.

Noh. Voisin sanoa, vaikka mitä. Mutta jos elintavat ja elämän hallinta on hukassa niin onhan sitä varmasti tottunut syömään kaikkea pilaantunutta eikä saa edes ruokamyrkytystä. Mikähän on siiteyden laita näin muuten kotonasi?

Sulla se elämänhallinta on hukassa ja pahasti.-eri

Ota selvää asioista ennen kuin vouhkaat täällä yhtään mitään.

Vierailija
26/29 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sata vuotta olen juonut kahvia ja ikinä en ole kahvipakettia jääkaapissa säilyttänyt.

Jos juot kahvia vain harvoin, voit säilyttää tiiviisti suljettua kahvipakettia jääkaapissa. Näin se säilyy pidempään tuoreena. Hyvä peukalosääntö on, että jos säilytät avattua kahvipakettia yli viikon, silloin se kannattaa säilyttää jääkaapissa.

Ap

Höpö, höpö. Minulla kahvipaketti kestää noin kaksi viikkoa ja aina on ollut tiiviisti suljettuna huoneenlämmössä. Ja ihan tuoreena on pysynyt.

Vierailija
27/29 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän kurkut ja kananmunat jääkaapissa, mutta varmaan kurkkukin voisi ihan hyvin olla huoneenlämmössä. Ja kananmunat säilyy hyvin jonkin aikaa, mutta minulla pienikin paketti kestää yleensä niin kauan että viileä tuntuu paremmalta idealta.

Munat säilyvät hyvin huonelämmössäkin, mutta ei haittaa, jos ne pitää jääkaapissa. Lämpötilojen muutoksesta eivät tykkää, eli kannattaa valita joko tai.

Leipomisessa pitää käyttää huoneenlämpöisiä munia, muuten ei taikinat onnistu. Jääkaappimunat pitää siis ottaa lämpiämään pariakin tuntia ennen leipomosta, joten itse säilytän munia huoneenlämmössä. Nyt voin aloittaa leipomisen heti inspiksen iskiessä. Jos joudun odottamaan pari tuntia, ennättää leipomissuunnitelmat muuttua sillä aikaa ties miksi muuksi hommaksi:)

Vierailija
28/29 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupassa on paljon viileämpää kuin asunnossa, tomaatit menee ihan vetisiksi ja löysiksi huoneenlämmössä

Ap

No eivät mene. Älä osta pariksi viikoksi niitä. Tomaatit maistuvat paljon paremmilta kun ovat huoneenlämmössä. Jääkaapissa menettävät makunsa. Kananmunatkin kuivuvat jääkaapissa. Ei niitäkään tarvitse ostaa kerralla kuukauden satsia. Ostan itse aina 6 kpl. ja huoneenlämmössä säilytän. 

Vierailija
29/29 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töihin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän