***LOKAHAAVEET 24.1***
huomenta!
en taida mennä enää nukkumaan... keitin tossa kahvet, ja kohta vois mennä happihyppelylle koirien kanssa. Mun on kyllä pakko mennä hakemaan nukkumatit lääkäriltä jos tää menee (taas) ihan överiksi:(( olen aina kärsinyt unettomuudesta, ja varsinkin sillon kun joku ahdistaa, niin mä en ees voi mennä lähelle makuuhuonetta tai sänkyä, inhoon pyöriä siellä kun uni ei kuitenkaan tule. En tiiä onko se tää yliväsymys vai stressi vai mikä että nyt otan kaiken taas tosi rankasta, sellasia asioita mitkä päivällä kun miettii, niin on ihan päivänselviä, mutta yöllä yksin miettiessä saa kamalat mittasuhteet... No, enää 3 tuntia kun voi alkaa herättää perhettä:)
On tässä se hyvä puoli, että tänään on kp24/26 eikä tietoakaan tädistä. Fyysisiä oireita tädistä ei ole ollenkaan, yleensä tai oikeastaan kyl aina pari päivää pää silleen jännästi kipeä, että tietää sen että menkoista johtuu kipu. Puuttuu myös menkkakivut vatsasta...jännäks menee. Ja tosiaan se, mistä aikasemmin kirjotin että jos vertaa tätä kahteen ed. kiertoon niin tänään olis pitäny tulla vähän tuhrua, mutta eipä tullut!
Mitäs muut piinailijat, miltä tuntuu?alkaa final countdown?
ootteko muuten lukenu koskaan nonulin viestejä noista muista ketjuista?IHANA!! nonulin tyyli kirjottaa ja käsitellä asioita, nauran vedet silmissä sen jutuille:))piristävä ihminen!
Eipä kai tässä tähän hätään muuta!
Priscilla yk3, dpo10 tai 11 kp24/26
Kommentit (31)
silmiin.
tulinkin vain ilmoittamaan että appiukko nukkui pois tänä aamuna ja me lähdemme koko perhe miehen äidin luokse joten en usko että minua näkyy palstalla vähään aikaan. ettette ihmettele.
niin ja mä sain sen työpaikan. pitäis aloittaa 1.2. mutta en tiedä pystynkö? lupasin ilmottaa viel tällä viikolla miten käy. otan työn siis vastaan mutta jos en pysty aloittaa eka päivä, en tiedää sit miten ne suhtautuu. siihen on vain viikko aikaa. huoh.
kyllä kaikki silti järjestyy, vaikkei nyt siltä tunnukaan.
paljon plussa ja muutakin onnea kaikille! olette ihania!
sannuska
Jee! Saatiin taas tietsikka kuntoon ja kotiin! Meinas jo tulla vieroitusoireita tästä palstasta:)
Aattelin muuten että jos viitsisitte käydä tuonne esittelylistaan ilmottamassa tädistä, plussista yms. niin ei tarviis miun sit täältä päiväpinoista koittaa niitä etsiä..Tari tais siel käydäkin, tosi harmillisia nuo km:t ja kun joutuu pitkään yrittää niitäkin:( Toivottavasti saatte apua.
No, asiaan..
Rillalle ekaks plussaonnittelut!!
Pricilla: Onpa ikävää tuommoinen unettomuus, toivottavasti pääset pian nukkumaan univelkaa pois, vaikka sit lääkkeiden avulla. Iso hali sulle!
Sannuska: Otan osaa! On varmasti mieli maassa niin sinulla kuin miehelläsi..
Omaan napaan ei uutta edelleenkään, alkaa vaan enemmän ja enemmän tuntuu siltä ettei sitä plussaa tuu meille..
Plussaonnea kaikille! Ja oviksen pongaajille suotuisia peitonheilutteluja!
Milenna kp 24/30-32
Sannuskalle osanottoni.
ON:Nyt tympii..
Kp 31 on nyt sitten kp 1. Eli se siitä.
Ottaa päähän niin rankasti :(
Tirrukka kp 1/~30, yk 3
En ole saanut aikaseksi ilmottautua teihin lokakuisiin, mutta jotkut muistanevat mut elo- ja syyskuisista... Oon ahkerasti lueskellut juttujanne ja ollut hengessä mukana!
Tarille ja Piipaalle erityisesti tsemppiä jatkoon! Kuten myös Niiloakseli ja Pepsi!
Sannuskalle ja hänen miehelleen voimia!
Priscilla, toivotaan et on tärpännyt! Oireet lupaavia!
Tirrukalle, Calzalille pahoittelut tädistä,
ja tietenkin Rillalle plussaonnittelut!
ON, menin eilen illalla(!) testailemaan Aconilla kp 24/24-27 ja tuli kyllä ihan haamujen haamu.. Tänään sitten aamusta uusiks ja haamuhan se oli edelleen ja hiukan vahvistunutkin. Viiva on vaaleanpunainen ja sen kyllä erottaa.. Uskaltaiskohan jo riemuita?! Kokemuksia aconista? Aattelin testailla viikonloppuna jollain toisella testillä. Luulen et ovis oli aika myöhään täs kierrossa.
On kyllä ollut muutamana päivänä menkkamaisia alaselän jomotuksia, jotka nyt sitten on vaihtuneet puutuneeksi tunteeksi alaselällä. Selkä myös väsyy nopeesti. Lisäks mulla on välillä ihme vihlasuja lantion kohdalla, selän puolella, mitä lie?
Muista oireista, hajuaisti on tosi tarkka. Sattukin just esikon vatsapöpö samaan syssyyn :). Paha olo tulee jos on vähänkin nälkä. Lämmöt vähän koholla ja hirvee palelu! Ja lisäks melkonen päänsärky iltasin. Ihmetyttää tää oireiden kirjo nyt, kun esikosta ei ollut mitään oireita, menkat vaan jäi pois. Voi kun tää asukki nyt pysyis masussa!
Tsemiä kaikille lokakuisille, ihanaa vertaistukea täällä!
mintun_äiti
Priscilla: Tiedän, mitä unettomuus on, ja minkälaista on elää väsyneenä koko ajan. Olisiko sinulla henkilöitä, keiden kanssa käydä uudelleen läpi menneisyyttä? Se voisi ajaa möröt sängyn alta.
Sannuska: Olen pahoillani surusta, mitä joudutte kestämään appi- ukon poismenon johdosta. Tiedän, ettei mikään voi lohduttaa nyt enempää kuin rakkaiden ihmisten seura ja tuttuen ihmisten läheisyys ja kyyneleet.
T: Unelma kp 24/28-30
Voi Sannuska... ei ole sanoja. Kaikille teille siellä kovasti haleja ja voimaa. Nyt on kuitenkin sairaalla hyvä olla. Pitäkää toisistanne huolta.
Rimpe: Meillä noi yhtäläisyydet vain kasvaa??! Ja kiitos sulle, taas. Miten sun oireet??kerroppa jotain:))
Unelmako se kiltti siellä oli, joka kysyi onko ketään kenen kanssa voisin puhua menneisyydestä?onhan mulla toi mun mies. Mutta se on niin rankkaa, avata vanhat haavat ja käydä niitä läpi, vaikka juuri niin pitäis tehdä. Olen mä miettinyt joskus että menisin ihan ammattiauttajalle purkamaan kaiken pois, mutta aina se on vaan jääny...
Kiitos teille kaikille, ketkä otitte " osaa" ja lähetitte terveisiä, voimia, ja kaikkea. Ette tiedäkään miten toi lämmittää... olette parasta a-luokkaa!! mielettömiä naisia kaikki. KIITOS.
Nukuin tossa aamulla pari tuntia, siinä kaikki. Pää on vähä tyhjä, niinku aina valvomisen jälkeen. Kohta ollaan varmaan siinä että pitäs hakee kemikaalit apuun, ja niin ihanaa kun niillä onkin nukahtaa, mä jään niihin koukkuun. Uni tulee niin helposti niillä, että luonnollisen unen saaminen on tosi tuskallista lääkeputken jälkeen.
Mua jännittää miten käy. Lämmöt 36,7 tasaseen. Pissattaa ihan koko ajan!! aina mä oon ollu sellanen " pissaliisa" mutta tää on ihan tajutonta, käyn vessassa vartin välein, eikä johdu siitä että olisin juonu normaalia enemmän. Sitten mulla on NÄLKÄ koko ajan, ja se nälkä iskee silleen etten muka olis viikkoon saanu ruokaa! ja aamusta mun tekee mieli heti citttarin tulista kanapatonkia. Puuttuu myös täysin päänsärky, joka aina mulla paria päivää ennen tätiä, ei särje ees vaikka väsymys painaa... kurkku tullut karheeksi eilisestä ja öisin vähä niinku nenä tukossa.... JA SIT NE TUHRUT PUUTTUU!!!!KÄÄÄÄÄK!!
Tirrukalle halit! Hemmetin täti,pysys poissa sieltä,missä sitä ei kaivata:(
pricilla: Kuulostaa aikas hyvältä nuo sun oireet:)
mintun_äitikö se oli jo haamuillut..Onnea,toivotaan että haamu vahvistuu kunnon plussaksi:)
Kovasti plussaonnea kaikille muillekin!
sannuska: Osanottoni. Paljon voimia teidän perheelle.
Priscilla: Olet varmasti yrittänyt kaikkea mahdollista unensaamiseksi, joten kannattaa ehdottomasti käydä lääkärissä kysymässä nukahtamislääkettä. Myöskin Unelman ehdottama puhuminen asiasta, vaikka jollekin vieraallekin voisi auttaa.
Itsekin olen äärimmäisen huono nukkuja. Viime yönäkin heräsin neljältä, ensin lasta nukuttamaan ja sitten pyörimään ja miettimään työjuttuja. Nyt on aika rankkaa töissä ja on tosi vaikea pitää itsensä ja varsinkin tunteet poissa kuvioista.
Toivotaan kuiteskin, että nyt saatte plussan piristämään päivää. Täti kun ei kerta ole antanut mitään varotusta itsestään. +++++ bd
Rimpe: Vähiin käy sinullakin päivät. peukut ja varpaat töröttävät kohti taivasta :)
Tirrukka: Voi ei :( Pahoittelut, yrittäkää jaksaa. Kyllä se plussa sieltä vielä tulee.
mintun_äiti: Onnitelut plussasta (kivaa että saa onnitellakin jotain, ettei täällä ihan tarvi poraamaan rueta, kun lukee tätä pinoa) Vauvaliimaa matkaan :)
Piipaa: Olet kyllä ihana. Voisit perustaa oman tietopankin tänne sivustolle, sulla tuntuu olevan niin paljon tietoa ja kokemusta aiheesta.
Ajattelin mennä yksityiselle piakkoin (toivottavasti alkuraskauden ultraan :)). Homma ei oikein tunnu tuolla julkisella puolella etenevän enkä minäkään mikään untuvikko enää ole, varsinkin kun haaveissa olisi ainakin kolme lasta.
ON: Toiveet on korkealla. Olen todella herkässä tilassa, eilen itkin kaksi kertaa televisiota katsellessa. tällä hetkellä on vahva fiilis, että kaksi viivaa sieltä voisi tullakin. Sitä vaan pelkään, että tulee taas haamu ja taas menee kesken... No jysähdämpä sitten korkealta, jos plussan sijaan tuleekin tätsy.
Plussatuulia kaikille lokakuisille ja yritetään kaikista suruista ja murheista huolimatta pitää lippu korkealla!
Iksu kp26/28-35
Priscilla, mee vaan hakemaan lääkäriltä nukahtamislääkkeitä, eihän kroppakaan kauaa kestä tuollasta valvomista, päästä puhumattakaan. Koitapa jaksella ja kauniita unia!!
Sannuska, osanotot sinulle ja koko perheelle appiukon poismenon johdosta! Elä nyt päivä kerrallaan, koita jaksaa tukea perhettäsi surussa ja jaksaa itse. Kyllä se työpaikka odottaa, ja jos ei, niin uusia tulee aina.
Tirrukka, iso lohtuhali! Mutta kyllä siitä taas noustaan, jos vaikka sit ens kierrossa ei täti löytäiskään sua =)
mintun_äiti, haamuonnittelut =) Kyllä se siitä vauvaksi muuttuu!!
Kaikille muille paljon plussaonnea!!!
(.) Siljan lehti tuli, ja innostuin tilaamaan laivaristeilyn kesäkuulle (aikaisemmaksi ei bonuspisteillä matkaa löytynyt). Ja sit yhtäkkiä tuli tosi hyvä mieli, kun ajattelin, että kyllä mä sit jo risteilyllä oon raskaana, ja voin ostella tulevalle vaaville vaikka vaatteita =D No onhan siihen puol vuotta, eikä menneen puolen vuoden aikanakaan ole sitä vaavia saatu aikaiseksi, mutta... Jos vaikka nyt =) Tää on vaan ihmeellinen olotila mulle, kun oon kans " hetimullekaikkinyt" -ihminen. Ja nyt yhtäkkiä tuntuu ettei tuo puoli vuotta eteenpäin nyt niin paha olekaan, jos sit vaikka kesällä saa alkaa vauvamasua kasvatteleen...Oikeastaan kevätvauvasta haaveilinkin, mutta olishan se lokavauvakin ihana. Sama se koska syntyis, kunhan tulis vaan! Ja taas jaksan jatkaa yrittämistä!
Sen ainokaisen vanhaa varastoani olevan ovistestin tein tänään, ja eipä tuo mitään näyttänyt =/ Ilmeisesti se koepalan otto nyt sit sekoitti kiertoa (ennen on plussa napsahtanu melkein aina kierron 15. päivä), mutta nyt sit vaan jatketaan " harjoituksia" :) Ja uusia ovistikkuja en nyt tähän kiertoon osta, kun niin päätin!
Nippara kp15/29 yk6
Tein tänä aamuna malttamattoma jo toisen raskaustestin... Edellisessä testissä maanantaina ilmestyi yliaikainen haamuviiva. Tänään mammaksi testillä sain taas haamuviivan. Nyt viiva ilmestyi jo 4 min kuluttua. Näytin testiä miehelleni ja hänkin näki viivan. En pysty vielä uskomaan, että olisin jo nyt raskaana. Aloitimme yrityksen tässä kierrossa. Huomenna ajattelin tehdä testin herkemmällä testillä (Early Detection). Onko kellään kokemuksia kyseisestä testistä?
mintun_äiti: sinulla on samanlainen tilanne, kerrotko vahvistuiko viiva viikonloppuna
T: Nelli kp29/? (ennen pillereitä kierto oli 26-28pv)
Nippara, iksu, KIITOS:))
Nelli,ONNEA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tää iltapäivä meni sit puoliks nukkumiseks, nukun herään nukun herään....
IHANAA KUN SAADAAN PLUSSIA++++++++++++++++LISÄÄ VAAN!
Sannuska80: Osanottoni suruunne.
Tirrukka: Tyhmä täti. Painukoot hiiteen! Koita jaksaa!
Mintun_äiti ja Nelli._79: Toivottavasti testeihin paukahtavat selkeät komeat tuplaviivat! Koittakaa pysyä houisuissanne kaiken jännityksen keskellä!
Priscilla, Rimpe ja Iksu07: Teillä onkin piinaavat päivät. Ainakin nuo Priscillan oireet kuulostavat aika lupaavilta! Pysykäähän tekin housuissanne!
Nippara: Kyllä tää odottamisen odottaminen on aikamoista. Odottamisessa on sentään la, jota odottaa, mutta odottamisen odottamisessa odottamisella ei tunnu olevan loppua! (Tulipa monta odottamissanaa!) Kiva kun pääset risteilemään, toivotaan, että viet kesäkuussa laivaan masussasi yhden " salamatkustajan" .
ON: Täällä ootellaan ovista, aika rauhallisia päiviä siis. Testit näyttävät vielä hailakoita raitoja. Kokeilin sitä liuskatestin puolittamista. Tulos tuli ihan selkeästi esiin, mutta kyllä näillä töppösormilla oli aika vaikea saada niitä liuskoja leikeltyä. Jos joku tuumaan ryhtyy, niin varustautukoon erikoisterävillä saksilla!
Tsemppiä tytöt!
Minni-Maija kp 9
mintun_äiti ja Nelli._79!!! Tarratöppöset vaaveille! =)
Täällä elellään piinaavia päiviä, yritän olla ajattelematta oireita, kun ne kumminkin voi tarkoittaa kumpaa vaan...
Viikonlopun yli yritän sinnitellä testeineni.
-Savanna- kp 25/30
Sannuskalle osanottoni :-((((
Tirrukalle pahoittelut tädistä :-( pysyis poissa perhana.
Onnittelut Mintun äiti ja Nelli!!!
).( Jännitys tiivistyy kun aamulla ajattelin testailla... alavatsassa kummallista painontunnetta ja menkkatyylistä kipuilua ja tissit kipeet... saapa nähdä miten käy... pessimisti minussa sanoo että täti tulee lähipäivinä kyläilemään :-(((
Plussaonnea muillekin!
Ykä kp 25/26
Mintun-Äiti ja Nelli: Isot onnittelut iloisesta uutisesta!
Priscilla: Tuntuuhan noita yhtäläisyyksiä tosiaan löytyvän... Hauskaa! :)
Sannuska: Osanottoni! Voimia!
Pahoittelut tädin löytämille!
(.) Tämä heittää nyt kirveen kaivoon. Aamu alkoi niin inhoittavan tuntuisilla alaselän juilimisilla että tätihän se sieltä ryntää oikein rytinällä. Hieman vaaleanpunaista valkovuotoa oli myös aamupäivällä, joten tältä erää taitaa olla peli pelattu... :( Tissit kipeät, viluttaa, väsyttää, nälkä jatkuvasti ja lämmöt edelleen pyörii 37' c yläpuolella mutta enää en jaksa elätellä toiveita raskautumisesta tässä kierrossa.
Onneksi te olette olemassa että saa jonkun kanssa jakaa tätä p' ' ' ' a. Isäntä kun henkisestä ummetuksesta kärsivänä ei osaa sanoa juuta eikä jaata! Turhauttaa, itkettää, tympii...
Anteeksi tälläinen purkaus! Kiitos, kun sen kuitenkin teidän keskuudessa saatoin tehdä!
-Rimpe- kp24/ n.26
Yrjölunnille paaaljooon tsemppiä huomiseen...plussa tuuria!!
sannuska: Osanottoni. Paljon voimia teidän perheelle.
Priscilla: Onpas tosella harmillinen tuo nukkumisongelma. Kannattaa kyllä kääntyä lääkärin puoleleen, lepo kuitnekin on sellainen aikas tärkeä asias ;)
Rimpe: Paaaljooonm onnea loppupiinailuun!!
Tirrukka: Onpas harmillinen juttu. Haleja!
mintun_äiti: Kyllä se haamu sieltä vahvistuu, uskotaan vakaasti!
nelli 79: samaa sulle. Usko pois, kyllä se taitaa niin olla :)
Piipaa: Tsemppiä paljon. Onneksi asia kuitenkin etenee...!!! Peukutuksia.
Tänne päin pelkkää odotellua rauhallisin mielin, ei paniikkia laisinkaan! Mitään erikoista en ole huomannut muutamaa huimaus-kohtausta lukuun ottamatta. Taitaa meidän herraa jännittää enemmän kuin mua :)
Edessä on meillä lokasisarilla jänskä viikonloppu, on niiiin paljon h-hetkeläisiä. Paljon vaan tsemppiä teille. Toivottavasti saadaa lisää lokavauvoja!
Katarina kp 15/28
Ei kai?? MIKSI??? oon niin hiton pahoillani sun puolesta, että jos se nyt tosiaan noin on!!! mutta älä vielä luovuta... ei se vielä ole menetetty. ISO HALI.
kiire viikko ollu, eikä nyt hirveesti mitään asiaakaan kun täti vielä eilen oli kylässä, tänään sitten oli eka peiton pölytys ilta :) noin niinkun harjotuksen vuoksi. Ovista täytyy nyt yrittää bongailla, mutta ku ei oo niitä oireita, vieläköhän sitä kerkeis tikkuja käydä ostelemassa ja harjottelemassa niiden kanssa...
Haleja heille joille täti on pyrähtänyt kutsumatta kylään :(
Onnea plussanneille, lokakuisten pino kasvaa toivottavasti moni pääsee nopeasti siirtymään odotus puolelle :)
Tsemppiä ja plussatuulia kaikille tasapuolisesti :*) monella vaikuttaa olevan jännäys viikonloppu tiedossa. No ite vasta pääsen vauhtiin...
Kiti kp 8/~30
Olipas eiliselle pinolle kertynyt mittaa!
Priscilla: Nuo univaikeudet ovat kyllä todella raivostuttavia. Täälläkin kokemusta yön valvotuista tunneista... Pikkuveljen kuolema ja isän vakava sairastuminen samaan aikaan kolmisen vuotta sitten tekivät pitkäksi aikaa nukkumisesta painajaismaista pyörimistä lakanoiden välissä. Nukahdin kyllä illalla mutta viim klo 1 heräsin ja sen jälkeen ei uni enää tullutkaan... No se minusta. Täältä lähtee iso voima hali!
Sannuska: Sinulle myös iso hali! Sanotaan että kenellekkään ei anneta enempää kuin hän jaksaa kantaa! Miestäsi tuet varmasti parhaiten vain olemalla läsnä. Olet se olkapää joka on ihan vieressä jos hän siihen haluaa nojata, olet ne korvat jotka jaksavat kuunnella ja olet se käsi joka silittää rauhoittavasti kun kaikki viimein on ohi. Pitkän sairauden jälkeen on loppu kuitenkin armahdus kaikille. Sairastava pääsee kärsimyksistään ja läheiset voivat työstää suruaan jota ovat kantaneet mukanaan jo sairauden aikana. Jaksamisia!
Tari: Vaikka uutisesi eivät olleet hyviä niin nyt ainakin pääsette eteenpäin!
(.) Tuntuu nyt jotenkin turhamaiselta kirjoittaa omista " oireista" mitään kun toisilla on ihan oikeasti paljon suurempia asioita meneillään...
*poistuu miettimään elämän kovuutta*
-Rimpe- kp 24/n.26