Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärsin yhtäkkiä lasteni isän olevan autisminkirjolla

Vierailija
01.05.2024 |

Olemme eroamassa. Mieheni on itsekeskeinen ja hänellä on haasteita arjen perusasioissa, vaikka töissä menestyy. Miehelläni on 2 lasta aiemmasta suhteesta, joiden heti ensimmäistä kertaa nähdessäni ymmärsin olevan jollain tavalla erilaisia. Miehestäni en sitä jostain syystä aluksi huomannut, olin varmaan niin rakkaudesta sokea. Saimme yhteisen lapsen, joka on normaali. Siitä lähtien elämämme on ollut haastavaa, koska tuntuu, että mieheni ei ymmärrä meidän lastamme ja suosii aiemman suhteen lapsia, koska ne ovat samanlaisia kuin hän. Asiaa pitkään selvitettyäni ymmärsin, että ainoa yhdistävä ja erottava tekijä on oltava autisminkirjon häiriö.

Onko kukaan eronnut autisminkirjon häiriön omaavasta? Miten asiat sujuivat eron jälkeen? Entä tällainen tapaus jossa isä on ns eri planeetalta kuin lapsi? 

Kommentit (66)

Vierailija
61/66 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta miehellä on narsistisia piirteitä. Ei siis välttämättä autismia. Toisin sanoen hän on mulkku, ei siihen diagnoosia tarvita. Narsistiset eivät kestä, että nainen huomioi lasta. Ovat tunnevammaisia ja tarvitsevat itse kaiken huomion. Empatiakyvyttömyyden vuoksi mielestäni lapsi voi käydä isän luona joks toinen viikonloppu, mutta ei mitään viikko-viikko järjestelyä. Voi jaksaa tuon kaksi päivää esiintyä vuoden isänä. Tsemppiä!

Vierailija
62/66 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on kyllä ilmoittanut, että eron hetkellä tekee minulle kaiken mahdollisen kiusan. Muutenkin hän on käsittämättömän ilkeä ihminen, kellä ei tunnu olevan mitään suodatinta siinä, mitä suustaan päästelee..

ap

Olisiko se sitten  vaan kuitenkin ihan perus narsisti? Niitä kun miehissä riittää pilvin pimein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/66 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se taida sen isä sitten olla jos se on ihan eri planeetalta.

Äiti eli minä olen myös täysin eri planeetalta tai eri käyttöjärjestelmän omaava, kuten autisminkirjolaiset tykkäävät sanoa. Eli avioliittomme kaatui kommunikointihaasteisiin, mutta mietin onko lapsellamme hyvä eron jälkeen olla isänsä kanssa, jos heillä on vastaavat kommunikointihaasteet yms kuten meillä on hänen isänsä kanssa.

ap

Autisminkirjolaisilla on samat lakiin perustuvat isän oikeudet kuin kaikilla muillakin. Isä ja lapsi luovat oman kahdenvälisen suhteen. Suhteesta voi tulla jopa parempi, kun riitaisat vanhemmat asuvat erillään. Äiti ei lasta omista eikä lapsen ja isän tapaamisista yksin päätä. Autisminkirjolaiset ovat yksilöitä, aivan kuten muutkin. Suora ja selkeä viestintä ilman ennakkoluuloja, syyttelyä, tuomitsemista, sekavia vertauskuvia ja jaaritteluja on toiminut omissa autistisuhteissa hyvin, vaikka en itse autistinen ole. Nalkuttaminen ei autistin eikä kenenkään muunkaan kanssa johda mihinkään. Jankuttaminen voi estää tilanteen etenemistä. Viestinnän selkeys ja johdonmukaisuus on tärkeää, jotta väärinkäsityksiltä vältytään. Lapsen etu on, että vanhemmat tulevat eron jälkeen toimeen. 

Vierailija
64/66 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen miettinyt, että miten hakeuduin alunperin ko. miehen seuraan. Ja olen tehnyt erilaisia nepsy-testejä netissä sekä kysellyt ystäviltäni, voisinko se jotenkin olla sittenkin minä, jonka vuoksi asiat sakkaa. Mutta kaikista sama lopputulos, että minussa ei ole se ongelma noiden perusteella. Minua ei ole koskaan kiusattu, olen erittäin sosiaalinen yms yms yms. Lisäksi lastamme kehutaan sosiaalisista taidoistaan, josta mieheni ei pidä, koska hänen aiemman suhteen lapsilla on niissä suuria haasteita.

ap

Ei sitä ongelmaa kannata ensisijaisesti etsiä kummankaan duagnooseista, vaan toiminnasta ja asennoitumisesta. Itse etsit vikaa muista ja miehesi taas on tyypillinen mieslapsi, joka ei ota vastuuta. Autismi ei sitä selitä. Autistimies ei tee lapsia kahdelle eri naiselle ja pistele noin vain perhettä pystyyn. Hyvä että eroatte.

Vierailija
65/66 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa olen miettinyt, että miten hakeuduin alunperin ko. miehen seuraan. Ja olen tehnyt erilaisia nepsy-testejä netissä sekä kysellyt ystäviltäni, voisinko se jotenkin olla sittenkin minä, jonka vuoksi asiat sakkaa. Mutta kaikista sama lopputulos, että minussa ei ole se ongelma noiden perusteella. Minua ei ole koskaan kiusattu, olen erittäin sosiaalinen yms yms yms. Lisäksi lastamme kehutaan sosiaalisista taidoistaan, josta mieheni ei pidä, koska hänen aiemman suhteen lapsilla on niissä suuria haasteita.

ap

Ei sitä ongelmaa kannata ensisijaisesti etsiä kummankaan duagnooseista, vaan toiminnasta ja asennoitumisesta. Itse etsit vikaa muista ja miehesi taas on tyypillinen mieslapsi, joka ei ota vastuuta. Autismi ei sitä selitä. Autistimies ei tee lapsia kahdelle eri naiselle ja pistele noin vain perhettä pystyyn. Hyvä että eroatte.

Kyllä elon muskillakin on lapsia useamman naisen kanssa.

Vierailija
66/66 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi olla autisti ja narsisti. Narsismi selittää osan käytöksestä ja autismi osan. Elon Musk on itse kertonut autismidiagnoosistaan. Veikkaan, että narsistisen persoonallisuushäiriönkin diagnoosi löytyy. On sen verran egomaaninen ja mul kku

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan