Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, menetin yöuneni miehen liitonrahojen vuksi.

Vierailija
23.01.2007 |

On työttömänä ollut tämän vuoden alusta ja hakee ekaa kertaa ansiosidonnaista ja on täyttänyt lapun nyt 1.1- 19.1 asti ja sai lopputilissä lomarahoja noin 400e, saakohan hän ollenkaan tässä kuussa rahaa? Kauheeta, ei pääse edes liiton sivuille ja siellä kai kauhee ruuhkatilanne. Minä en pysty yksin maksaan vuokraa, mistä hitosta apua, asumistukea saatais kun olen laskenut mutta ei tehdä ennen päätöstä kuin liitosta saatu päätös. Kamalaa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossusta kantsii käydä kyselemässä, tai jos joku pystyisi auttamaan lähipiiristä. Minkälaiset vuokranantajat teillä on, heihinkin voisi tietysti ttaa yhteyttä, jos heiltä hitunen ymmärrystä löytyisi ja vuokranmaksupäivästä voisi neuvotella...

Vierailija
2/11 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko olla muka niin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työttömyys alkoi, niin ensimmäiset seitsemän päivää on karenssia. Sitten vasta rupeaa päivärahat pyörimään. Mitkään lomarahat eivät vaikuta ansiosidonnaiseen päivärahaan.

Vierailija
4/11 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kertynyt, joten voi olla ettei moneltakaan päivältä ole tulossa liitosta rahaa.

Vierailija
5/11 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ensin ne karenssipäivät ja sitten siihen perään loma ja jos muita ekstroja maksettiin niin ne.

Olitte tietenkin niin tolloja että olette ns. " ylimääräisen" rahan sijoittaneet jo jonnekin? Kannattais tajuta et lomarahat kannattaa käyttää lomalla!

Vierailija
6/11 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on todennäköisesti maksanut jäsenmaksua sekä liittoon että työttömyyskassaan. Liitolle maksetut rahat ovat menneet johtajiston palkkoihin, pönotyspuheisiin, edustuksiin, vasemmistoehdokkaiden vaalikampanjoihin yms. juttuihin. Jäädessään työttömäksi miehesi saa rahaa työttömyyskassasta, johon voi kuulua kuulumatta liittoon. Liitot vain eivät tätä mahdollisuutta mainosta, koska haluavat toki jäsenmaksurahatkin jotta voivat jatkaa iloista elämäänsä sekä valitsemiensa puolueiden ja ehdokkaiden tukemista vaaleissa.

Vierailija
7/11 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kenenkäs oikein luulet taistelleen kaikki työehtosopimuksen edut?

Mutta totta se mitä sanoit rahat tulee kassasta ja kassaan kuuluminen ei edellytä liittoon kuulumista. Ainahan niitä siipeilijöitä on joka paikassa edut kyllä huolitaan mutta itse ei niiden puolesta taistella

Vierailija
8/11 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan väärässä. Juuri lomarahat vähentävät ansiosidonnaista päivärahaa.

Jos miehesi on hakenut vuoden alusta 19.1 asti rahaa, niin on ihan takuu varmaa että tässä kuussa ei mitään makseta. Miksi miehesi noin lyhyeltä ajalta rahaa hakee??? Seuraavax, kun täyttää lapun täydeltä 4:ltä viikolta, niin siitä jää jo muutama päivä maksettavaakin. Mutta ei niitäkään rahoja ennen helmikuun loppua näy. Jos huonosti käy voi ekat rahat saada vasta maaliskuussa.

Vierailija:

On työttömänä ollut tämän vuoden alusta ja hakee ekaa kertaa ansiosidonnaista ja on täyttänyt lapun nyt 1.1- 19.1 asti ja sai lopputilissä lomarahoja noin 400e, saakohan hän ollenkaan tässä kuussa rahaa? Kauheeta, ei pääse edes liiton sivuille ja siellä kai kauhee ruuhkatilanne. Minä en pysty yksin maksaan vuokraa, mistä hitosta apua, asumistukea saatais kun olen laskenut mutta ei tehdä ennen päätöstä kuin liitosta saatu päätös. Kamalaa.

Vierailija
9/11 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko viimevuoden mies teki pätkissä töitä ja joka välissä päätökset viipy, kela hengitti niskaan ja lakkautti tukia, kun ei toimitettu papereita! Ja ihan kaikki mahdolliset rahat lasketaan ja miinustetaan päivärahoista, jopa hoitolisä jota siis maksetaan kun tulot on PIENET niin sekin otetaan pois rahoista eli tulot vieläkin pienemmät..

Tsemppiä vaan, kyllä ne lopulta hoituu! Toivottavasti nopsaan saatte tasapainon tuloihin.

Vinkki vielä, ettei kannata koskaan mennä töihin, ennenkuin KAIKKI päätökset on saatu tehtyä, mun mies teki tän " virheen" pitkin vuotta..

Vierailija
10/11 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa kyllä lopulta tuli sieltä alusta asti, mutta asioiden käsittely vei aikansa.

Vierailija
11/11 |
23.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että ammattiliitot ovat eräs suomalaisen yhteiskunnan pysähtyneisyyden päätakaaja. Lisäksi monet liitot pyrkivät vaikuttamaan sekä ohi edustuksellisen demokratian (=vievät valtaa eduskunnalta) että parlamentaariseen päätöksentekoon mielestäni kyseenalaisin keinoin (lobbaus, vaalirahoitus jne.).

Kaikkein kiukkuisin kuitenkin olen siitä, että tietyissä tilanteissa (esim. YT-neuvottelut) ammattiliiton edustaja on edustanut myös minua, vaikka en kuulu liittoon, enkä missään nimessä usko niihin asioihin, joita he noissa neuvotteluissa ajoivat. Kun tein tämän kyseisille henkilöille selväksi, minua mm. uhkailtiin potkujen järjestämisellä jos heittäydyn hankalaksi ja menen puhumaan asiasta johdolle (he siis koettaisivat parhaansa mukaan saada minut pois potkittavien listalle). Tämä on mafiamaista toimintaa ja sananvapauden rajoittamista!

Valitettavasti olemme keskikokoisella paikkakunnalla, jossa kaikki tuntevat kaikki, enkä voi mieheni poliittisen uran takia nostaa näistä asioista omalla niemelläni mekkalaa.

T: 11

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi