Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te, jotka ette hyväksy yhteiskuntaluokkien eroa Suomessa ette olleet tänään Kaivarissa piknikillä?

Vierailija
01.05.2024 |

Eikö me kaikki eletäkään ihan samalla lailla?

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olivatkohan myös Antti Herlin ja Björn Wahlroos tänään piknikillä Kaivarissa?

Ei olleet vaan etelä-ranskan villalla.

Vierailija
22/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen puolisoni keitti minulle akateemiselle vaimolleen aamukahvit ja aamupalaksi kaurapuuroa, hillona itse tehtyä omenahilloa viime kesän sadosta. 😌

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä näkynyt. 

Vierailija
24/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Tampereella, työväen kaupungissa. 

Vierailija
25/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on liian kylmä ja aivan liikaa humalassa remuavaa ja roskaavaa väkeä. Kaivarista on tullut nykyään sellainen kaiken kansan karnevaali. Me viihdytään paremmin omalla terassilla. 

Vierailija
26/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vappupiknik liittyy yhteiskuntaluokkiin? Ei siellä näkynyt yläluokkaa lainkaan, pelkkää keski- ja alaluokkaa muistelemassa menneitä ja toimimassa samaan tapaan kuin ovat vuosia tehneet. Perinne ei tarkoita sitä, että ollaan tiettyä yhteiskuntaluokkaa.

Alaluokkaa kaivarissa? Kerro lisää?

Katso niitä kuvia, aika ripeästi huomaat, ketkä eivät kuulu joukkoon eli ketkä tekevät uusperinteitä.

Vierailija
27/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin grillaan omalla suurella pihallani, missä ei ole edes naapureita häiritsemässä. Eikä lokkeja hätisteltävänä. Saunaankin pääsee heti kun haluaa eikä tarvitse jonottaa taksia. 

Vierailija
28/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vappumyyjäisissä myyjänä 400 km päässä Kaivarista. 

Vierailija
29/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olleet vaan etelä-ranskan villalla.

Niinpä. Heillä on Välimerellä privaatit Ullanlinnanmäet.

Vierailija
30/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää jutut on aina niin noloja täällä Suomessa. Kun kaikki käy samat yhteiskunnan maksamat koulut ja saa vuorollaan erilaisia tukia verorahoista. Suomalaisen yliopiston tai amk:n käyneet luulee olevansa jotain "yläluokkaa". Meillä ei ole mitään aatelissukuja, yksityiskouluja ym yläluokkaista. Jotkut nostaa itseään väkisin muita jotenkin ylemmäs, mikä on kyllä enemmän naurettavaa. Olen asunut maassa, missä on oikeasti luokkaeroja ja se on ihan muuta kuin meillä luullaan. Kannattaisi kaikkien käydä maailmalla ja siis ihan muualla kuin jossain Tallinnan risteilyllä tai Rodoksella. Ja kun reissaa niin tutustuu niihin paikallisiin ja juttelee. Ei olisi näin noloja aloituksia.

Vierailija
31/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset on tasapäitä.

Vierailija
32/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Tampereella, työväen kaupungissa. 

Siellä nyt ei osatakaan olla fiksusti

Vierailija
33/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä Sallasta on turhan pitkä matka. Juotiin simat ja syötiin munkit kotona.

Vierailija
34/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää jutut on aina niin noloja täällä Suomessa. Kun kaikki käy samat yhteiskunnan maksamat koulut ja saa vuorollaan erilaisia tukia verorahoista. Suomalaisen yliopiston tai amk:n käyneet luulee olevansa jotain "yläluokkaa". Meillä ei ole mitään aatelissukuja, yksityiskouluja ym yläluokkaista. Jotkut nostaa itseään väkisin muita jotenkin ylemmäs, mikä on kyllä enemmän naurettavaa. Olen asunut maassa, missä on oikeasti luokkaeroja ja se on ihan muuta kuin meillä luullaan. Kannattaisi kaikkien käydä maailmalla ja siis ihan muualla kuin jossain Tallinnan risteilyllä tai Rodoksella. Ja kun reissaa niin tutustuu niihin paikallisiin ja juttelee. Ei olisi näin noloja aloituksia.

Suomessa on mahdollisuuksien tasa-arvo. Jotkut ovat iloisesti Kaivarissa vapun. Jotkut taas suoltavat vihaa koko päivän someensa.

Vierailija
35/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hyväksy epäoikeudenmukaisuutta ja epä solidaarisuutta. Kaikki me olemme ihmisiä. Ihminen tulisi hyväksyä sellaiisena kuin on ja tulisi kohdella muita kuten toivoisi itseään kohdeltavan. Tarvitsemme maaailmaan enemmän rakkautta ja rauhaa ja sitä toiivoo kaikki sydämesdään.

Vierailija
36/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappupiknikki ja brunssi jossain mäellä on todella vastenmielinen ilmiö. Itseään täynnä olevat ihmiset elvistelevät ruualla ja juomalla samalla kun suurin osa näkee täällä nälkää. Hävetkää!

Vierailija
37/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu Hellsingissä niin siitä se johtuu etten ollut. Toisekseen en pidä hellsinkiläisistä porsaista joiden jäljiltä puistot ovat kuin kaatopaikkoja.

Vierailija
38/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mun olisi pitänyt sinne tulla kun asun monen sadan kilometrin päässä? Kovin on ap:lla Helsinki-keskinen ajattelutapa tässä typerässä ja lapsellisessa trollissaan.

Vierailija
39/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vappupiknikki ja brunssi jossain mäellä on todella vastenmielinen ilmiö. Itseään täynnä olevat ihmiset elvistelevät ruualla ja juomalla samalla kun suurin osa näkee täällä nälkää. Hävetkää!

Kuka täällä nälkää näkee? Et sinä ainakaan.

Vierailija
40/72 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois piknikkiväki lahjoittaa nuokin rahat köyhille jotka oikeasti tarvisi rahaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme