Taidan ymmärtää, miksi osa miesmammoista pitää renkaanvaihtoa niin suurena saavutuksena,
että se ei mitenkään voisi naisilta onnistua. Kuitenkin todellisuudessa naiset tekevät sitä jatkuvasti ilman draamaa, itsekin teen ja suurin osa tuttavanaisista tekee.
Syy on tämä: he ovat itse alle ajokortti-iän, eivätkä ole koskaan faktisesti vaihtaneet renkaita autoon. He ovat kodista, jossa isä on vältellyt kotitöitä, mutta sen sijaan vaihtanut sankarillisesti autoon renkaat kaksi kertaa vuodessa. Isä on tehnyt asiasta ison numeron ja voivotellut sen vaikeutta, jotta voisi paremmin oikeuttaa sen häpeällisen seikan, että hän jättää oman osuutensa kotihommista vaimon taakaksi.
Joten miesmamma on jäänyt uskoon, että renkaanvaihto on jotain ylimaallisen vaikeaa, johon tarvitsee teräsreidet ja tekniikan yliopistotutkinnon.
Nyt tämäkin selvisi.
Kommentit (54)
Sama juttu siis kuin vaikka kylppärin ja saunan pesu naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka pitää tuota saavutuksena?
Näen ainoastaan naisia puhumassa asiasta, kukaan mies ei koskaan leveile renkaanvaihdolla.
Palstan miesmammat mesoavat, miten mahdottoman vaikeaa on naiselle renkaanvaihto, ikäänkuin se olisi joku äärisuoritus, johon vain kovin karju pystyy. Mutta nämä ovat varmasti noita nuorisomammoja vain, jotka sellaista kuvittelee.
Edelleen: en ole palstailuvuosien aikana nähnyt yhtäkään viestiä missä mies mesoisi tuollaista. Aina nämä ketjut ovat naisten olkiukkoja missä selitätte mitä miehet muka tekee.
Kukaan ei vain näe niitä miehiä missään.
Haluatko selittää miksi näin?
Et sitten ole lukenut yhtään niistä lukuisista kotityöketjuissa, missä naisen pitäisi muka tehdä kai
Olen toki. Naiset aina selittävät siellä mitä "miehet sanovat"
Koskaan ei vain näy miehiä sanomassa tuollaista.
Eikö se ole lopulta ihan se ja sama miten kukin ne renkaat sinne autoonsa vaihtaa/vaihdattaa? Itse kävin vaihdattamassa, samalla autolle tehtiin käsinpesu ja molemmat rengassarjat pestiin. Tuo homma oli tunnissa tehty.
Vaihatan liikkeessä. Niillä ammattilaisen välineet ja tuen paikallisia renkaanvaihtajia. Vaihoin joskus köyhänä nuorena itse.
T.miesmamma
Vierailija kirjoitti:
Minun yli 70v alle 50kg anoppini vaihtaa renkaat pari kertaa vuodessa. Kuten aika moni muukin tuntemani nainen.
Joko voi käyttää kunnon vipuvartta tai ostaa sähköisen mutterinvääntimen. Joka tapauksessa kyseessä on tekniikkalaji, ei voimalaji.
Mulla loppuu kyllä voimat renkaiden nostamisessa paikoilleen, itse auton nostohan, ja mutterien vääntäminen, on tekniikkalaji, siinä ei tarvitse samalla lailla voimaa. On vähän isompi auto. Ehkä sillä anopilla on joku pieni kauppakassi? Voisit kyllä silti auttaa sitä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun yli 70v alle 50kg anoppini vaihtaa renkaat pari kertaa vuodessa. Kuten aika moni muukin tuntemani nainen.
Joko voi käyttää kunnon vipuvartta tai ostaa sähköisen mutterinvääntimen. Joka tapauksessa kyseessä on tekniikkalaji, ei voimalaji.
Mulla loppuu kyllä voimat renkaiden nostamisessa paikoilleen, itse auton nostohan, ja mutterien vääntäminen, on tekniikkalaji, siinä ei tarvitse samalla lailla voimaa. On vähän isompi auto. Ehkä sillä anopilla on joku pieni kauppakassi? Voisit kyllä silti auttaa sitä...
Minä kyllä nimenomaan naisena jaksan ihan hyvin nostella ne renkaat myös autotallissa korkeaan telineeseen. Mikä ihme ongelma tässä on? Naiset jaksavat kanniskella päivästä toiseen kainalossaan yhtä painavia kiukkuisia kaksivuotiaita kun tekevät toisella kädellä kotitöitä.
Vierailija kirjoitti:
Näen ainoastaan naisia puhumassa asiasta, kukaan mies ei koskaan leveile renkaanvaihdolla.
Piti kirjoittaa täsmälleen samoin, mutta ehdit ensin. Näillä tyhjäpäisillä naisilla tällä palstalla on hupaisa tapa kirjoitella kaikenlaista puppua, mitä miehet muka tekevät ja ajattelevat. Tuo renkaanvaihto on yksi niistä. Naiset itse vertailevat kauheita ja raskaita kotitöitä (astioiden laittaminen ja pois ottaminen tiskikoneesta, pyykin peseminen koneella ja ripustaminen kuivumaan, lattioiden imuroiminen imurilla jne) pari kertaa vuodessa tapahtuvaan renkaanvaihtoon, joka todellakin jäisi suurimmalta osalta palstan naisista pelkäksi haaveeksi ja varmaan kiltisti kotitöitä tekeviltä nutturapäisiltä "miehiltäkin".
Onlyfanssiin verrattuna alkaa jo vaikuttaa saavutuksesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti kirjoittaa täsmälleen samoin, mutta ehdit ensin. Näillä tyhjäpäisillä naisilla tällä palstalla on hupaisa tapa kirjoitella kaikenlaista puppua, mitä miehet muka tekevät ja ajattelevat. Tuo renkaanvaihto on yksi niistä. Naiset itse vertailevat kauheita ja raskaita kotitöitä (astioiden laittaminen ja pois ottaminen tiskikoneesta, pyykin peseminen koneella ja ripustaminen kuivumaan, lattioiden imuroiminen imurilla jne) pari kertaa vuodessa tapahtuvaan renkaanvaihtoon, joka todellakin jäisi suurimmalta osalta palstan naisista pelkäksi haaveeksi ja varmaan kiltisti kotitöitä tekeviltä nutturapäisiltä "miehiltäkin".
Et kai vaan ole mies? Taisit nimittäin juuri leveillä renkaanvaihdolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä nimenomaan naisena jaksan ihan hyvin nostella ne renkaat myös autotallissa korkeaan telineeseen. Mikä ihme ongelma tässä on? Naiset jaksavat kanniskella päivästä toiseen kainalossaan yhtä painavia kiukkuisia kaksivuotiaita kun tekevät toisella kädell
Kyllä mullakin nousee autotallissa renkaat 4 pyörän pinoon, mutta se ison renkaan paikalleen nostaminen on vaikeaa, kun pitäisi olla tarkka ja vahva samaan aikaan, eikä voi käyttää mitään vauhtia ja kierähdystä avuksi niin kuin renkaita pinotessa. En ole siis kauhean isokokoinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kai vaan ole mies? Taisit
No sepä! Me naiset sen sijaan nautimme kun saamme tappaa omat vauvamme. Se on ihana tunne kun se rimpuilu lakkaa veden alla. Siinä onkin hyvä viedä raato pakkaseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sepä! Me naiset sen sijaan nautimme kun saamme tappaa omat vauvamme. Se on ihana tunne kun se rimpuilu lakkaa veden alla. Siinä onkin hyvä viedä raato pakkaseen.
Hyi olkoon. Te naiset olette kuvottavia. Aina kehuskelette kuinka nautitte lasten tappamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä nimenomaan naisena jaksan ihan hyvin nostella ne renkaat myös autotallissa korkeaan telineeseen. Mikä ihme ongelma tässä on? Naiset jaksavat kanniskella päivästä toiseen kainalossaan yhtä painavia kiukkuisia kaksivuotiaita kun tekevät toisella kädell
Katumaastureiden ja sähköautojen renkaat painaa 25-30 kiloa kappale. Ei mikään miellyttävin pyörä vaihtaa hallintunkin varassa epätasaisella asfaltilla.
Meillä perheessä kaikki jotka autoa ajavat osaavat vaihtaa renkaan, ihan siksi koska sen saattaa joutua tekemään kun rengas puhkeaa. No tietty on nykyään myös niitä vaahtoja joita käytetään.
Ei renkaan vaihto ole mikään urotyö, mutta ihan mieluusti annan jonkun muun tehdä sen jos mahdollista. Ja meillä saatetaan käydä myös vaihtokauppaa että jos vaihdat, niin mä voin sitten tehdä sun puolesta toisen duunin. Varsinkin teinit harrastaa vaihtokauppoja