Tinderöinti 2024
Kiinnostais tietää millaisia kokemuksia teillä on Tinderistä. Itse liityin kuukaus sitten. Ei kyllä kauheasti kohtaa nää tykkäykset kun musta tykkää pääasiallisesti sellaset jotka varmaan tykkää kaikista.
Muutaman kans on viestitelty mutta tosi passiivisia ovat ja ei tunnu tapaaminen kiinnostavan. Osa ei saa ees ekaa viestiä aikaan.
Mitähän nää ihmiset tuolla oikein ees hengaa ja miks melkein jokaisella miehellä on profiilissaan kuva kalasaaliista :-D :-D
Melkoista ajanhaaskausta taitaa olla koko sovellus
Kommentit (73)
Riippuu varmasti paljon käyttäjästä. Aivan normaali profiili saa ihan varmasti normaaleja profiileja ja ihmiset pariutuvat. Mutta sitten on se miesjoukko, jotka
a) pyyhkäisevät kaikki oikealle tai
b) pyyhkäisevät vain kaikki missin/mallin näköiset, vaikka itse olisi kaljuuntunut keski-ikäinen höperö
Ja sitten valitetaan, kun ei onnistu🤷
" Väitätkö, että kaikki nämä Prisman parit ovat tavanneet Tinderissä? Koska tämä faktantuoja puhui nyt vain rajatusti kyseisen sovelluksen algoritmeistä, ei mistään laajemmasta yhteiskunnassa vallitsevasta laista incel-lasien läpi."
ovatko nämä incelit samassa huoneessa kanssasi?
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu tuolla Tinderissä kuin oikeassakin elämässä: siellä menestyy vain jykeväleukaiset, pitkät, komeat, menestyneet ja hyvätuloiset alfamiehet (tai komeat rentut). Tavismiehen ei edes oikeastaan kannata yrittää. Naisille ei niin väliä, vaatimattomammankin näköinen leidi saa helposti satoja tykkäyksiä. Eikä edes haittaa vaikka on yksinhuoltaja!
Onko isäsi pitkä ja jykeväleukainen?
Vai vain pettynyt ulisevaan poikaansa? :D :D
Olen roikkunut on/off erilaisilla deittisivustoilla aikojen alusta saakka ja seurannut kehitystä ja vanhentunut tietysti itse siinä sivussa. Pari kertaa on ollut jotain seurustelun tapaista, mutta ei enää moniin vuosiin. Hauskaa on kyllä ollut, mutta ei enää hetkeen sitäkään.. Mutta siis: samat naamat siellä roikkuu vuodesta toiseen!! Myös minä. Välillä on jotain kivaa kirjoittelua ollut, kunnes huomaan tulleeni poistetuksi.
Olen tullut siihen tulokseen, että ei sieltä oikeasti edes haluta pois. On vaan niin helppoa vähän kirjoitella pikkutuhmia ja pyytää kuvia, kuin oikeasti poistua sieltä kotisohvalta r'nkkaamasta.
Olin vappuna Espalla ja avasin huvikseni Badoon. Kummallista kyllä appi väitti, ettei alueella olisi yhtään hakuuni sopivaa miestä! :D
Liityin Tinderiin ja heti ekana päivänä lähes sata tykkäystä. Olin että wow, en ole itse ehtinyt edes naisten kuvia vielä selaamaan. No sitten katsoin keiltä tykkäyksiä oli tullut (ostin siis kultatilin), niin 90% on sellaisia että ei vaan vois vähempää kiinnostaa. Sitten aloin itse selaamaan ja laitoin tykkäyksiä kivoille, mutta tietenkään niiden kanssa mätsejä ei tullut. Ja katselin kyllä nuorempia, eli voi olla että vika oli siis minussa.
Laitoin sitten takaisin tykkäyksiä minusta tykänneille, ketkä vaikuttivat sopivilta. Eka päivä meni jutellessa, mutta sitten naisilta loppui jutun aiheet. Minä kysyin ja nainen vastasi. Eivät siis esittäneet jatkokysymyksiä. Aika turhauttavaa ja tuntui tenttaamiselta mun puolelta. Sitten joka päivä alkoi tulla uusia tykkäyksiä samalla ja osa niistä oli sopivan tuntuisia. Huomasin että mielenkiinto entisiin keskusteluihin alkoi hiipumaan, kun piti keskittyä uusiin. Kohta ei muistanut keneltä on jo kysynyt mitä ja mitä on itsestään jo tälle kertonut. Aika stressaavaa sekin, kun piti aina viestihistoriaa scrollata.
Muutamalle ehdotin tapaamista. Jotkut sanoivat, että haluavat ensin viestitellä. No ei siinä mitään, mutta jos mä olen ainoa keskustelua ylläpitävä osapuoli, niin ei sitä vain oikein jaksa. Ymmärrän toki ettei ulkonäkö ole kaikki kaikessa, että he haluavat tutustua hieman muutenkin, mutta vähintään se vaatisi että olisivat aktiivisia keskustelun ylläpitäjiä sitten. No muutamia sitten tapasin myös. Sanoin että haluan edetä rauhassa, mutta heistä kukaan ei halunnut edetä rauhassa. Ekoilla treffeillä pyydettiin poistamaan Tinder, ehdotettiin tapaamista hänen lastensa kanssa ja kaksi naista ehdotti suoraan, että mennään hänen luokseen harrastamaan seksiä. Siis tosi kova kiire ihan jokaisella. Kukaan ei halunnut sitä mitä minä, eli tutustua ihan rauhassa ja katsoa sitten onko tästä mihinkään.
Ja mikä vitsi sekin on, että kun jutteli 40v tai 40v+ naisten kanssa, niin moni haluaa vielä lapsia?! Ei tässä iässä enää lapsia tehdä. Ja tämä oli siis todella monella!
Huomasin myös sen, että 41-vuotiaana ei kannattanut katsella 31-35 -vuotiaita. Useimmat eivät tykänneet takaisin ja ne ketkä olivat ensin musta tykänneet, niin halusivat aina niitä lapsia. Jos lapsettoman ja lapsia haluamattoman löysi, niin ne oli sellaisia viipottajia, että elämän syke oli täysin eri. Joka ilta konserttia, keikkaa tai muuta menoa.
Lopetin lopulta Tinderin ja nappasin varatun työkaverin. Nuori, kaunis, sosiaalinen henkilö, kenellä on jo lapsi, eikä lisää halua. Ei myöskään ollut kiireen tuntua, kun oltiin jo rauhassa saatu tutustuttua.
Mielenkiintoinen aihe, mielenkiintoista kuulla tämänhetken kokemuksia.
Hei tinderöijät. Kertoilkaa kokemuksia. :)
Vierailija kirjoitti:
Tinderiä kun vähän analysoi, niin täytyy muistaa, että kyseessä on palvelu jonka tarkoitus on tehdä rahaa. Miten rahaa tehdään:
- Asetetaan normaalit (keskikertaiset) miehet tilanteeseen, jossa kontakteja ei saa kuin hankkimalla kallein mahdollinen jäsenyys ja viettämällä paljon aikaa äpissä pitäen mätsit aktiivisina.
- Asetetaan huippuyksilöt tilanteeseen, jossa mätsejä tulee jatkuvasti ja ilmaista piparia/munakoisoa on tarjolla joka päivälle
- Asetetaan naiset tilanteeseen, jossa he saa miehiin verrattuna parempia mätsejä, ja mielikuva omasta haluttavuudesta pysyy yllä. Näin hekin pysyvät palvelussa.
- Asetetaan algoritmit niin, että mätsäämiset tapahtuu naisille sellaisten miesten kanssa, jotka ei välttämättä ole sieltä, noh, uskollisimmasta ja paikalleenasettuvasta päästä. Näin he sitten saadaan takaisin alustalle.Joka tapauksessa, Tinderin algoritmit ovat alansa huippua. Ja s
Jättääkö sovellus siis näyttämättä käyttäjälle profiileja, jotka voisivat olla hänelle liian sopivia? Oletan, että sovellus on jo oppinut minkä näköiset ihmiset minua viehättää, joten ei olisi vaikeaa säännöstellä näytille kiinnostavimpia profiileita. Maksamalla tietenkin näen (kaikki?) minut oikealle swaipanneet, mutta siitäkään ei ole hyötyä, jos sovellus ei ole edes näyttänyt profiiliani todennäköisimmin sopivimmille miehille.
Turun kauppakorkeakoulun tutkimuksen (julkaistu 2024, tästä löytyy podcast yle areenasta, räjäytyskuva) mukaan Suomessa tinderiä käyttäneistä 53% ollut naisia.
Tilastokeskuksen vuoden 2021 tutkimuksen mukaan deittipalveluita viimeisen 3 kuukauden aikana käyttäneistä 52% on ollut miehiä.
Eli näiden mukaan esim tinderin sukupuolijakauma on aika tasan eikä siellä ole useasti tinderin maailmanlaajuiseen tilastoon viitattuna ole 75/25 sukupuolijakaumaa Suomessa (jonkun epämääräisen tutkimuksen mukaan Intiassa tinder käyttäjistä on 90% miehiä)
Sama juttu tuolla Tinderissä kuin oikeassakin elämässä: siellä menestyy vain jykeväleukaiset, pitkät, komeat, menestyneet ja hyvätuloiset alfamiehet (tai komeat rentut). Tavismiehen ei edes oikeastaan kannata yrittää. Naisille ei niin väliä, vaatimattomammankin näköinen leidi saa helposti satoja tykkäyksiä. Eikä edes haittaa vaikka on yksinhuoltaja!