Miten te, jotka ette hyväksy yhteiskuntaluokkien eroa Suomessa ette olleet tänään Kaivarissa piknikillä?
Kommentit (72)
En tykkää siitä ruuhkasta, joten en mene Kaivariin.
Minä istun mieluummin kotona nojatuolissa kuin menen kylmään ulkoilmaan (Helsingissä tuulee AINA) juomaan kylmää viiniä ja kylmiä ruokia. Pitäisi olla untuvatakki ja kintaat 1.5.
Koska asutaan liki 400 kilsan päässä ja oltiin mieluummin omalla mökillä.
Jos vappu olisi 1.7. No, vein kerran heinäkuussa lapsen serkut Suomenlinnaan retkelle heinäkuussa. Niin kylmä oli, että syötiin äkkiä eväät ja kylmästä väristen tultiin kotiin Espooseen bussilla. Lapset kuvittelivat voivansa uida..
Hki on myös pikkukaupunki. Näkee jo ilmakuvastakin, että ei se nyt kovin laajallle leviä.
Eiköhän varakkaat käy vappuna picnikillä muualla kuin Kaivopuistossa. Ei siellä ole kuin opiskelijoita.
Mitä tarkoittaa luokkien ero? Erojen eroa? Eerojen euroa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten vappupiknik liittyy yhteiskuntaluokkiin? Ei siellä näkynyt yläluokkaa lainkaan, pelkkää keski- ja alaluokkaa muistelemassa menneitä ja toimimassa samaan tapaan kuin ovat vuosia tehneet. Perinne ei tarkoita sitä, että ollaan tiettyä yhteiskuntaluokkaa.
Alaluokkaa kaivarissa? Kerro lisää?
Mä voin kertoa.
Minä, lähihoitaja, ja mun mies, välinehuoltaja, oltiin siellä tänäkin vuonna. Se on meille perinne. Vuosien kuluessa joukkoomme on liittynyt kaksi lasta.
Toki tyttäremme nimi ei ole Jannica ja minulla ei ole ylipainoa eikä kouvolatukkaa, eikä tatskoja, joten ehkä av-maailmassa olemme ylempää keskiluokkaa. Tosin siihen taitaa päästä jo sillä että en ole yh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä ei asu Helsingissä. Yllätys yllätys 😌
No kai te nyt siellä tuppukyöissäkin osaatte paikat löytää, jonne menette piknikeille shamppanjan ja mansikoiden kanssa vapunpäivän aamuksi? Ja päivemmällä sitten ravintolaan syömään.
Kyllä vaan. Oman maan mansikoita ja aitoa ranskalaista shampanjaa mukaan, haalarit päälle ja moottorikelkalla ... ai niin, tänä vuonna vappupäivän aamuna oli aika huono kelkkakeli, vaikka lunta on vielä yli puoli metriä. Mutta eihän tuonne lähilaavulle mene polku, voi mennä sitä pitkin. Miten tämä mihinkään yhteiskuntaluokkaan liittyy?
Vierailija kirjoitti:
Nää jutut on aina niin noloja täällä Suomessa. Kun kaikki käy samat yhteiskunnan maksamat koulut ja saa vuorollaan erilaisia tukia verorahoista. Suomalaisen yliopiston tai amk:n käyneet luulee olevansa jotain "yläluokkaa". Meillä ei ole mitään aatelissukuja, yksityiskouluja ym yläluokkaista. Jotkut nostaa itseään väkisin muita jotenkin ylemmäs, mikä on kyllä enemmän naurettavaa. Olen asunut maassa, missä on oikeasti luokkaeroja ja se on ihan muuta kuin meillä luullaan. Kannattaisi kaikkien käydä maailmalla ja siis ihan muualla kuin jossain Tallinnan risteilyllä tai Rodoksella. Ja kun reissaa niin tutustuu niihin paikallisiin ja juttelee. Ei olisi näin noloja aloituksia.
Miten niin ei ole aatelissukuja? Minä olen aatelinen. En ole muuten koskaan käynyt kaivarissa vappuna, vaikka olen akateeminen helsinkiläinen.
Vierailija kirjoitti:
Nää jutut on aina niin noloja täällä Suomessa. Kun kaikki käy samat yhteiskunnan maksamat koulut ja saa vuorollaan erilaisia tukia verorahoista. Suomalaisen yliopiston tai amk:n käyneet luulee olevansa jotain "yläluokkaa". Meillä ei ole mitään aatelissukuja, yksityiskouluja ym yläluokkaista. Jotkut nostaa itseään väkisin muita jotenkin ylemmäs, mikä on kyllä enemmän naurettavaa. Olen asunut maassa, missä on oikeasti luokkaeroja ja se on ihan muuta kuin meillä luullaan. Kannattaisi kaikkien käydä maailmalla ja siis ihan muualla kuin jossain Tallinnan risteilyllä tai Rodoksella. Ja kun reissaa niin tutustuu niihin paikallisiin ja juttelee. Ei olisi näin noloja aloituksia.
Meillä on myös yksityiskouluja, Helsingissä montakin
En asu helsingissä.