Mitä sinulle tulee mieleen ihmisestä joka vaatii kirppariostoksesta käteistä rahaa? Minä ajattelen että hänellä on jotain salattavaa
Ei halua rahaa tililleen? Saakohan Kenties tukia, toimeentulotukea? Siellähän miinustetaan tulot.
Jos ei kerro kirppistuloja kelaan kun saa perustoimeentulotukea, niin on rikollinen. Jotenkin inhottaa tuollaiset myyjät.
Mitä te muut ajattelette?
Kommentit (32)
Mä en käytä mobilepayta, enkä myöskään luota kuitteihin, jos ei raha näy omalla tilillä heti. Enkä vieraan läsnäollessa ala katsomaan tiliäni, josko raha jo siellä näkyy, sen pitää olla ajoissa siellä. Ja koska ihmiset eivät halua etukäteen maksaa suuria tai kalliita ostoksia, vaihtoehdoksi jää se käteinen (annan kyllä tilimaksumahdollisuuden myös, mutta raha pitää maksaa etukäteen tilille, kirppiksellä ehdottomasti käteinen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ole tuloja, jos myy halvemmalla kuin on itse ostanut.
Kyllä on. Jos myyt omaisuuttasi, vaikkapa 20v sitten ostamasi kitaran, kauppahinta luetaan tuloksesi ja vähentää tt-tukea.
Ei sitä lueta tulokseksi. Mistä se tuenmaksaja tietää tuon taivaallista siitä, että olen myynyt tavaran käteisellä.
Käteinen on varma tapa varmistaa, että maksu on hoidettu. Itse en tilisiirtoja jaksa seurata, koska myyn yleensä isomman erän kaikenlaista pois. Ala siinä sitten pohtimaan tuntemattomilta tulleita tilisiirtoja, että oliko tämä nyt niistä vanhoista kengistä vai ehkä kahvikupeista. Helpompaa, kun tavara ja raha vaihtavat omistajaa samalla ovenavauksella. Voihan se olla niinkin, että tuote ei tyydytäkään ja korjataan hintaa tai luovutaan koko ajatuksesta.
Minulle kelpaa ilman muuta maksu tilille, mutta tuotteen saa vasta sitten, kun se raha näkyy tililläni.Joskus siihen menee jopa 2 vrk.
Käteismaksusta en keksi mitään pahaa sanottavaa. Laillinen maksutapa, nopea ja luotettava.
Jahas. Että ap:ta oikeasti vituttaa, kun ei pääsekään huijamaan nettikirpparimyyjiä, kun joutuu maksamaan käteisellä. Ei autakaan näytellä photoshopattuja valheellisia tositteita muka tehdyistä tilisiiirroista ja varastella näin toisten tavaraa.
Kuule ap. Kun myyn kirppiksellä tavaroitani, niin ei minulla ole siellä maksupäätettä mukana. Ei tavan tallaajalla edes ole maksupäätettä. Pitäskö sun mielestä tavara vaihtaa omistajaa, ja katsoisin sitten kun aikaa on, että onko maksu tullut tilille? Eihän tuosta nyt mitään tulisi. Pitäisi ottaa yhteystiedot ja tehdä kirjallinen sopimus melkeimpä. Muutenhan rahoja ei pysty perimään, jos ei ole tietoja ostajasta.
Jos myisin jotain nettikirpparilla, niin tottakai ottaisin maksun käteisellä. Samalla kun antaisin tavaran käteen, niin minulle annettais myös raha käteen. En halua antaa pankkitietojani tai puhelinnumeroani ties kelle huijarille enkä myöskään jäädä ilman maksua. Niitä on viime vuosina ollut niin paljon niitä tapauksia, että näytetään muka puhelimesta miten maksu on mennyt ja oikeasti ei ole mennyt mitään maksua. Niin ja en saa minkäänlaisia tukia.
En saa toimeentulotukea, mutta en myisi muulla kuin käteisellä. Käytän itse lähinnä käteistä arjessa, joten kätevä sikälin. Minulla ei ole älypyhelinta, joten mobilepay yms ei käy.
Tulee mieleen että kama on kuumaa.
Nykyäänhään myydään jopa varastettuja pihvejä.
AP on selkeästi sama tyyppi joka kauhisteli kun hänen "tuttavansa", työtön, söi naudanliha pihvejä etc.
Eikä muuten olisi tiennyt jos ei olisi katsonut hänen jääkaappiin.
Hullu mikä hullu, tuo ap
Minä maksan kirppisostokseni käteisellä - haluan nähdä ostokseni ennen maksua, eikä minulla ole mobilepayta tms.
Mitähän se myyjä pohtiikaan, pelkää varmaan minun olevan rikollinen? ;(