päivähoidon laatu
tuli mieleen, kun vähän väliä saa lukea lehdestä päivähoidosta karanneista/kuolleista lapsista, että eikö tärkein asia päivähoidossa ole lasten turvallisuus? Voiko edes puhua päivähoidon laadusta? Miksei vanhemmat puutu epäkohtiin? Ja kuinka itä sitten aikanaan uskaltaa antaa lapsensa hoitoon, jos hoito on mitä sattuu, että jopa muutama lapsi vuosittain kuolee päivähoidossa!!
Kommentit (2)
Hommahan menee niin, että ennen vanhaan pienet lapset hoidettiin ihan eri määrillä ja eri resursseilla. Kaikkein pienimmät olivat seimessä, 2 hoitajaa ja 6 lasta. Luuletteko, että se 200 euroa on paljon kuussa maksaa lastenhoidosta? Tiedoksenne, ei se ole!
Vaaditaan tehokasta ja muuta! Olen nähnyt päiväkodissa, että aikuiset tulevat töihin sairaana, koska ei saada sijaisia ja lapsia on ihan liikaa. Olen itse ollut 18 lapsen kanssa yksin ulkona, yksi heistä sokea verenvuototaipumuksinen. Sitten pk-pomot laittavat meidät tehokkuuden nimissä listaamaan vartin välein lastenmääriä ja siihen menee kaikki aika, ei lasten kanssaoloon!
VAATIKAA parempaa! Ei mennä NATOon, käytetään ne jäsenyysrahat lastemme hoidon parantamiseen! Kysy omalta ehdokkaaltasi mitä hän aikoo tämän asian eteen tehdä. Kaikki vanhemmat eivät voi kuitenkaan jäädä kotiin, päivähoitoa tarvitaan. Sen laatua täytyy parantaa! Auttakaa meitä lastenne kanssa työskenteleviä!
Itse olen töissä tarhassa ja meidän ryhmässä 25 lasta kirjoilla. 3 hoitajaa. Ja ei todellakaan olla kaikki yhtäaikaa esim pihalla lasten kanssa. Esim jos työvuoroja on kolme: aamu, väli ja ilta, emme ole edes yhtäaikaa töissä. Surullista, mutta totta.