Opiskelijatyttäreni on mennyt luultavasti vapun opiskelijabileisiin! Sain vain yhden kerran puhelimella illan aikana kiinni!
Siis kyseessä on ekaa vuotta yliopistossa opiskeleva tyttäreni. Toisella paikkakunnalla. Yritin houkutella häntä vapuksi kotiin, mutta ei tullut. Tänä iltana soitin monta kertaa tyttärelleni. Sain vain yhden kerran kiinni, hetken ajaksi. Puhelun taustalta kuului jotain meteliä, joten varmaan oli opiskelijabileissä. Tytär ei sanonut paljon mitään ja lopetti sitten puhelun!
Tajuatteko ollenkaan, kuinka huolissani olen? En todellakaan halua, että herkkä tyttäreni on jossain viinanhuuruisissa bileissä, joissa itsekkäät miehet yrittävät iskeä tytärtäni! Pitääkö tässä oikeasti lähteä yön selkään autoilemaan ja tarkastamaan, että tyttärellä on kaikki kunnossa? Minulla on huomenna vapaata töistä, joten siltä osin kyllä onnistuisi.
Kommentit (24)
Hei äiti! Olet yrittänyt tavoitella minua.
En pysty nyt vastaamaan puhelimeen, koska olemme erään viihtyisän rantabaarin terassilla ja nautimme alkoholijuomia.
Minulla on oikein hauskaa ja kiitos opiskelujeni, olen vihdoin saanut muitakin ystäviä, kuin ne kylämme 4H-kerholaiset ja uskovaiset.
Äsken jopa suutelin erästä miestä. Aion suudella kyllä erästä naistakin, hän on kiva ja voi olla. että hänestä tulee kämppäkaverini.
Mutta opiskelusta vielä. Jos olisin nuorena lähtenyt opiskelemaan, olisinko arvostanut tätä vapautta ja mielenkiintoisia luentoja niin kuin nyt lähempänä neljääkymmentä?
Ainakin tämä kaikki itsenäisyys tuntuu aivan huimaavalta.
Älä äiti suotta tule minua hakemaan, en tiedä missä aamulla olen. Ehkä kuljen uusien opiskelijatovereitteni kanssa koko yön ja pidämme hauskaa.
Hyvää yötä.
P.s. Äitienpäivänä piipahdan luonasi tuomassa kukkasia mutta sen jälkeen kiiruhdan tieheni, että ennätän Tallinnan risteilylle, jonka olemme kaveriporukalla tilanneet.
Hei hei,äiti!
Nouseeko vai laskeeko Suomen väkiluku näiden bileiden takia?
Tyttäresi oli minun luona yötä ja me pantiin monta tuntia.
Ilta jatkuu aamuun saakka paitsi porvoossa.