Korvatorven tulehdus
Onko muita joilla ollut?
Poskiontelotulehduksessa meni korvat ihan lukkoon. Edelleen vaivaa ja tällänen diagnoosi tuli.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Saitko antibiootit tai hoidon siihen. Apteekin tökötit.
Ei antanut antibioottia. Duactia ja kortisoni nenäsuihke
Vierailija kirjoitti:
Mikä on korvatorvi?
Korvatorvi yhdistää välikorvan ja nenänielun. Korvatorven tehtävänä on välikorvan ilmastointi ja ilmanpaineen tasaaminen ulkoilman ja välikorvan välillä
Mulle sanottiin, että se korvatorvi voi olla pitkäänkin flunssan jälkeen tukkoinen.
Oma korva on ollut tukossa ja kipeä pitkään. TK-lääkärin mukaan korvassa ei ole tulehdusta. Miten korvatorventulehdus löydettiin? Omaan suuhun tai nenään ei katsottu, korvaan vain.
Vierailija kirjoitti:
Oma korva on ollut tukossa ja kipeä pitkään. TK-lääkärin mukaan korvassa ei ole tulehdusta. Miten korvatorventulehdus löydettiin? Omaan suuhun tai nenään ei katsottu, korvaan vain.
Oletko kokeillut valsalva puhallusta? Eli suu kiinni, sulje sieraimet kädellä ja koita puhaltaa nenän kautta jolloin korviin menee ilmaa. Mulle lääkäri käski tehdä tämän, ja huomasi, että ilma tulee vain vaivoin läpi. Epäili siis, että korvatorvi on tukossa/tulehtunut, koska olen myös kuullut sieltä suhinaa ja se on ajoittain kipeä
Vierailija kirjoitti:
Jos on mahdollista, käy ihan oikealla spesialistilla. Multa katsoi kyllä nenän ja nielun myös. Lisäksi tunnusteli imusolmukkeet jne.
Joo kuulemma voi kestää parikin kuukautta tämä.
Saitko antibiootit tai hoidon siihen. Apteekin tökötit.