Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väärin diagnosoitu skitsofrenia

Vierailija
01.05.2024 |

Kuinka yleistä tämä on? Voiko ilman harhoja olla skitsofreniaa?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko tällaiset oireet kielet skitsofrenianiasta: tuntuu että kaikki ihmiset ovat vihamielisiä itseä kohtaan, tulkitsee ihmisten eleet negatiivisina ja jos vaikka kassahenkilö hymyilee ja tervehtii niin se tulkitaan esittämiseksi. Tuntuu että ihmiset tuijottavat. Pienetkin sattumukset tuntuu että ne ovat mua varten tehty. Joskus tuntuu että jotkin asiat ovat järjestetty. Kehenkään ei voi luottaa.

No siinä tapauksessa 9/10 suomalaisista on diagnosoimaton skitsofrenia.

Vierailija
22/28 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ihmisen joka teeskenteli vuosikaudet että sai diagnoosin ja pääsi työkyvyttömyyseläkkeelle. Ikinä ei määrättyjä lääkkeitä syönyt. Toki niitä mitä piti osastolla ollessaan syödä.

Hulluus kai sekin on, teeskennellä hullua. Nämä kaikki myönsi kun pääsi eläkkeelle ja sanoi että nyt alkoi vapaa elämä. Eikä siis oikeasti ole sairas, hänelle näyttelijän ura olisi ollut täydellinen uravalinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Ap!Itse olen saanut myös skitsofrenia dg hyvin stressaavassa elämäntilanteessa viisi vuotta sitten.Päätin lopettaa psyk. puolen käynnit siihen, koska en halunnut joutua pakkolääkityksi, eikä kukaan ole sen koomin perään kysellyt.Olen toipunut hiljalleen omin avuin.Minulle sanottiin, että vointi huononee, mutta kävikin päinvastoin.Ajattelin jatkaa toipumista näin vastedeskin.Lääkärissä en ole sen jälkeen enää käynyt.Voimia sulle!Elämä jatkuu!

Vierailija
24/28 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko tällaiset oireet kielet skitsofrenianiasta: tuntuu että kaikki ihmiset ovat vihamielisiä itseä kohtaan, tulkitsee ihmisten eleet negatiivisina ja jos vaikka kassahenkilö hymyilee ja tervehtii niin se tulkitaan esittämiseksi. Tuntuu että ihmiset tuijottavat. Pienetkin sattumukset tuntuu että ne ovat mua varten tehty. Joskus tuntuu että jotkin asiat ovat järjestetty. Kehenkään ei voi luottaa.

No siinä tapauksessa 9/10 suomalaisista on diagnosoimaton skitsofrenia.

Jep. Ei tuollaisten tuntemusten kautta voi diagnosoida skitsofreniaa.

Vierailija
25/28 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä skitsofrenia diagnoosia ihan helposti saa. Pitää olla täysin irrallaan todellisuudesta jotta pääsee hullujen kirjoihin. Ongelma on enemmän siinä että mielisairas luulee olevansa terve ja lähtee sitten kirveen kanssa heilumaan.

Kovasti mediasexy bipo ei pahemmin oireiltaan eroa tästä toisesta psykoosisairaudesta.

Harhoja ja muuta vastaavaa on niilläkin. 

Vierailija
26/28 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ystävällä diagnosoitiin ensin skitsofrenia, mutta sitten lääkäri vaihtui ja kumosi diagnoosin koska oli eri mieltä. 

Minulla myös diagnosoitu skitsofrenia mutta muutettu skitsoaffektiiviseksi häiriöksi.

Vierailija
27/28 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden naisen joka sai skitsofreniadiagnoosin 80-luvulla ja muutama vuosi sitten vasta hoksattiin, että kyseessä onkin autismi ja disso... 

Vierailija
28/28 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakas saa skitsoaffektiivisen diagnoosin samoilla oireilla kuin pienituloinen taasen sen skitsofrenia diagnoosin. Suomessa hyvinvointialueet myös saavat rahoitusta sairauksien perusteella, ja skitsofrenia sairaus tuo enemmän rahaa hyvinvointi alueille. Suomen lapinläänin seudulla esiintyy käsittääkseni eniten kyseistä sairautta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi