Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä kokoinen toppapuku pian syntyvälle vauvalle?

23.01.2007 |

Voisiko joku vähän kokemuksella neuvoa, että minkä kokoinen toppapuku mun kannattaa hankkia syntyvälle vauvalle. La siis viikon päästä (30.1). Onko koko 62 liian pieni huhtikuussa, jos sitä vielä tarvii? Tai onko koko 68 aivan liian iso? Pukua ei tosiaan tarvitse kuin muutaman kuukauden, mutta se olisi aika välttämätön, näin kylmillä ilmoilla.

Kiitos vinkeistä!

-a

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän vauvasi koosta syntyessään ja siitä miten vauhdilla kasvaa.. Uskoisin että monilla vauvoilla koko 62 menisi vielä huhtikuussa, mutta ei jos kasvaa yhtä vauhdilla (käyrien yläpuolella) kuin meidän poika :)

Meillä on nyt koko 68 ja ikää 2,5kk.

68 on aika iso vastasyntyneelle. Toki vauva ei liiku joten ei sikäli haittaa, mutta saattaa olla huono esim. turvakaukaloon laiton kannalta.

Jos teille ei isoa vauvaa povata, niin itse ostaisin sen 62 kokoisen.

Vierailija
2/6 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Morgen!

Mulla LA on 26.1. ja ostin syksyllä jo ennakkoon sellasen 62 cm:n toppapuvun, jossa varpaat ummessa. Aattelin, että menis viel huhtikuussa, jos tarvis. Mekin mökkeillään saaristossa, jossa huhtikuussa voi olla aikasta kylmät kelit, vaikka muuten ei lunta ja jäätä olis mailla halmeilla...Toivon, että menee :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen saa pussiksi tai haalariksi (haalari on pakollinen kaukalon turvavöiden kannalta). Ja pakkasilla vaan villaa alle ja enemmän peittoa päälle. Koko oli 62 ja jäi parissa kuukaudesssa pieneksi (keskikokoinen poika).

Silloin löytyi H&M:ltä, maksoi pari kymppiä.

Vierailija
4/6 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen syntyi aikoinaan elokuussa, ja ostin sille silloin syksyllä lassien puvun kokoa 62.

puku meni hienosti koko talven ja oli peräti sopiva keväällä =)

ukkeli oli syntyessään 52cm ja 4146g.

nyt helmikuussa syntyvälle vauvalle olen ostanut travallen 56cm toppapussukan (ei lahkeita vaan pussi alaosasta)minkä saa kuitenkin turvakaukaloon kiinni.

uskoisin, että sekin menee aika pitkään.. aika reilun kokoinen.

puvuissa on tosi paljon kokoeroja valmistajasta riippuen, kannattaa mittanauhalla vertailla, jos vaihtoehdot on eri kaupoissa näytillä..

-ennis- ja sintti rv 35+4

Vierailija
5/6 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

me reissataan autolla aika paljon, kun mun suku asuu muualla paikkakunnalla.

pojalla oli aika paljon keväällä autoillessa käytössä kevyttoppapuku, kun toppis on autossa hirmu kuuma, varsinkin kun kaukalo/turvaistuin ei juurikaan hengitä.

ja vaunuissa kun on makuupussit ja vehkeet, niin en ole kyllä varma, että oliko huhtikuussa vielä toppapuku kuin kovassa käytössä.. kun en kelejä muista vuodelta -04-05.

mutta pitkään se 62 puku kuitenkin meni. huomattavasti pidempään kuin noi sisävaatteet.

Vierailija
6/6 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin hommata kuitenkin sen pienemmän koon eli 62, vaikka ensimmäinen poikani oli aika iso. Tästä seuraavasta on tehty painoarvio, jonka mukaan sen pitäisi olla kilon pienempi kuin esikoisen. Joten eiköhän 62 koolla mennä helmikuusta huhtikuuhun....toivon ainakin niin :)

Mukavaa talvenjatkoa kaikille!!

-a